ایرانگردی در بانکی/جشن لاله های ایران+تصویر

يكشنبه ، 18 ارديبهشت 1390 ، 08:06

 

جشنواره لاله ها (جشنواره گلهای لاله) یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کرج به شمار می رود که هرساله در اردیبهشت ماه  در کیلومتر 53 جاده کرج - چالوس- روستای گرماب بخش آسارا (نزدیک گچسر) در باغ لاله این روستا برگزار می شود و صدها هزار گردشگر را به سوی خود جذب می کند.

این نمایشگاه که  با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود بخشی از زیبایی های طبیعت کشور را به نمایش می گذارد. در این نمایشگاه تلاش می شود انواع گل لاله به همراه تنوع رنگی زیبا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

جشنواره لاله ها هم اکنون در حال برگزاری است و پیش بینی می شود تا پایان جشنواره میزبان 700 هزار بازدید کننده مشتاق باشد.

گل لاله

لاله (نام علمی: Tulipa) نوعی گل است. بر طبق روایاتی این گل اصالتاً متعلق به ایران  و آسیای میانه بوده‌است. بیش از صد نوع لاله امروزه در جهان طبقه بندی شده‌است.

به نظر می‌رسد نام گل لاله از کلمه لال یا همان لعل از زبان سانسکریت به معنی قرمز گرفته شده باشد. در این صورت یا نام این گل منشأ هندی دارد یا کلمه لال در فارسی هم به این معنی به کار می‌رفته‌است. علیرغم اینکه گل لاله به طور طبیعی در دشتها و کوهستانهای ایران  میروید ولی مردم با ذکر گل لاله در واقع گل شقایق  در ذهنشان نقش می‌بندد. حتی گل لالهٔ شعر ترکی «لاله لر» همان شقایق است که در نماهنگ آن آشکار است.

 

در ادامه تصاویری زیبا از این جشنواره که سال های گذشته تهیه شده را با هم خواهیم دید:

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► ایرانگردی در بانکی/ شهرضا شهری کمترشناخته از نصف جهان
ایرانگردی در بانکی/ کلاچای طلای گیلان+تصویر ◄

مطالب مرتبط
بنر