تاکید وزیر علوم بر افزیش ظرفیت تحصیلات تکمیلی

سه شنبه ، 22 فروردين 1391 ، 12:33

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تکلیف ما این است که به دنبال راهکار برای ظرفیت سازی بیشتر پذیرش داوطلبان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های داخل باشیم و از حداکثر ظرفیت با حفظ کیفیت استفاده کنیم.

کامران دانشجو با اشاره به اولویت‌های حوزه آموزش اظهار داشت: بحث تحصیلات تکمیلی از اولویت اول برخوردار است و میزان تقاضای اجتماعی و نگاه دینی به ما دیکته می‌کند شرایط را برای افرادی که می خواهند در تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند، فراهم کنیم و تکلیف ما این است که به دنبال راهکار برای ظرفیت سازی بیشتر پذیرش داوطلبان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های داخل باشیم و از حداکثر ظرفیت با حفظ کیفیت تحصیلی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر بومی گزینی در جذب دانشجویان افزود: باید سعی کنیم در جذب هیات علمی نیز این مسئله را در نظر بگیریم و اعضای هیئت علمی بومی را برای دانشگاه‌ها معرفی کنیم.

وزیر علوم در بخش دیگر سخنان خود درباره وضعیت علم و فناوری کشور، گفت: وضعیت علم و فناوری کشور یکی از بزرگترین افتخارات ایران و از مهمترین مولفه‌های اقتدار کشور است، به طوری که اگر مسئولین کشور در مذاکرات هسته‌ای با اعتماد بالا سخن می‌گویند، بخش اعظم آن به پشتوانه علم و فناوری بومی است.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► ثبت‌نام آزمون كارداني فني و حرفه‌اي 18 ارديبهشت
کارت آزمون دکتری از 21 فروردین توزیع می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر