اعلام وضعیت مراکز گردشگری در دوران ممنوعیت سفر

دوشنبه ، 10 خرداد 1400 ، 16:30
معاون گردشگری گفت با وجود اعلام ممنوعیت سفر، اما فعالیت مراکز گردشگری مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع نشده است.


به گزارش بانکی به نقل از ایسنا، هیچ نقطه‌ای از کشور در وضعیت سفید کرونا قرار ندارد؛ طبق اعلام وزارت بهداشت، درحال حاضر ۱۳ شهر در وضعیت قرمز، ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۲۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. سخنگوی ستاد ملی کرونا با هدف کنترل بیشتر ویروس کرونا، از بررسی پیشنهادی برای ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه خبر داده است. رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم یادآور شده که ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز یا خروج پلاک‌های بومی از شهرهای دارای وضعیت قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد و در مورد شهرهای نارنجی نیز ورود پلاک‌های غیربومی به این شهرها و نیز خروج پلاک‌های بومی از آن‌ها مشمول جریمه نیم میلیون تومانی خواهد شد.


با این وجود، ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گفت: با توجه به این‌که از دی‌ماه ۹۹ مراکز گردشگری با اصرار و پیگیری‌های این وزارتخانه در گروه یک مشاغل قرار گرفته‌اند، بدون تردید این مراکز می‌توانند میزبان مسافرانی باشند که با وسایل حمل و نقل عمومی به شهرهای مختلف ایران، فارغ از هرگونه رنگ‌بندی سفر می‌کنند.


او یادآوری کرده که مبنای تصمیم‌گیری درباره فعالیت‌های گردشگری در شهرها و استان‌های مختلف، رنگ‌بندی‌ای است که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود. در تردد به / از شهرهای قرمز و نارنجی از طریق وسایل نقلیه شخصی ممنوعیت داریم.


با این حال، از برخی استان‌ها از جمله گیلان گزارش شده که مسؤولان محلی از اجرای تور خودداری می‌کنند، به طوری که در هفته‌های گذشته، بیشتر تورها را به مبدأ بازگردانده‌اند و با برخی از این تورها هم برخورد شده است. معاون گردشگری هنوز درباره ممانعت‌هایی که از اجرای تور در برخی مناطق می‌شود، پاسخی نداده است.


► دلیل افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت بلیت هواپیما چیست؟
چرا برای وام کرونا مهلت داده نشد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر