گزارش تصویری/زیبایی های گوانگجو میزبان بازی های آسیایی

سه شنبه ، 2 آذر 1389 ، 09:44

 

گوانگجو شهری زیبا، با قدمت چندین ساله است که این روز ها شاهد برگزاری مسابقات آسیایی 2010 است. به مناسبت این میزبانی بر آن شدیم شما عزیزان را با این شهر تاریخی و جاذبه های آن آشنا کنیم.


به گزارش بانکی دات آی آر، گوانجو، شهر معروف فرهنگی در چین است که  بیش از 2210 سال قدمت تاریخی را در حالی پشت سر دارد که در جمع  24 شهر تاریخی فرهنگی جهان جای می گیرد . گفته هایی  بس مفصل از مناظر طبیعی و مکان های تاریخی در این  شهر وجود دارد.

 

نمایی زیبا از مرکز شهر

 


معابد و آرامگاه های پادشاهان گذشته از آثار برجسته تاریخی این منطقه به شمار می رود. برج و بارو های شهر نیز از دیگر آثار شهر تاریخی گوانجو است که تعدادی از آن ها را به این شرح می توان نام برد، موزه  و آرامگاه پادشاه منطقه جنوب غربی هان، برج زهن های، معبد گوانجیکسو، معبدسانیوئان، بنای یاد بود یک مسجد، کلیسای قلب مقدس، معبد 5 نفر از جاودانه های تائوییست، معبد یزدانی در دریای جنوب و بسیاری مکان های دیدنی دیگر که هر یک  به تنهایی حکایت از قدمت و فرهنگ این شهر دارد.

نمایی از معبد تاریخی گوانجیکسو

 

مسجد تاریخی گوانگجو که میزبان مسلمانان این شهر است

نمای خارجی مسجد گوانگجو

نشانه ها یی از کشتی های ساخته شده در زمان های بسیار قدیم که به دوران حکمرانی "کین" و "هان" باز می گردد، پیدا شده است که نشان از آن دارد که این شهر در آن زمان قابلیت و هنر ساخت کشتی های بزرگ را در حد استاندارد داشته است . این توانایی به لحظ تاریخی به بیش از 2000 سال قبل بازمی گردد.


به لحاظ جغرافیایی نیز این شهر در منطقه بسیار مطلوبی قرار دارد و از مناظر بسیار زیبایی برخوردار است  به طوری که از جاذبه های گردشگری طبیعت جهان  به شمار می رود. جاذبه های گردشگری چون کوه های بایون، چشمه آب گرم کنگوا، تپه های لوتوس به همراه رودخانه  و پارک ملی لیئوکسی جزئی از طبیعت چشم نواز این منطقه است.

چند عکس از موزه هنر گوانگجو

 

 


درمیانه شهر نیز به واسطه طبیعت زیبای منطقه پارک ها و موزه های دیدنی زیادی ساخته شده است. پارک یوکسی، پارک دریاچه لیئوها ، پارک تیان هه، پارک دریاچه ای دیگری به نام دونگ شان ، باغ ارچید و باغ وحش گوانجو و بسیاری باغ ها و پارک های دیگر که وجه شهر را با سرسبزی خود تزئین کرده اند.
در سال های اخیر جاذبه های گردشگری این شهر به نحو چشم گیری توسعه وسامان دهی شده است که در پی آن میزان توریست هایی که به این شهر نیز سفر می کنند افزایش یافته است.

نمایی بسیار زیبا از کوه باییون واقع درگوانگجو

چشمه گوانجگجو از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آید

نمایی از پارک یوکسی

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شیطنت کودکانه و برداشت از حساب بانکی برای فیس بوک

کدام یک از مشاهیر کارمند بانک بودند؟

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

چک از کجا آمد؟

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

 

 

► آشنایی با برج تاریخی طغرل
کاشان شهر گل و گلاب ◄

مطالب مرتبط
بنر