کانادا و جاذبه گردشگری 10

دوشنبه ، 11 آبان 1394 ، 10:39

بانکی دات آی : کانادا کشوری است که چیزهای زیادی از مناظر جزیره‌ای گرفته تا آبشارهای کوهستانی دیدنی را برای بازدید کنندگان فراهم می‌آورد. کانادا این مستعمره سابق فرانسه و بریتانیا از اقیانوس اطلس تا سواحل اقیانوس آرام امتداد یافته و دارای یک میراث غنی از سرخپوستان ساحل شمالی بریتیش کلمبیا تا کاوشگران فرانسوی استان کبک است. از آنجا که هر دو زبان فرانسه و انگلیسی زبان ملی هستند، سفر به کانادا مانند بازدید از هر دو کشوراست. در واقع، کانادا جاذبه‌ای برای مسافرانی دارد که علاقه مند به طبیعت و شهرهای جهان‌وطنی هستند.

کانادا و 10 جاذبه گردشگری:

پارک ملی گراس مورن

پارک ملی گراس مورن  در نیوفاندلند از لحاظ زمین شناسی برای جهان مهم است، چرا که صخره‌های باستانی آن به مردم کمک می‌کنند تا چگونگی ایجاد شدن اقیانوس‌ها و قاره‌ها را درک کنند. این پارک بهشت عاشقان طبیعت است که شامل مناطق پست در امتداد خلیج سنت لارنس و محیط آلپاین از کوه‌های لانگ رینج است. این پارک برای طرفداران حیات وحش محبوب است که آنها همه چیز را از پرندگان آواز خوان کوچک تا نهنگ غول پیکر را در آنجا خواهند دید. خرس سیاه، گوزن شمالی و آهو در اینجا رایج است. بیشتر بازدیدکنندگان در طول فصل تابستان کوتاه به اینجا می آیند. استثنا از اوج فصل زمستان (از فوریه تا آوریل) شروع می‌شود، که پارک اسنوموبیل سواری و اسکی صحرانوردی را تجربه می‌کند.

کلگری استمپید

کلگری استمپید ، یکی از معروف‌ترین مسابقات گاوبازی‌ رودیو در جهان است، پیگیری مبدا آن به سفر به غرب وحشی در اواخر ۱۸۰۰ تا اوایل ۱۹۰۰ بر می‌گردد. استمپید در طول این سال‌ها رشد کرده است، امروز بهترین گاوبازان در جهان را به خود جذب می‌کند که برای ۲ میلیون دلار پول جایزه به رقابت می‌پردازند. فعالیت‌های دیگر شامل کنسرت‌های زنده، کارناوال، مواد غذایی و رقص فراوان است که این شهر کانادایی میزبان بهترین‌ها در غرب است.۴ کیلومتر رژه در فضای باز نیز وجود دارد که کلگری آن را “بزرگترین نمایش در فضای باز در جهان” نامیده است. این رویداد ۱۰ روزه در هر ژوئیه برگزار می شود.

بندرگاه داخلی ویکتوریا

بندرگاه داخلی ویکتوریا در جزیره ونکوور یک محل با آب و هوای خنک برای بازدید است. در اینجا آب در یک طرف و ساختمان‌های مجلل دولتی در سوی دیگر وجود دارد چرا که ویکتوریا پایتخت بریتیش کلمبیا است. این شهر میزبان جشنواره قایق‌های کلاسیک در روز کارگر در ماه سپتامبر است که بندر لبریز از قایق های چوبی می‌شود. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در بندر کایاک و یا قایق‌های تور را هدایت کنند. صرف یک چای سنتی بریتانیا در هتل ملکه، نقطه عطف ویکتوریا از اوایل سال ۱۹۰۰ است. این هتل درست در کنار بندر قرار دارد

خلیج فاندی

خلیج فاندی در ساحل اقیانوس اطلس واقع شده و برای دامنه جزر و مدی بالای آن مشهور است. به دلیل شکل منحصر به فرد خلیج، اختلاف در سطح آب بین جزر و مد بالا و جزر و مد کم می‌تواند به اندازه ۱۶ متر باشد. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای جزر و مد صخره‌های هوپ‌ول با شماری از برج‌های ماسه‌سنگ پوشیده شده توسط درختان است. پایه صخره دو بار در روز با آب پوشیده می‌شود و می‌تواند از سطح زمین در جزر و مد کم دیده شود.

آتاباسکا آبشار

پارک ملی جاسپر در استان آلبرتا بزرگترین پارک کوه‌های راکی در کانادا است که دره‌های وسیع، کوه‌های ناهموار، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌ها، مراتع آلپاینی و رودخانه‌های وحشی را به رخ می‌کشد. یکی از جاذبه‌های برتر آبشار آتاباسکا است، آبشاری زیبا که از طریق تنگه‌های باریک به پایین فرو می‌ریزد. حتی زمانی که سطح آب درقسمت بالایی در رودخانه آتاباسکا کم است، مقادیر عظیم آب از آبشار به پایین می‌آید. چندین پلتفرم برای مشاهده و مسیرهای پیاده روی که برای عکاسی از صحنه های زیبا امن هستند در اطراف آبشار قرار گرفته‌اند. رانندگان می توانند از آبشار با را در نظر گرفتن بزرگراه ۹۳A به شهر جاسپر عبور کنند.

چرچیل

چرچیل ممکن است فقط یک شهر کوچک ۱۰۰۰ نفری در استان مانیتوبا در ساحل خلیج هادسون باشد، اما جمعیت عظیمی را در هر سال برای دیدن معروف‌ترین ساکنان آن یعنی خرس‌های قطبی به طرف خود می‌کشد. این محل با نام مستعار “پایتخت خرس قطبی جهان” شناخته می‌شود که یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در کانادا است. علاوه بر خرس‌های قطبی، چرچیل همچنین مکانی محبوب برای مشاهده وال‌های بلوگا، پرندگان و شفق شمالی است

آبشار نیاگارا

بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که آبشار نیاگارا تنها یک آبشار در ایالات متحده در نیویورک است، در حالی که در واقعیت، آبشار نیاگارا سه آبشار در مرز بین ایالات متحده و کانادا است. آبشار نعل اسب بزرگترین آبشار است و به طور عمده در سمت کانادا قرار دارد، در حالی که آبشار کوچکتر آمریکایی و آبشار بریدال ویل عمدتا در سمت ایالات متحده قرار دارند. ترکیب سه آبشار یک سرعت جریان بالاتری نسبت به هر نوع دیگر در جهان دارند. حدود ۲۰ میلیون نفر در سال از اینجا بازدید می‌کنند، و بسیاری از آنها قایق سواری که قدیمی ترین جاذبه آبشار است را انتخاب می‌کنند.

قطار کانادا

مسافرانی که به دنبال یک راه آرامش بخش برای عبور از کانادا هستند ممکن است بخواهند مسافرت با قطار در این مورد قطار کانادا را در نظر بگیرند. با اتصال دادن تورنتو و ونکوور، این یکی از معروف‌ترس سواری‌های قطار در جهان است، مسافرت از طریق دریاچه‌های اونتاریو شمالی، دشت‌های کانادا و رشته کوه‌های راکی کانادا از جمله پارک ملی جاسپر استو با رسیدن به شهر جهانی ونکوور پایان می‌یابد.۳ روز برای پوشش ۴۴۶۶ کیلومتر اتصال دو شهرستان‌ها طول می‌کشد

اولد کبک

یا اولد-کبک، یک منطقه تاریخی در استان کبک است. این جایی است که کاوشگر فرانسوی ساموئل دو چاپلین، در سال ۱۶۰۸ سنت لوئیس فورت را تاسیس کرد. حضور نظامی در اینجا تحت نظر فرانسه و بریتانیا شدید بود و منطقه به شدت مستحکم شده بود. امروزه تبدیل به یک منطقه توریستی با بسیاری از بوتیک‌های کوچک و صدها نقاط مورد علاقه تاریخی و عکاسی شده است. بازدیدکنندگان علاقه مند به دیدار ارگ هستند که به عنوان”جبل الطارق قاره آمریکا” شناخته شده به این دلیل که موقعیت استراتژیک آن مشرف به رودخانه سنت لورنس است. بازدیدکنندگان همچنین به دیدار قصر نمادین فرونتناک می‌روند، و از جذابیت خرید سبک اروپایی در Rue Saint Jean لذت خواهند برد.

دریاچه مورین

دریاچه مورین  در پارک ملی بنف یکی از پر عکس‌ترین مکان‌ها در غرب کانادا است. این دریاچه یخچالی زیبا با رنگ سبزمایل به آبی خود توسط کوه‌ها در آلبرتا احاطه شده است. این دریاچه در دره ده قله در ارتفاع ۱۸۸۵ متری واقع شده است. مسیر Rockpile با گردشگرانی که عکس‌های بیساری را در انتهای آن می‌گیرند، محبوب است. در یک زمان این دریاچه آلپاین در روی اسکناس ۲۰ دلاری کانادا نمایان بود، که به این دلیل این محل نام مستعار منظره بیست دلاری را برای خود کسب کرد. دیگر مسیرهای پیاده روی چشم‌اندازهای دیدنی و جذاب از دریاچه را فراهم می‌آورند. بازدید کنندگان می توانند یک دید متفاوت از آن را توسط قایقرانی در آن را دریافت کنند

 

 

► دانمارک و جاذبه گردشگری
کرواسی و جاذبه گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر