کلاهبرداری و شیادی به کارت واکسن کرونا رسید

چهارشنبه ، 28 مهر 1400 ، 13:58

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: با توجه به واکسیناسیون همگانی و لزوم ارائه کارت واکسن کرونا جهت دریافت خدمات روزانه، هم وطنان باید مراقب کلاهبرداران فعال در این زمینه باشند.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: امروزه سودجویان در کمین نشسته اند تا از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل کارت واکسن، مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.


این مقام مسئول افزود: با توجه به این موضوع که برخی کشور های خارجی ، خصوصا کشورهای عربی تنها به افرادی که با واکسن های مشخص واکسینه شده اند مجوز حضور و تردد در آن کشور را صادر می کنند، سودجویان در کمین نشسته از این فرصت استفاده کرده و از راه دلالی و جعل واکسن مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.


سرهنگ آنقی بیان کرد: مجرمان سایبری برای فروش کارت واکسن های جعلی از برنامه‌هایی چون اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند و با اعلام این موضوع که توانایی ارائه کارت واکسن معتبر را دارند، اقدام به ترغیب افراد به واریز وجه می کنند و اعمال مجرمانه ی خود را انجام می دهند.


وی افزود: به هیچ وجه به افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی اعتماد نکنید و در نظر داشته باشید به راحتی می توان فردی که واکسن زده و نزده را با ورود کدملی در سامانه وزارت بهداشت راستی آزمایی کرد و فقط نام افرادی که واکسن زده باشند در این سامانه قید شده است.


اين مقام انتظامي بیان داشت: تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است که از طریق سامانه salamat.gov.ir صادر شده است و به هیچ وجه نباید به لینک هایی که در پیامک برای شما ارسال می شود مراجعه نمایید.


سرهنگ انقی در خصوص تعیین اصالت کارت واکسن دیجیتال گفت: کاربران کافی است بارکد دوبعدیQR-Code  مندرج روی کارت واکسن دیجیتال خود را توسط یک گوشی تلفن همراه هوشمند اسکن کنند تا از اصلی یا جعلی بودن آن مطلع شوند.

► با بهترین و ارزان ترین پاساژهای قشم آشنا شوید + آدرس
ساخت گذرنامه دیجیتالی واکسن توسط دولت استرالیا ◄

مطالب مرتبط
بنر