جاذبه توریستی هنگ کنگ

شنبه ، 14 شهریور 1394 ، 08:20

هنگ کنگ (香港) شهری است جزیره‌ای در چین که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود، شهری با ۶.۸میلیون نفر در شرقی‌ترین قسمت آسیا که نماد تمدن معاصر انسان است.
منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است.  منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ‌دونگ و از سوی جنوب یا دریای چین جنوبی هم‌مرز است.

 

 

 

 

جاذبه گردشگری هنک گنک عبارت است از:

ویکتوریا پیک هنگ کنگ
از برج پیک بهترین چشم انداز به جزیره هنگ کنگ، بنادر و منطقه کاولون وجود دارد. چندین طبقه در این برج مختص فروشگاه ها، رستوران ها و جایگاه های مختلف تفریحی مثل موزه مادام چوست است.
اوشن پارک هنگ کنگ

این پارک یکی از بزرگترین پارک های آبی در جنوب شرق آسیا است. بازدیدکنندگان باید یک روز کامل را صرف بازدید از این مکان دیدنی بگذارند. بلیط ورودی این پارک95 دلارآمریکا هنگ کنگ بوده و کلیه بازی ها مجانی می باشد.
خانه دولت هنگ کنگ
این محل از سال 1885 تا 1997 مکان رسمی جلسات 25 فرماندار سابق هنگ کنگ بود. در حال حاضر محل دادرسی برای رییس اجرایی و دولت هنگ کنگ می باشد. جلسات و مراسم تشریفاتی در آن جا برگزار می گردد. باغ زیبای آن تنها چهار بار در سال برای عموم مردم باز می گردد.

پله برقی منطقه Mid-Levelدرهنگ کنگ
طولانی ترین پله برقی دنیا با 29 ورودی و خروجی است که 20 دقیقه زمان سفر با این پله برقی می باشد. این پله برقی یک طرفه در خروجی و ورودی ها به خیابان های متعدد، مناطق مسکونی و تجاری متصل می گردد.

پارک هنگ کنگ
در منطقه سنترال جزیره هنگ کنگ واقع است. دارای آب نما و حوضچه های زیبا با انواع ماهی بوده و محیطی سالم برای خانواده ها است.

خانه  Murray
یکی از خانه های قدیمی مستعمراتی است که در سال 1840 توسط مهندسان پادشاهی انگلستان در منطقه سنترال بنا گردید. ولی به جهت باز شدن مسیر برای ساخت برج بانک چین در سال 1980 تخریب شد. به علت اعتراض مردم این خانه مجددا در منطقه Stanley ساخته شد که در سال 2000 به روی مردم بازگشایی گردید.

 

برج ساعت هنگ کنگ
این برج در کاولون و در کنار مرکز فرهنگی هنگ کنگ در سال 1915 ساخته شد.

پارک شهر دیواری کاولون هنگ کنگ
این پارک تنها جایی بود که توسط دولت بریتانیا اداره نمی شد. به خاطر همین مخفی گاه بسیاری از افرادی بود که از قانون گریزان بودند. از آثار باقی مانده می توان به دروازه قدیمی و گداخانه آن اشاره کرد. غرفه ها، مجسمه ها، باغ و زمین بازی این محل را به جایی مناسب جهت اوقات فراغت خانواده ها تبدیل نموده است.

پل تسینگ ما هنگ کنگ
یکی از طولانی ترین پل های معلق دنیا بوده که در آن مسیر راه آهن و ماشین رو وجود دارد. این پل به طول 2.2 کیلومتر یکی از جدیدترین بناهای هنگ کنگ است که کانال ماوان را به جزیره Sing Xi متصل می کند.

روستای Tai O
در شمال غربی جزیره لان تائو قرار دارد و قایق ران ها در آن جا خانه های کوچکی برای زندگی ساخته اند. پل متحرک ساخته شده حمل و نقل را در آن جا آسان تر نموده است.

باغ پن فورد هنگ کنگ
در محل برگزاری مسابقات اسب سواری منطقه شاتین واقع شده است.

 

► 5 شهر توریستی کشور آمریکا
سنگاپور و جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی ◄

مطالب مرتبط
بنر