قبرس شمالی، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه

يكشنبه ، 29 شهریور 1394 ، 09:54

 

بانکی دات آی آر: قبرس شمالی، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه محسوب می‌شود که بخش شمالی آن به شکل گیتار می باشد. ساکنین قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی که یکی از لهجه‌های زبان ترکی استانبولی است صحبت می‌کنند. البته بیشتر مردم به زبان انگلیسی آشنا هستند و مشکلی در برقراری ارتباط وجود نخواهد داشت. پایتخت این کشور نیکوسیا ، تقریبا درمرکزجزیره واقع شده است وبزرگترین شهرآن به شمارمی آید. واحد پول قبرس شمالی همان لیر ترک است و مذهب مردم آن ارتدکس یونانی ومسلمان می باشند.
شهرت قبرس دردنیا ، بخاطر آب و هوای معتدل آن است. همچنین تاریخ پر از طراوت، و سواحلی طولانی، این جزیره را به اقامتگاهی مناسب برای گردشگرانی که به دنبال آرامش، ورزش‌های آبی، و کشف ناشناخته‌ها هستند تبدیل کرده‌است. ۳۲۰ روز از سال آفتابی است وبرنامه هایی از قبیل شنا ، ورزش های آبی ،حمام آفتاب ، دوچرخه سواری ، پیاده روی و.. برقرار است. فصل شنا از اواخر ماه آوریل تا اوایل نوامبراست.ژوییه وآگوست درتابستان گرم ترین ماه های سال هستند. آب‌های آبی شفاف، سرزمین‌های بکر، و سواحل آرام، مهم‌ترین ویژگی‌های تور قبرس شمالی محسوب می‌شوند. قبرس در فصل مشترک سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا قرار گرفته‌ است.

 

 

 

جاذبه های گردشگری قبرس:


نیــکوزیـــا

این شهر که پایتخت جزیره می باشد، در حدود هزار سال است  که در مرکز جزیره قرار دارد. و پس از هجوم ترک ها در سال 1974 شهر توسط نوار سبز به دو قسمت تقسیم گردید.  این شهر بزرگترین شهر قبرس ومرکز تمامي دوایر دولتی، شرکت های بزرگ و همچنین محل اقامت رئیس جمهور می باشد.


دریاچه نمک لارناکا و تکیه حلا سلطان

هنگام خروج از فرودگاه لارناکا، یکی از جالبترین مکانهای دیدنی قبرس درست را بسهولت خواهید دید.
در مسیر غرب فرودگاه لارناکا 2 دریاچه نمک در دو طرف شما (بسته به موقع سال) وجود دارد. اینجا محل مسجد هلا سلطان نیز میباشد. از زمانهای قدیم نمک از این دریاچه استخراج میشده و همچنان ادامه دارد. اگر شما بازدیدکننده قبرس در اواخر زمستان یا اوایل بهار هستید میتوانید کوچ فلامینگوها و سایر پرندگان را ببینید.

 

کوریم/قلعه کولوسی

منطقه باستانی کوریم و قلعه کولوسی هر دو در منطقه لیماسول واقع شده اند و گردشگر می تواند در یک روز ، از آنها بازدید نماید. این دو آثار، 2 نمونه سرمایه تاریخی هستند که در قبرس کشف شده اند. تاریخ پیدایش  سایت کوریم را به قرن 2 بعد از میلاد و کولوسی را به قرن 13 نسبت میدهند.
ویرانه های کوریم در چشم اندازی مهیج مشرف به دریا قرار دارند. این احتمالا تماشایی ترین سایت باستان شناسی در قبرس است


لنگرگاه پافوس و قلعه


این لنگرگاه گردشگران زیادی را در طول سال به خود جذب میکند و این امکان را برای گردشگران بوجود می آورد که با پیاده روی در امتداد اسکله و تماشای رستورانهای ماهی و کافی شاپهای متنوع ساعاتی بیاد ماندی را سپری نمایند. تماشای قایق های متعدد رنگارنگ، و همچنین قایق سواری و گشت در خط ساحلی در این بندرگاه بسیار دیدنی و سرشار از لذت است.

 

 

دره ســـــرو

یک مکان بی نظیر برای دوستداران طبیعت، دره ســـــرو واقع در منطقه تیریلیان ترودوس میباشد. سروهای این منطقه بومی قبرس نیستند، بلکه از خانواده سروهای لبنان می باشند که در این دهکده دورافتاده به وفور وجود دارند.
این مکان به راحتی قابل دسترسی نیست ولی پیدا کردن آن، متضمن گذراندن یک تعطیلات در آرامش و سکوت است. شما میتوانید از یک جاده مارپیچ از پانوپاناجیا از سمت کوههای پافوس به دره سرو برسید. و اگر خوش شانس باشید، سرو کوهی تنها چیزی نیست که مشاهده میکنید.

آیــانــاپــا

آیاناپا ، بهشت توریستی قبرس با ساحل طلایی و دل فریب ، آب آبی و بسیار شفاف این دریایی زیبا، شب های رؤیایی و شگفت انگیز ، به همراه ساکنین خوش مشرب و خون گرم، به جذابیت قبرس افزوده است.
اگر طالب سرگرمی متنوع بدون توقف هستید، آیاناپا باید در اول لیست گردش شما قرار گیرد. این مکان در ابتدا دهکده کوچک ماهیگیری بود.ولی اکنون چیزی بیش از آن است! این شهرک دارای بهترین ساحلهای جزیره، انواع ورزشهای آبی و غواصی و یک مقصد محبوب گردشگری است.

لیماســـــول

شهر ساحلی لیماسول که بسیار پر طراوت و خوش آب و هوا می باشد، بزرگترین پاتوق ساحلی در قبرس بشمار میرود.
این شهر بندری که در جنوب اين كشور ، بین شهرهای لارناکا، نیکوزیا و پافوس واقع شده ، بندر اصلی قبرس است.
شهر لیماسول به خاطر شخصیت لیماسولی ها به" شهر شب "معروف است.
خط ساحلی این شهر بطول حدوداً 11 کیلومتر و سرویش دهی بخش خدماتی حمل نقل، گردشگران زیادی را به سوی خود جلب نموده است.

هتل ها


هتل های ساحلی با استخرهای شنا ، زمین های تنیس ، کلینیک های پزشکی و رستوران های تاپ خود ، در زمره بهترین و مجهزترین هتل های جهان قرار دارد.


 

 

 

► آنتالیا و جاذبه های گردشگری
زیباترین رودخانه جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر