جاذبه های گردشگری جاکارتا

چهارشنبه ، 18 شهریور 1394 ، 07:49

شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی است که در جزیره‌ی جاوه واقع‌شده است. جاکارتا شهری قدیمی و کهن است که گفته می‌شود محل زندگی انسان‌های نخستین بوده است.
این شهر زیبا با پانصد و نود کیلومترمربع مساحت، بزرگ‌ترین شهر اندوزی محسوب می‌شود. شهر جاکارتا از پرجمعیت‌ترین شهرهای اسلامی جهان است. این شهر از اصلی‌ترین مراکز اقصادی و تجاری و سیاسی کشور اندونزی به شمار می‌رود. امروزه جاکارتا مرکز انجمن ملل آسیای جنوب شرقی موسوم به آ سه آن است.

 

 


کوتا


کوتا یا مرکز باتاویای قدیم، قسمتی از منطقه‌ی استعمار شده به دست هلندی‌هاست که از دوران شکوفایی و اوج خود به‌عنوان مرکز تجارت آسیا با غرب به‌جای مانده است. در این منطقه ساختمان‌هایی با معماری‌های کهن وجود دارند که این امکان را به مسافرین و گردشگران می‌دهند تا با سبک زندگی مردم جاکارتا در سده‌ی شانزدهم میلادی آشنا شوند و تا حدودی آن سبک زندگی را تجربه کنند. مناطق تامان فتح‌الله و سوندا کلایا از زیباترین مناطق گردشگری این منطقه به شمار می‌روند.

موزه‌ی دریانوردی

موزه‌ی دریانوردی جاکارتا درجایی ساخته‌شده است که در قرن نوزدهم انبار آلمانی‌ها در منطقه‌ی سوندا کلایا بوده است. این موزه تاریخچه‌ای زیبا و شگفت و غنی از دریانوردی را به نمایش عموم گذاشته است. نمونک‌های (ماکت) انواع قایق‌ها و عکس‌های قهوه‌ای‌رنگ ماجراجویی‌های دریانوردان در اطراف پاتاویا از دیدنی‌های خاص این موزه‌ی دریانوردی است.

موزه‌ی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی

موزه‌ی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی  از جاذبه های گردشگری جاکارتا در ساختمان یک کلیسای تاریخی بناشده است که خود کلیسا به‌تنهایی دارای جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای است. در این موزه هزاران عروسک خیمه‌شب‌بازی از سراسر کشور اندونزی و کشورهای آسیای جنوب شرقی به نمایش گذاشته‌شده است و البته روزانه تعدادی نمایش خیمه‌شب‌بازی هم به‌صورت زنده به اجرا درمی‌آید که موجب شادی و فرح بازدیدکنندگان از این موزه می‌شود.

موزه‌ی ملی اندونزی

این موزه جذاب‌تریم موزه‌ی کشور اندونزی است که تاریخ آن به قرن نوزدهم می‌رسد. سرامیک‌های چینی تاریخی و فیل برنزی اهدایی پادشاه تایلند از جالب‌تریم آثار دیدنی در این موزه به شمار می‌روند.

 

 


بنای یادبود ملی اندونزی

این بنا ستونی هرمی شکل و عظیمی است که صد و سی متر ارتفاع دارد. این ستون از نمادهای شهر جاکارتا هست که به‌عنوان نمادهای آزادی اندونزی از چنگال استعمارگران اروپایی و نماد ملی‌گرایی اندونزی شناخته می‌شود.

پارک مینیاتوری

این پارک بزرگ صد هکتار مساحت دارد و در آن نمونه‌هایی از ساختارهای معماری و طرح‌های سنتی دیده می‌شود. این پارک نمایشگاهی از مجموعه‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شود.

باغ ارکید

از جاذبه های گردشگری جاکارتا باغ ارکید در این باغ بسیار زیبا صدها گونه‌ی گیاهی از سراسر کشور اندونزی پرورش داده می‌شود. این باغ یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های جنوب شرقی قاره‌ی آسیا به شمار می‌رود. گردشگران بسیار زیادی هرساله از این باغ زیبا بازدید می‌کنند.

 





► سیدنی و جاذبه گردشگری
بهترین جزیره مرجانی دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر