راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

چهارشنبه ، 21 مهر 1389 ، 11:25

بعضی لحظات در زندگی ما پیش می آید که با وجود علاقه بسیاری که به انجام یک مسافرت خوب داریم اما موقعیت آن فراهم نمی شود. موقعیت کاری و نداشتن مرخصی، یا کم بودن بودجه لازم برای انجام یک مسافرت ، شرایط تحصیلی فرزندان و بسیاری عوامل دیگر همه می تواند مانعی برای انجام سفر مورد نظر شما باشد.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، بسیاری در جای جای دنیا هستند که لذت دیدار از طبیعت و زیبایی های اطراف خود را تنها در شرایط خاصی همچون سفر جستجو نمی کنند. مسلما نبودن شرایط سفر و مسافرت نباید دلیلی بر سکون و بی تحرکی باشد بلکه بسیاری جا ها هست که می توان در نزدیکی خانه خود و در شهر خود یافت . منظور از این مکان ها هم تنها جاذبه های توریستی نیست. اما می توان همچون یک توریست از آن ها لذت برد.

 


چگونه در شهر خود توریست باشیم؟


اول آن که یک دوربین عکاسی یا فیلم برداری با خود بردارید. تنها یا به همراه دوستان، هر کدام که بیشتر موجب رضایت درونی شماست، در شهر خود به راه بیفتید و با خود برای گرفتن تعداد عکسی که می خواهید بگیرید تصمیم گیری کنید. چشمان خود را بیش از گذشته به روی اطراف خود باز کنید و با دقت بیشتری به پیرامون خود نگاه کنید. هر چیزی را که نزد خود ارزشمند یافتید ، از آن عکس بگیرید و آن لحظه را برای خود ثبت کنید، هر چند میلیون ها بار شاهد آن منظره و اتفاق در زندگی خود بوده باشید.


دوم آن که به سراغ اطلاعات توریستی شهر خود بروید. معمولا در آن جا لیستی از  جاهای دیدنی را خواهید یافت. سعی کنید از همه آن ها دیدن کنید. از هر اتفاق و مورد جذابی عکس برداری کنید و شرح  وقایع را به همراه عکس های آن ثبت کنید و تا حد ممکن در اختیار دوستان و سایر اشخاص آن ها را قرار دهید.اگر لیستی طولانی از مکان های دیدنی در اختیار شما بود بر اساس زمانی که در اختیار دارید و منطقه هر روز تعدادی را انتخاب کنید اما سعی کنید از همه آن ها بازدید کنید. هر چند بعضی از آن ها را پیش از این دیده باشید. یک بار دیگر و این بار با دیدی متفاوت به سراغ آن ها بروید.


سوم ، وسایل نقلیه عمومی و در میان مردم بودن را برگزینید. اگر پیش از این برای رفتن به هر جایی از ماشین شخصی استفاده می کردید، این بار به میان مردم بروید و با وسایل نقلیه عمومی سفر توریستی شهری خود را همانند یک توریست انجام دهید. اما اگر همیشه از اتوبوس و مترو و سایر وسایل عمومی استفاده می کردید این بار آن را برای خود هیجان انگیزتر کنید. نقشه جابه جایی خطوط اتوبوس، مترو و یا تاکسی را در جلوی خود بگذارید.چشمان خود را ببنید و انگشت خود را بر روی نقطه ای در نقشه متوقف کنید. بلیط لازم را بخرید سوار وسیله مورد نظر شوید و به هنگام جابه جایی به دقت به اطراف خود بنگرید و از هر آنچه جالب و ارزشمند است لذت ببرید. با مردم ارتباط برقرار کنید و از نقاط مشترک و تفاوت ها خود بپرسید. لحاظات را به کمک دوربین و حافظه خود ثبت کنید و آنها را نوشته و در اختیار سایرین قرار دهید.

 

اخبار مرتبط / ادامه ی خبر را پس از لینکها بخوانید

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (1) + عکس

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

گردشگری/ دومین دریاچه آب شور دنیا +تصویر

گزارش تصویری/ آنچه از مشهد نمی دانید

 


چهارم برای خود هدف و موضوع تعیین کنید. منظور از دادن این راهکار ها نیست که عینا هر آنچه برای راهنمای افراد توریست صورت می گیرد را اجرایی کنید . شما می تواند از نزدیکترین پارک ، مرکز خرید و مناطق دیدنی منزل خود بازدید کنید. می توانید خود لیستی از جا های دیدنی را در نزدیکی خود فراهم کنید و از همه آن ها لذت ببرید و در ثبت لحاظات خوب خود کوشا باشید. یا می توانید یک هدف ثابت را تعیین کنید مانند این که :
همه پارک ها ی شهر را ببینم
همه رستوران های شهر را سر بزنم
همه شهر بازی ها را امتحان کنم  و از بازی در آن ها لذت ببرم
از همه ساختمان هایی که بیش از 100 سال عمر دارند دیدن کنم، یا از ساختمان هایی با عمری خاص
در هر جایی و درنزدیکی هر رودخانه و یا جای سبزی پیک نیک برگزار کنم
و .....
پنجم می توانید یک کلیکسیونر شوید.این کار چیزی شبیه تعیین هدف است اما این بار به جای آن که به دنبال پیدا کردن کاری برای انجام دادن باشیم، به دنبال پیدا کردن چیزی باشیم. این موارد می تواند شامل چیز هایی باشد که شما آن ها را به عنوان کلکسیون برای خود بردارید یا  این که تنها بتوانید عکس آن ها را بگیرید.
مادامی که چنین تصمیمی گرفتید، از جا برخیزید و از لحاظات خود استفاده کنید. مطمئن باشید لحظات بسیار زیبایی را با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان برای خود رقم می زنید.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► گردشگری/ قلعه زیبای رود خان در دل جنگلهای ایران
گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند ◄

مطالب مرتبط
بنر