گردشگری/ جاذبه های گردشگری شانگهای

سه شنبه ، 3 دی 1392 ، 13:01

شانگهای، شهر جنگل آسمان خراش ها، یکی از نام آشناترین شهرهای چین است که بزگترین شهر این کشور نیز به شمار می آید. این شهر که روزگاری یک دهکده ماهیگری کوچک بود، حالا یکی از شاهرگ های اقتصادی چین محسوب می شود و هشتمین شهر بزرگ جهان هم هست.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، شانگهای در واقع رابط میان چین و دنیای خارج از چین است. بندری که لبریز از جمعیت و امکانات است و دیدنش هیچکس را پشیمان نمی کند.

موقعیت جغرافیایی

این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد با فاصله اندکی از اقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد. شهر شانگهای به دو بخش توسط رودخانه تقسیم میشود که بخش شرقی که ناحیه تازه ساخت آن و با معماری جدید می‌باشد پودونگ و شرق آن شانگهای نام دارد.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای شانگهای خنک و صاف است و دمای متوسط سالانه آن حدود 16 درجه سانتیگراد است. از این رو از جمله شهرهایی است که در هر فصلی می توان به آن سفر کرد.

اقتصاد شانگهای

شانگهای قلب تپنده اقتصاد چین است و از آثار تاریخی و آسمانخراش های امروزی گرفته تا تالارهای بورس سهام و فلزات و مغازه‌های شیک برندهای گرانقیمت، در هم تنیده‌اند.

دیدنی ها

رودخانه هانگپو

اين رودخانه يكي از شعبات رود بزرگ Yangtze است كه در شهر شانگهاي جريان داردو به نام Huangxiepu يا Chunshen River نيز معروف است . اين رود از درياچه Tai سرچشمه مي گيرد و به طرف شرق جريان دارد ودر مركز شهرشانگهاي در منطقه پل Baidu با رود Wasongادغام و مناظر زيبايي را به وجود مي آورد.طول اين رودخانه 114 كيلومتر و عرض آن 400 متر است و شهر را به 2 قسمت تقسيم مي كند.

برج تلویزیونی اورینتال پرل

برج تلويزيوني شهر شانگهاي است كه در پارك پودونگ Pudong واقع است و 468 متر ارتفاع دارد.

 

شهر قدیمی زاجیاجیاو

در حومه شهر شانگهاي واقع گرديده است و از مناطق معروف كشور چين است كه داراي سابقه اي 1700 ساله است وداراي 47 كيلومتر مربع مساحت است.اين شهر مانند ونيز ايتاليا براي جابجايي از قايقهاي مخصوص استفاده مي شود.بر روي اين منطقه پلهاي بسيار زيبايي وجود دارد كه بايد ديد.

باغ یا

از باغهاي بسيار ديدني كه الان تبديل به پارك ملي شده و در قسمت قديمي شهر واقع شده است.

مراکز خرید

شهر شانگهاي به بهشت خريد يا پاريس شرق معروف است.مراكز خريد شانگهاي به طور مشخص به چهار ناحيه يا خيابان تقسيم مي شوند: 1- خيابان نانجينگ رود 2- نانجينگ رود شرقي 3- نانجينگ رود غربي 4- مراكز و خيابان هاي متفرقه خيابان نانجينگ رود (Nanjing Road از جمله مراكز درجه يك خريد در شانگهاي و چين است. اين شهر داراي مجموعه اي گسترده و متنوع از مغازه ها و فروشگاه ها از ساليان بسيار دور تا به امروز مي باشد. از ديگر خيابان هاي معروف شانگهاي مي توان به خيابان Huaihai اشاره كرد كه كمتر از خيابان نانجينگ معروف نيست و به ظرافت و ريزه كاري معروف است. در این خیابان شعبه هایی از مارك هاي بين المللي وجود دارد. در اين خيابان از ديدن مراكز خريد Parkson و مركز خريد و مد Maison غافل نشويد كه اعتبار اين خيابان به مراكز ياد شده است. همچنين براي خريد لباس هاي ارزان قيمت به مراكز زير حتما سري بزنيد: فروشگاه هاي خيابان Hong Kong، مركز خريد Dimei و Xiang Yang Road خيابان North Sichuan مركزي است كه كالاهاي ارزان قيمت را به شما ارائه مي كند و اولين انتخاب مردم شانگهاي است.

حمل و نقل عمومی

فرودگاه اصلی شانگهای در منطقه پودونگ واقع است که با یک مونوریل خارج شهری به شهر شانگهای وصل می‌شود.

وسايل نقليه عمومي در شانگهاي ارزان مي باشد. شانگهاي همچنين داراي مترو نيز مي باشد اما آمادگي براي يك هيجان در ترافيك شهر را داشته باشيد. بنظر مي رسد كه هيچ كس تره براي قوانين خرد نمي كند. هر كس كار خودش را مي كند از عابر پياده تا راننده اتوبوس. ممكن است در وهله اول وحشت كنيد ولي بتدريج عادت كرده و حتي شايد لذت هم ببريد! متروهاي شانگهاي هم طبيعتا بسيار شلوغ مي باشد. پس منتظر واگن خالي و يا خلوت نشويد و اولين قطار را سوار شويد!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گردشگری/ جاذبه های گردشگری فلورانس
گردشگری/ جاذبه های گردشگری مسکو ◄

مطالب مرتبط
بنر