گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(2)

يكشنبه ، 25 بهمن 1388 ، 14:18

کلیه بررسی‌ها و کاوش‌های باستانشناسی حکایت از آن دارد که سابقه معماری ایران به حدود هزاره هفتم قبل از میلاد می‌رسد. از آن زمان تا کنون پیوسته این هنر در ارتباط با مسائل گوناگون، بویژه علل مذهبی، توسعه و تکامل یافته‌است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، معماری ایران دارای ویژگیهایی است که در مقایسه با معماری کشورهای دیگر جهان از ارزشی بخصوص برخوردار است: ویژگیهایی چون طراحی مناسب، محاسبات دقیق، فرم درست پوشش، رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان، ایوانهای رفیع، ستونهای بلند و بالاخره تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه معماری ایران است.

 

ظهور اسلام باعث شد تا این هنر بدیع در خدمت دین حضرت ختمی مرتبت_صلی الله علیه و آله- قرار گرفته و جلوه ی معنوی به این آثار زیبا دهد.

از سوی دیگر هنر و معماري، مظهر و مجلايی  براي ظهور نبوغ و استعداد شگرف مسلمين در اروپا از طريق اندلس بود. اين حضور در رشته‌هاي مختلف هنري چون شهرسازي، معماري مساجد، کاخ‌ها، پارک‌ها و پل‌ها، ضرب سکه، خوشنويسي، زردوزي بر روي پارچه، نساجي و کاغذسازي، چشمگير بود و در بطن خود داراي چنان روح زيباشناسانه و قدرتمندي بود که به همان صورت مورد تقليد اروپاييان قرار مي‌گرفت.

در این گزارش 2 قسمتی تلاش کرده ایم با جمع آوری تصاویر زیبایی از معماری اسلامی-ایرانی در سرتاسر میهن اسلامیمان شما را بیشتر با این جاذبه های بدیع هنری آشنا سازیم:

قسمت اول گزارش : گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم : سرویس گردشگری بانکی دات آی آر

► بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس
گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(1) ◄

مطالب مرتبط
بنر