طرح تورهای ارزان قیمت در کشور کلید خورد

سه شنبه ، 10 ارديبهشت 1398 ، 21:37

 

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ایرنا دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت که طرح تورهای ارزان قیمت به عنوان مهمترین پروژه این سازمان در کشور کلید خورده است. فریدون محمدی امروز در مراسم تجلیل از اعضای ستاد خدمات سفر استان بوشهر افزود: تورهای ارزان قیمت به معنی ارائه خدمات با کیفیت پائین نیست و استانی که در این بخش جلوتر باشد، می تواند زودتر به مقصد برسد. وی اضافه کرد: ارزان سازی سفر یکی از مؤلفه های اصلی و مورد توجه سازمان است تا بتوان به لحاظ اجتماعی سفر کردن را به عنوان یک اقدام برای همه طبقه های اجتماعی فراهم کرد.

محمدی ادامه داد: برای ما مهم است شرایطی فراهم کنیم تا تمام گروه ها و طبقه های اجتماعی با هر سطحی از درآمد خود بتوانند به راحتی به سفر روند.

وی بیان کرد: استان بوشهر باتوجه به قابلیت های مختلفی که در بخش ساحل و طبیعی دارد، می تواند به عنوان یکی از این مقاصد مطرح باشد و در این پروژه کمترین هزینه می تواند نقش مهمی در اقتصاد آن منطقه داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: نفت، گاز، پتروشیمی، بازرگانی و سایر ظرفیت های موجود در استانی مانند بوشهر مهم است که همه آن ها به نوعی با گردشگری در ارتباط است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرسازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال رونق تولید سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند بهترین و به صرفه ترین سرمایه گذاری باشد که می تواند در کمتر زمان ممکن بازگشت سرمایه و رونق اقتصادی به دنبال داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: باتوجه به تحول های پیش آمده، در آینده نه چندان دور صنعت گردشگری و سفر به صنعت اول کشور تبدیل می شود.

وی بیان کرد: امروز سفر تنها به عنوان یک کار تفریحی و فرعی به شمار نمی آید، بلکه با رونق آن اقتصاد شکوفا و در شرایطی که با رکود اقتصادی روبه رو هستیم، این صنعت گردشگری است که می تواند اقتصاد یک جامعه را متحول کند.

محمدی ادامه داد: صنعت ساختمان در دوره ای به عنوان یک صنعت پردرآمد تلقی می شد، ولی امروز این صنعت به دلیل محدودیت هایی که دارد، اشباع و راکد شده است. این درحالی است که صنعت گردشگری این ویژگی را ندارد و با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های خدادادی همواره رونق داشته باشد.

وی اضافه کرد: با طراحی جشنواره، رویدادها و فستیوال ها در طول سال می توان برای استانی مانند بوشهر حتی در فصل گرم سال نیز گردشگر جذب کرد و این می تواند به اقتصاد استان کمک کند.

محمدی با اشاره به افزایش 68 درصدی مدت اقامت در استان بوشهر گفت: تقویت سفرها در استان ها می تواند اقتصاد مناطق را از رکود خارج کند و با توجه به پروژه بوشهر توریسم 2022 که در آن خیابان و پروژه گردشگری طراحی شده بود، می توان به آن شهر گردشگری نیز اضافه کرد و از این قابلیت استان بیشتر بهره برد.

► هزینه روادید سفر به عراق حذف شده است نه روادید آن
خوبی ها و بدی های سفرهای امروزی ◄

مطالب مرتبط
بنر