مایورکا جزیره‌ای رویایی در شرق اسپانیا

يكشنبه ، 26 مهر 1394 ، 09:47

بانکی  دات آی آر : دپالما دو مایورکا مهمترین شهر و بندر جزیره مایورکا واقع در خلیج پالما در اسپانیا است. مایورکا از زیباترین جزایراسپانیا و حتی مدیترانه محسوب میشود و یکی از مکانهای پربازدیدکننده در اسپانیا به شمار میرود.
هر سال صدها گردشگر به این جزیره و سایر جزایر اطراف آن سفر میکنند. ثروتمندان زیادی از گوشه و کنار جهان نیز در این جزیره ویلاهایی کاخ مانند ساخته اند. جاذبه های مایورکا بسیار زیاد است: از گردشگاههای مختلف گرفته تا کلوبها، پلاژها، کافیشاپها، مغازه ها، کلیساهای قدیمی، کوهستانهای خوشمنظره، طبیعت زیبا

 

جاذیه گردشگری و تفریحی جزیره مایورکا

 

جاذبه های مایورکا
گشت و گذار، قایقرانی، ورزش های آبی، گلف و دوچرخه سواری تنها برخی از جاذبه ها و فعالیت های بسیاری هستند که امکان تجربه آنها در مایورکا وجود دارد. کرایه یک خودرو روشی فوق العاده برای کسب تجربه ای متفاوت از زیبایی های این جزیره کوچک محسوب می شود. در قسمت غربی کوه ها، در قسمت مرکزی زمین های کشاورزی و در قسمت جنوبی شهری زنده را خواهید یافت. برای کسب احساس واقعی از زندگی محلی بازدید از روستاهای جذاب مایورکا را فراموش نکنید.

پالما
گشت و گذار در پالما یکی از گزینه های اصلی در فهرست گردشگران محسوب می شود. هنگام حضور در پالما می توانید با بازدید از موزه ها، کلیساها و خیابان های قرون وسطایی تجربه ای فرهنگی کسب کرده و یا از تجربه خریدی فوق العاده لذت ببرید. از جاذبه های مطرح پالما می توان به کلیسای جامع، قلعه بلور، کاخ آلموداینا و حمام های عربی اشاره کرد. همچنین شورای شهر پالما به همراه شورای گردشگری تورهای روزانه در اطراف مرکز تاریخی شهر را سازماندهی می کنند که از راهنماهای حرفه ای سود می برند.

 

غارهای دل دراچ

گشت و گذار در مایورکا بدون بازدید از غارهای دراچ ناتمام باقی می ماند. با بیش از 2 هزار متر طول، یکی از جاذبه های طبیعی مایورکا با استالاکتیت ها، استالاگمیت ها زیبا محسوب شده که یکی از بزرگترین دریاچه های زیرزمینی را نیز در خود جای داده است.

پارک های آبی و پارک های موضوعی
در مایورکا فعالیت های سرگرم کننده بسیاری می توانند اوقات خوشی را برای گردشگران رقم بزنند. اگر قصد دارید در گرمای تابستان خنک شوید، پارک های آبی گزینه هایی فوق العاده هستند. از جاذبه های آبی و طبیعی مطرح مایورکا می توان به پارک آبی آکوالند آرنال، پارک آبی وسترن، پارک آبی هیدروپارک، آکواریوم پالما و ذخیره گاه اونتور اشاره کرد.

گلف در مایورکا
مایورکا دارای زمین های گلف درجه یک بوده که برخی از آنها توسط تنی چند از استادان مطرح این ورزش طراحی شده اند. آب و هوای معتدل در طول سال، مایورکا را به مکانی فوق العاده برای بازی گلف مبدل کرده است. بیش از 20 زمین گلف در این جزیره وجود دارند که بالاترین استانداردهای زمین های گلف بین المللی را تضمین می کنند. از زمین های گلف مطرح مایورکا می توان به آندراتکس، بندینات، مایوریس، پونینته، پونتیرو، سانتا پونسا، کانیامل، پولا و آلکانادا اشاره کرد.

 

 

دوچرخه سواری در مایورکا

با توجه به برخورداری از زمین های مسطح و مسیرهای کوهستانی با چشم اندازها و مناظری متنوع، مایورکا مکانی فوق العاده برای دوچرخه سواری از اوایل فصل زمستان تا اواخر فصل بهار محسوب می شود. این جزیره مورد توجه بسیاری از دوچرخه سواران حرفه ای بوده و بسیاری از آن برای انجام پیش تمرین و آموزش های خود استفاده می کنند. افراد آماتور و تازه کار نیز می توانند چیزی برای به چالش کشیدن توانایی های خود بیابند. همچنین دوچرخه سواری گزینه ای فوق العاده برای کاوش و گشت و گذار در مایورکا محسوب می شود.

اس بالوارد
این گالری هنر معاصر یکی از بهترین ها در مایورکا محسوب شده که در میان بقایای دیوارهای دوره رنسانس به صورتی هوشمندانه ساخته شده است. نتیجه این ساخت و ساز بازی چشم نواز نور، سطوح و چشم انداز بوده است. در شرایطی که نمایشگاه های موقتی آن همواره ارزش بازدید دارند، مجموعه دائمی گالری اس بالوارد نیز دارای آثاری از هنرمندان برجسته مانند پابلو پیکاسو، میکل بارسلو، خوان میرو و خواکین سورولا است.

پارک طبیعی آلبوفرا
این پارک در جنوب بندر آلکودیا قرار گرفته و بهشتی برای دوستداران پرندگان محسوب می شود. بیش از 300 گونه پرنده در این پارک مشاهده شده اند.

 


► بیروت و جاذبه گردشگری
دیوار چین که یکی از هفت اعجاز جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر