شکردشت عروس زیبای تالش+تصویر

شنبه ، 8 مرداد 1390 ، 09:02

سایر گزارش های مرتبط را می توانید در صفحه گردشگری بانکی پیگیری کنید

تالش یکی از مناطق دست نخورده، بکر و پرجاذبه شمال کشور است. البته اشتباه نکنید منظور آن شمال شلوغ و گرم و شرجی نیست که تا چند روز تعطیلی پیش می‌آید همه به سمت آن سرازیر می‌شوند. درواقع تالش یک منطقه سرسبز از شمال است که نیمی از آن کوهستانی و نیمی دیگر خزری است. به همین دلیل از موقعیت و آب و هوای منحصر به فردی برخوردار است. البته خود تالش وسعت زیادی دارد و هر یک از روستاها و مناطق گردشگری آن به اندازه زیادی جاذبه و وصف دیدن دارد.


به گزارش بانکی دات آی آر  یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای این منطقه شکردشت است که اگر فقط یک بار سفر به آن را تجربه کنید خاطره شیرینی برایتان رقم می‌خورد و تازه آن وقت متوجه می‌شوید چرا نام این خطه بکر و زیبا شکردشت است.


شکردشت رؤیایی یکی از زیباترین ییلاق‌های منطقه تالش است که در 20 کیلومتری تالش واقع شده است.در گذشته این منطقه ییلاق پادشاهان بوده که برای تفریح و شکار به آن می‌آمدند و از آنجا که خاک حاصلخیزی داشته و آب و هوای آن برای پرورش محصولات مناسب بوده به آن شکردشت می‌گویند.این منطقه در زمان‌های دور زیرسطح دریا قرار داشته و به مرور که دریا عقب‌نشینی می‌کند کوهستان و جلگه سرسبز تالش به وجود می‌آید و سکونتگاه‌ها از کوهستان به طرف جلگه‌ها منتقل می‌شود و بعد از مدتی جاده اصلی از طرف رودها به وجود می‌آید.


شکردشت روستای بکر و دست‌نخورده و زیبایی است که به راستی جاذبه‌های زیادی برای گردشگران دارد. اما در میان جاذبه‌های طبیعت شمال با ویلاهای مدرنش از نگاه گردشگران جامانده است. منطقه ییلاقی شکردشت با آب و هوای مرطوب و خنک کوهستانی‌اش در روزهای بلند تابستان یکی از بهترین پیشنهادهای سفر است. مخصوصاً اگر اهل تماشا و لذت بردن از مناطق بکر که از دست مسافران تا حالا نفس راحت کشیده است باشید.


برای رسیدن به شکردشت بکر باید به سمت رشت- انزلی و تالش حرکت کنید اگر هم بخواهید میانبر بزنید می‌توانید بعد از رشت از جاده زیابر به سمت تالش بروید و بعد از طی مسافت کوتاهی به ابتدای ییلاق شکردشت می‌رسید شروع این منطقه ییلاقی پایان جاده آسفالت و مسیر راحت است.

باید در جاده خاکی مسافتی حدود 27 کیلومتر را طی کنید تا به شکردشت رؤیایی برسید که ترجیحاً بهتر است نگران کمک فنرهای ماشین‌تان نباشید چون فرصت این نگرانی‌ها همیشه هست.اما تماشای شکردشت فقط در همین روزهای گرم ممکن است چون در فصل‌های خنک تر به قدری هوا سرد می‌شود که خود محلی‌ها هم برای زندگی به شهرهای اطراف می‌روند. بنابراین شما هم اگر قصد سفر به این منطقه را داشتید لباس گرم فراموش نکنید. این منطقه ییلاق‌های زیبا و متعددی دارد. ییلاق لورهونی ییلاق لپون دشت، ییلاق چورون، ییلاق پیرکری و ییلاق اسب‌سرا از این جمله‌اند. نگران جای خواب و اقامت هم نباشید مردم خونگرم و مهربان تالش نمی‌گذارند مسافر شکردشت بدون جا بماند و علاوه بر آن با عسل طبیعی کوهستان و شیر تازه و پنیر معروف این منطقه پذیرای شما خواهند بود.


به راستی شکردشت آنقدر بکر و دست‌نخورده است که هر چقدر هم جاذبه‌های آن توضیح داده شود گویای بخش کوچکی از واقعیت آن نیست، فکرش را کنید در این روزهای گرم و خسته کننده تابستان که همه جا در شلوغی موج می‌زند شما جایی را تجربه می‌کنید که در حالی که از سرما می‌لرزید فقط زیبایی و سکوت و خلوت را نظاره می‌کنید و چنین چیزی شاید تنها در شکردشت رؤیایی امکانپذیر باشد پس فرصت را از دست ندهید لباس گرم، چادر سفری و دوربین عکاسی‌تان را بردارید و برای تماشای یک مقصد حیرت‌انگیز به راه بیفتید!

عکس از آژانس عکس جام

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ماچوپیچو, یکی از عجایب هفتگانه دنیای متمدن
گزارش تصویری/ آکوا تاور، آسمان خراشی شگفت انگیز در شیکاگو ◄

مطالب مرتبط
بنر