خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی

سه شنبه ، 10 ارديبهشت 1398 ، 21:23


سفر کردن همیشه یکی از محبوب ترین کارهای عموم مردم در جهان بوده است؛ و دلایل بسیار خوبی برای این محبوبیت وجود دارد. چمدان بستن، رزرو کردن پرواز و رسیدن به مقصدی که در طول سال گذشته، رویای آن را داشته اید، آماده برای تجربه کردن غذا های جدید، بازدید کردن از بناهای فوق العاده، آشنایی با آدم های جدید و گشت و گذار در نقاطی که هرگز ندیده ایم، همه و همه چیز هایی هستند که یک انسان عادی و معمولی آرزو و اشتیاق آنها را دارد. اما سفر کردن در طول سال های متمادی چنان تغییر کرده است که می توان گفت چیزی که گردشگران امروزی تجربه می کنند، با آنچه که پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان چندین دهه پیش تجربه کرده بودند به اندازه یک دنیا متفاوت است. سفر کردن برای گذران تعطیلات از بسیاری جهات بهتر شده است؛ زیرا پیشرفت هایی که در تکنولوژی صورت گرفته است و دستاورد هایی که به کارآمدی بهتر کمک می کنند، تاثیرات مثبتی بر آن داشته اند. اما با تمرکزی که در جهان برای داشتن سرعت بیشتر و دیجیتالی شدن همه چیز وجود دارد، سفر ها یک شکل و یکنواخت شده اند و زمانی که برای کسب آرامش داشته ایم کاهش یافته است؛ بنابراین سفر کردن امروزی به اندازه سفر هایی که در گذشته داشته ایم عالی نیست. تغییراتی که در سفر کردن به وجود آمده اند هم خوب و هم بد بوده اند. در این نوشتار، خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی را برایتان می شماریم. با همگردی و بدی ها و خوبی های سفرهای امروزی همراه باشید:

بدی های سفرهای امروزی: پرواز کردن جذابیت خود را از دست داده است

روز های گذشته هواپیماها با مسافرانی که کت و شلوار و پیراهن های شیک می پوشیدند طی شده است. در دهه 1960 و 1950، معمول این بود که گردشگران بسیار خوش لباس بودند و پرواز کردن را امتیازی می دیدند که افراد کمی می توانستند به آن دست پیدا کنند و از آن لذت ببرند؛ بنابراین آن را یک اتفاق خاص و ویژه تلقی می کردند. متاسفانه در دنیای امروزی، پرواز کردن برای بیشتر افراد به یک رخداد معمولی و بی اهمیت تبدیل شده است و مسافران آن را به عنوان یک رخداد تکراری و پیش پا افتاده در زندگی شان می بینند. انتظار نداشته باشید کسی را با لباس های شیک در پرواز هایتان ببینید؛ حتی پوشیدن پیژامه و لباس ورزشی نیز در هواپیماها یک صحنه عادی به شمار می رود. سفر کردن با هواپیما امروزه راحت تر انجام می شود؛ اما پرواز کردن بیشتر جذابیتی که در عصر طلایی آن یعنی نیم قرن پیش داشت از دست داده است.

خوبی های سفرهای امروزی: همیشه و در همه حال یک نقشه وجود دارد

یکی از بهترین امتیاز های سفر کردن در سال 2019، پیشرفت فوق العاده نقشه ها است. همین یک دهه پیش بود که مردم می بایست برای پیدا کردن راه خود به یک نقشه کاغذی اطمینان می کردند. پرینت کردن آدرس های مختلف یک کار عادی به شمار می رفت و حتی قبل از آن، داشتن یک نقشه کاغذی واقعی ضرورت داشت. امروزه می توانیم یک نقشه بروز شده از نقطه ای که در آن هستیم را در گوشی های هوشمند خود داشته باشیم و مقصد خود را روی نقشه وارد کنیم تا مسیر دقیق رفتن به آن نقطه را به ما نشان دهد و ساعت دقیق رسیدن به مقصد را تعیین کند. این نقشه ها نه تنها از گم شدن ما جلوگیری می کنند؛ بلکه یک وسیله فوق العاده برای صرفه جویی در زمان هستند.

بدی های سفرهای امروزی: همیشه و در همه حال گوشی به دست هستیم

سفر کردن چیزی نیست که همه ما بتوانیم آن را در حالت عادی تجربه کنیم؛ بنابراین از بیشتر گردشگران انتظار می رود به طور کامل در فعالیت ها و جاذبه هایی که برای تجربه کردن آنها هزینه بسیار زیادی هم پرداخته اند غرق بشوند. متاسفانه دیدن گردشگرانی که به هزاران دلیل و به طور مداوم سرشان در گوشی شان است، عادی شده است؛ زیرا گوشی های هوشمند به بخش مهمی از زندگی روزانه ما تبدیل شده اند. منظور از استفاده از گوشی این نیست که تنها با آن عکس می گیریم. گاهی گردشگران در حال بازدید از صفحه های مجازی شان، بازی کردن بازی های مختلف یا بررسی نتیجه یک بازی بسکتبال یا فوتبال هستند و نسبت به زیبایی اطرافشان بی توجهی می کنند.


خوبی های سفرهای امروزی: هزینه پرواز کردن قابل پرداخت است

بیش از پنجاه سال پیش، در طول سال های طلایی پرواز، زمانی که انجام یک پرواز به ندرت پیش می آمد، هواپیماها تنها برای ثروتمندان بودند. امروزه، از آنجایی که هزینه پرواز کردن قابل پرداخت تر و منطقی تر شده است، تقریبا همه می توانند با هواپیما سفر کنند. پرواز هایی وجود دارند که با مبلغی بسیار کمتر از 100 دلار قابل انجام هستند و این با توجه به این که لازم نیست برای پیدا کردن آنها خیلی سخت جستجو کنید فوق العاده است. رقابت قیمتی بین خطوط هوایی بی شمار باعث شده است سفر کردن از همیشه قابل پرداخت تر شود و یک دنیای جدید را به سوی آدم هایی که ممکن بود هرگز امکان سفر کردن را پیدا نکنند باز کرده است.

بدی های سفرهای امروزی: نیاز به پست کردن همه چیز در رسانه های اجتماعی

بخشی از این نکته که ما همیشه در حال نگاه کردن به گوشی هایمان هستیم، بخاطر علاقمندی بیش از اندازه جامعه به رسانه های اجتماعی است و بنظر می رسد وقتی در سفر هستیم این علاقمندی به اوج خود می رسد. بنظر می رسد نیاز به ثبت کردن همه چیز در صفحه های مختلف در رسانه های اجتماعی از سفر ما به یک شهر خارجی مهم تر شده است. تصویری از ما وقتی که در حال شام خوردن در یک رستوران درجه یک جهانی در رم هستیم؛ سلفی ما در برج ایفل یا غروب زیبا در کنار مجسمه آزادی؛ همه اینها بنظر قابل درک می آیند. این فوق العاده است؛ اما گاهی نیاز داریم برای چند لحظه، رسانه های اجتماعی را کنار بگذاریم و از آن لحظه و آن موقعیت خاص لذت ببریم.


بدی های سفرهای امروزی: احساس می کنیم نیاز داریم از برچسب "توریست" بودن دور شویم

به دلایل غیر قابل توضیح، خوردن برچسب "توریست" به چیز بد و ناخوشایندی تبدیل شده است. این کلمه با معانی منفی مرتبط شده است و مفهومی پیدا کرده است که انگار توریست بودن ما را از یک مسافر واقعی کمتر نشان می دهد. بسیاری از کسانی که سفر می کنند ترجیح می دهند از آنها با کلمه های "جهانگرد" یا "گردشگر" نام برده شود؛ کلماتی که به نظر روشنفکرانه تر می آیند و نشان می دهند که شما اهل ماجراجویی و انجام کارهای جالب هستید. دوری کردن از کلمه "توریست" نشان می دهد که این افراد تماشای واقعی بناهای عالی و نقاط مهم را از دست می دهند. مسلما بازدید کردن از برج ایفل در سفر به پاریس، یک کار کلیشه ای است؛ اما سفر به این شهر بدون بازدید از این برج هیچ لطفی ندارد. همه توریست ها این کار را انجام می دهند؛ اما این که مورد توجه همه است، باعث نمی شود فوق العاده نباشد.

خوبی های سفرهای امروزی: تخفیف های بسیار خوبی برای سفر وجود دارد

در همان حال که بلیط های هواپیماها قیمت های مناسب تری پیدا کرده اند، سایر صنایع مربوط به سفر نیز تاثیر گرفته اند و خدمات گران قیمت خود را با قیمت های مناسب تری در اختیار مسافران می گذارند. آژانس های مسافرتی، پکیج های بازدید از جاذبه های گردشگری و کشتی های مسافرتی، همه و همه تخفیف های فوق العاده ای به گردشگران ارائه می کنند. نمونه ایده آل از این تخفیف های عالی ویژه سفر، پکیج های ویژه ای هستند که با آنها می توان با مبلغ بسیار کم از تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مشهور دیدن کرد. این جاذبه ها از محبوب ترین جاذبه های جهان هستند و ورودی به مشهور ترین و پر بازدید ترین نقاط جهان توسط این پکیج ها پرداخت می گردد.


► طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد
پر بازدید ترین شهر های جهان در سال 2019 ◄

مطالب مرتبط
بنر