گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (2) + عکس

دوشنبه ، 29 شهریور 1389 ، 14:24

 

"این قلعه تا حدی خطرناک هم هست چرا که مد به سرعت وارد این منطقه می شود و تاکنون تعداد زیادی از توریست ها در راه عبور از این خلیج شنی غرق شده اند. برخلاف دیگر قلعه ها در فرانسه که در آغاز با هدف دفاعی یا رفاهی ساخته می شدند ، مونت سینت میشل از ابتدا یک صومعه بود. امروزه این قلعه سالانه بیش از چهار میلیون توریست جذب می کند. تصاویر این بنا در بسیاری از فیلمها، کارتونها و حتی بازیهای رایانه ای آمده است."

به گزارش بانکی دات آی آر ، آثار هنری و معماری فراوانی در دنیا وجود دارند که اکنون پس از سال ها هزاران هزار گردشگر را به خود جذب کرده و منبع درآمدی برای کشورهای خود و محلی برای معرفی فرهنگ آن منطقه شده اند.

در اینجا قسمت دوم گزارش "آشنایی با 10 قصر زیبا و شگفت انگیز در سرتاسر دنیا" را می خوانیم:

برای خواندن قسمت اول گزارش ، لینک زیر را دنبال کنید:

گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (1) + عکس

 

 

6) قلعه هونیاد: جایی که دراکولا در آن زندانی بود!


قلعه هونیاد بخشی از قلمرو شاهزادگی در هوندورای رومانی واقع شده است و در  باور غالب قصری بوده که دراکولا ، 7سال درآنجا زندانی بوده است. این بنا به سبک گوسیک ( عجیب و افسانه ای ) ساخته شده است، اما عناصری از معماری رنسانس را در خود دارد. این قلعه بنایی عظیم و باشکوه است که سقفهای رنگی بلند، برجها و پنجره های بیشمار و ایوانهای مزین سنگی دارد.

 

 


7) قلعه ی مالبورک: بزرگترین قلعه ی آجری گوتیک

 


این قلعه واقع در مالبورک در لهستان واقع شده است. در ابتدا نام آن مرینبرگ ( Marienburg) به معنی " قصر مریم" بود. این قلعه به سبک دژهای سده¬های میانه میلادی بنا شده و بزرگترین قلعه آجری گوسیک است. یونسکو  این قلعه و موزهاش را در سال 1997 به عنوان میراث جهانی ثبت کرد.





8) پلاسیا پنا: قدیمی ترین قصر الهام گرفته از مکتب هنری رمانتیک اروپا


قصر ملی پنا در پرتغال ،قدیمی ترین قصر الهام گرفته از مکتب هنری رمانتیک اروپا، بر بالای تپه ای بر فراز شهر سینترا واقع شده و روز روشن از شهر لیسبون پرتغال قابل رویت است. در ابتدا در قرن پانزدهم میلادی به عنوان یک قصر ساخته شد، اما بعدها پس از نوسازی ، به عنوان صومعه تقدیم کلیسا شد.
این قصر در زلزله سال 1755 به شدت آسیب دید، تا اینکه شاهزاده فرناندو  در 1838 آن را بازسازی کرد. سبک معماری آن ترکیبی است از سبک رمانتیک  و آفریقایی است.

 

 

 

9) قلعه ی لون برگ: دیزنی لند قرن هجدهم


در داخل پارک Wilhelmshöhe Hill که در شمال شرقی شهر کسل در آلمان واقع شده است، قلعه ای دیده می شود که مربوط به سده های میانی میلادی است. لون برگ یا " قلعه شیر"به دستور ویلهلم هفتم در سالهای بین 1793 تا 1801 ساخته شد. طراحی آن به دست ناظر ساختمانی، هنریچ کریستف جوسو، به سبک رمانتیک صورت گرفته است. محققان امروزه ، برای این بنای تاریخی به عنوان مهم ترین بنا در نوع خود و اولین اثر به سبک نئوگویک در آلمان ارزش زیادی قائلند.

 

 

 

 

10) قلعه پرو: بزرگترین قلعه باستانی دنیا




طبق آمار کتاب رکوردهای گینس، قلعه پرو ، با 570متر طول و 130متر عرض بزرگترین قلعه باستانی دنیاست. اینجا جایی است که در آن پادشاهان چک و اسلواکی، امپراطورهای رم و روسای جمهور چکسلواکی و جمهوری چک کارهای اداری خود را انجام می دادند.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

زمين‌خوارانی که زنداني آزاد مي‌كردند!

ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس)

رتبه بندی بانک های خصوصی ازنظر سود آوری

اثبات بی طرفی/سوئیس حساب ایرانی ها را مسدود کرد

100 هزار شِكِل هزينه سالانه بَزَك نتانياهو!

گزارش تصویری/ هنوز هم دود از کنده بلند می شه!

اسامی موسسات اعتباری بدون مجوز

چرا چپ دست‌ها پولدار ترند؟!

زمان حذف یارانه نان

ماراتن بین‌بانکی در یارانه‌ها

وقتی همه خوابیم / راهزنان اینترنتی در پوشش بانک سامان!+تصویر

در کافی نت ها مراقب این قطعه باشید + عکس

10 دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

► گردشگری/ دیدنی های رامسر+تصاویر زیبا
گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (1) + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر