اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

سه شنبه ، 18 اسفند 1388 ، 14:45


یونان قدیم ، در حدود 2450 سال پیش تنها سرزمینی بود که  برای مسافران دنیا  به راهنمایی تعیین کننده برای سفر تبدیل شد، تمدنی که پیشگام زمانه خود بود و شخصیت هایی چون هردوتس در قلب خود جای داده است .تاریخ نگاران  یونانی اولین کسانی بودند که  فهرستی از برترترین نقاط دیدنی برای مسافرت  را گردهم آوردند، نقاطی که پیش از رفتن از این دنیا  لازم است آنها راببنید. جاهایی که در افسانه ها جایگاهی مقدسی دارند و از عجایب  هفتگانه دنیا به شمار می روند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، در زبان یونانی کلمه " Wonder" (شگفت انگیز) که این گونه نیز نوشته می شود: thaumata  در معنای لغوی به " چیزی برای دیدن" معنی می شود. با وجود اینکه که  فضای اینترنتی مملو از آخرین فهرست ها درباره  نقاط دیدنی است که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته  اند و اشباع شده از جدیدترین شگفتی ها می باشند، هنوز نسخه های اصل و قدیمی بهترین راهنما می باشند. از عجایب هفتگانه جهان  تنها یکی از آنان دست نخورد و بکر باقی مانده است. و اما این روز ها تاریخچه و فرهنگ اصیل و تماشایی این مکان های قدیمی، هنوز هم قدرت جذب میلیون ها گردشگر و توریست  را  دارند و برای ایام تعطیل بهترین گزینه می باشند.

یکی از اهرام  با شکوه در الجیزه( شهری در شمال مصر)

 

 



تنها اثر شگفت انگیز دست نخورده و از تغییر و تخریب  مصون مانده، هرم باشکوه الجیزه است ، بزرگترین هرم از اهرام سه گانه است که به عنوان آرامگاهی ساخته شده است. اثری حیرت انگیز که از دو میلیون وسیصد بلوک سنگی که هر یک وزنی معادل دو و نیم تن را دارد ساخته شده است. ساختار این برج و بارو ، آن را به یکی از  با هیبت ترین و با عظمت ترین آثاری که  انسان تا به حال به چشم دیده است تبدیل کرده.




شما بعد از گذشت این همه سال می توانید تنها با یک پرواز به قاهره سفر کرده و از آن جا مسافت کوتاهی معادل 2 کیلومتر را طی کرده و از این هرم با ابهت  بازدید کنید.

باغ معلق در بابل



باغ معلق عظیم ، 600 سال قبل از میلاد توسط پادشاه  نبوچادنزار  به عنوان هدیه ای به همسرش ، ساخته شده است. ملکه  آمیتس  دلتنگ سرزمین پارس که بسیار سرسبز و مملو از گیاهان زیبا بود، شد، و به همین دلیل پادشاه برای همسرش چنین باغی که یادآور سزمین مادری او بود را ساخت.



بابل یکی از شهر های مدرن عراق امروزه است ، و باغ معلق، امروزه با موقعیتی به نام الهله شناخته می شود و در مرکز استان بابیل واقع شده است. این اثر در فاصله  تقریبا یک کیلومتری از جنوب بغداد می باشد.

مجسمه زئوس

 



پادشاه خدایان، زئوس یکی از شخصیت های برجسته در افسانه های یونانی است و معروفترین مجسمه  بت مانندی که بسیاری از مجسمه سازان و حکاکان را در سراسر جهان مجذوب خود کرده است. مجسمه زئوس با  داشتن ردایی از طلا و عصای سلطنتی منبت کاری شده از فلزی فوق العاده در میان با ابهت ترین و پرجلوه ترین آثار قرار دارد.این مجسمه  تاثیرگذارترین اثر قرن از منظر تقدس و احترام در قرن خود می باشد که در معبد با شکوه زئوس به نزد خداوندگار پیش کش شده است.



مجسمه زئوس در المپیا در جوار سواحل یونان و درفاصله 1.5 کیلومتری از جنوب آتن واقع شده است.



معبد آرتیمیس

 

آرتیمیس، خدای برکت و باروی، شکار و جنگل، دختر زئوس قدرمند در افسانه یونان است. معبد متعلق به او که در حدود 550 سال قبل از میلاد ساخته شده است، یکی از معظم ترین معابدی است که تا کنون ساخته شده است. بنایی ساخته شده تماما از مرمر که در زیر ابر ها و نور درخشان خورشید جلوه ای ویژه دارد.



مسافران کشور ترکیه می توانند این بنا را که در شهر افسوس( از شهر های یونان قدیم و شهری درجنوب ترکیه فعلی) و نزدیک سلکوک در استان ازمیر بازدید کنند.

موزول  کبیر

 

موزل، یکی از فرمانروایان بزرگ امپراطوری ایران  بود که پس از مرگش در هالیکارناسوس توسط همسرش به سال 350 قبل از میلاد به خاک سپرده شد.همسر موزون مقبره ای رفیع  که به ارتفاع 135 فوت که به مجسمه زبیایی آراسته شده بود را برای او ساخت.این اثر هم هنر دست معماری بوده که به موزل در دنیای مدرن امروزی  تولدی دوباره بخشیده است.



این آرامگاه در ترکیه امروز واقع شده است که مردم میتوانند با بازدبد از سواحل بادروم ، از محلی که موزن دفن شده نیز دیدن کنند.



مجسمه عظیم هلیوس

 

بر ارتفاعی بیش از 107 فوت واقع شده و اندازه اش چیزی معادل  دو سوم مجسمه آزادی است. مجسمه هلیوس ، مجسمه ای بسیار بزرگ است  و نامش را از خدای خورشید ، گرفته است. این مجسمه توسط نگهبانان دریایی و سربازان از دست دشمنانش محافظت می شده است و در یک دامنه وسیع ازسمت همه ورودی های بندرگاه احاطه شده بود.



جزیره هلیوس در جزیره بزرگتری به نام دادکانس  در دریای اژه  نزدیک به هر دو کشور یونان و ترکیه  واقع شده است.



فانوس دریایی اسکندریه

 

برجی که به عنوان چراغ  دریایی در زمان اسکندر برای هدایت کشتی ها به بندر اسکندر ساخته شده بود. این برج فانوس دریایی بلند ترین برجی است که در زمان خود یعنی 250 سال قبل از میلاد ساخته شده است.  یکی دیگر از فانوس های دریایی که مشابه این اثر می باشد، آی میلینیوم  ویل در لندن است.


در نزدیکی مصر، جزیره ای به نام فاروس است که درست در کنار سواحل اسکندریه و در نزدیکی دهانه کانال سوئز واقع شده است.

 

پربازدیدترین ها

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

مراسمی ویژه و عحیب در بورس فرانکفورت + عکس

عکسهای جالب از تظاهرات دانشجویان در امریکا

لباس نامناسب کارلا برونی دردسرساز شد + عکس

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

سهم هر ایرانی از یارانه نقدی

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

ترین های سال88

گزارش تصویری/ انواع پولهای جهان در یک نگاه

گزارشی جالب از ثروتمند ترین حیوانات جهان

فعالیت جالب امریکایی ها در قلب چین !

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

" آی فون " اعتیاد آور است !

گزارش تصویری / حمله ی هواپیمای کوچک به ساختمان مالیات

► گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس
بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر