خرید اینترنتی بلیط قطار

دوشنبه ، 10 ارديبهشت 1397 ، 14:35

خرید اینترنتی بلیط قطار

قطار و راه آهن در ایران از قدمتی بیش از صد سال برخوردار است. یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین راه‌های سفر به نقاط دور و نزدیک داخل کشور استفاده از راه‌های ریلی و قطار است. یکی از دلایل محبوبیت سفر با قطار در کنار راحتی و ایمنی، قیمت کم بلیط قطار نسبت به دیگر روش‌های مسافرتی است. قطارها با داشتن ایستگاه‌های متعدد در نقاط مختلف کشور یکی از مناسب‌ترین راه‌های دسترسی به اهداف گردشگری، کاری و... به شمار می‌آیند. بر اساس سرشماری‌های به عمل آمده سالیانه حدود 30 میلیون نفر در کل کشور برای مسافرت‌های خود از قطار استفاده می‌کنند. برخی نقاط گردشگری و طبیعت گردی وجود دارند که تنها راه دسترسی به آن‌ها قطار است و حتی کسانی که راغب به استفاده از قطار به عنوان وسیله مسافرتی نیستند، ناگزیر باید از این راه استفاده کنند. از نمونه‌های این جاذبه‌های محبوب گردشگری می‌توان به آبشارهای لرستان اشاره کرد که تنها با قطار می‌توان به آن نقاط سفر کرد.

 

 

نحوه خرید بلیط قطار


فروش بلیط قطار به دو صورت حضوری و اینترنتی صورت می‌پذیرد. تا چندی پیش برای خرید بلیط قطار باید به دفاتر فروش بلیط‌های قطار مراجعه می‌کردید و تمامی فرایند تنها در صورت حضور فیزیکی فرد انجام می‌گرفت. اما امروزه در سراسر کشور نمایندگی های فروش و سایت های اینترنتی وجود دارد که اطلاعات آن‌ها به صورت هم زمان و یکسان ارائه می‌شوند. از طرف دیگر خرید اینترنتی بلیط قطار محدودیت زمانی ندارد و مسافران می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز اقدام به خرید بلیط کنند همچنین به دلیل امنیت بالا و سهولت خرید اینترنتی بلیط قطار، این امر بسیار رایج و پرطرفدار است.
در سایت علی بابا (https://www.alibaba.ir/train-ticket)  موارد همچون زمان دقیق حرکت قطارها از ایستگاه‌های مختلف، نوع قطار، کلاس کوپه، انواع خدمات، قیمت‌های مسیرهای مختلف ریلی و... برای تسهیل انتخاب بلیط مورد نظر فراهم شده‌اند.
خرید اینترنتی بلیط قطار فرایندی بسیار آسان است. برای شروع باید وارد سایت‌علی بابا شوید و تاریخ سفر، مبدأ و مقصد و... را انتخاب کنید و در میان چندین گزینه پیش رو، بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. در خرید اینترنتی امکان انتخاب نوع کوپه نیز وجود دارد. برای خانم‌ها و آقایانی که به تنهایی سفر می‌کنند، امکان انتخاب کوپه‌های مخصوص خانم‌ها و آقایان وجود دارد تا بتوانند با آسایش خیال و حس امنیت بیشتر سفر کنند. همچنین امکان دربست کردن کوپه‌های قطار وجود دارد تا خانواده‌هایی که تعداد افراد آن‌ها کمتر از تعداد کوپه‌ها است بتوانند بدون مزاحمت دیگران به سفر خود بپردازند.

قیمت بلیط قطار

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی (رجا)، شرکت ریل پرداز نوآفرین (فدک) و شرکت سفیر ریل آسیا (سفیر) سه شرکت اصلی در کنار دیگر شرکت‌های زیرمجموعه مشغول خدمات رسانی در زمینه سفرهای ریلی هستند. کلیه این قطارها زیر نظر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند. رجا نامی آشنا و قدیمی در زمینه مسافرت‌های ریلی است که سالیان سال با فروش بلیط های قطار در زمینه گردشگری ریلی فعالیت نموده است.
قطارها از لحاظ کیفی درجه بندی‌ها و کلاس‌های متفاوتی دارند که به سه درجه 1، 2 و 3 تقسیم می‌شوند. این کلاس بندی بر اساس نوع خدمات ارائه شده، امکانات، تخت‌ها و سرعت قطار تعیین می‌شود. قیمت بلیط قطار بر اساس این کلاس‌ها و دیگر خدمات رفاهی ارائه شده در قطار، نوع قطار، شرکت ارائه کننده خدمات و... مشخص می‌شود. موارد دیگری که موجب تعیین قیمت بلیط قطار می‌شود، عواملی همچون لوکس بودن و نوع کوپه‌های قطار است. این عوامل نشان دهنده نوع قطار و میزان امکانات و خدماتی است که به مسافران ارائه می‌شود.


► رزرو آنلاین هتل
کهن‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی جهان در ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر