چگونه با "پول" دانشجوی بهترین دانشگاه ایران شوید!

سه شنبه ، 5 ارديبهشت 1391 ، 10:41

پذیرش دانشجوی شهریه پرداز یا پولی بر اساس مصوبه مجلس هشتم در دانشگاه‌های دولتی امکانپذیر شده است و براساس مصوبه نهایی مجلس شورای اسلامی، پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه‌های دولتی مجاز خواهد بود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، طبق اعلام دانشگاه تهران پذیرش دانشجوی پولی در مقطع کارشناسی ارشد در شعبه ۲ این دانشگاه آغاز شده است.

آزمون زبان دانشگاه تهران ۲ واقع در کرج، ۲۴ فروردین برگزار شد و پذیرفته شدگان دعوت به مصاحبه شدند.

گفتنی است پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران ۲ برای ۳۰ رشته از جمله مهندسی مخابرات، مهندسی مکاترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، حقوق، علوم اقتصادی، مدیریت، MBA و … در نیمسال دوم ۱۳۹۰-۹۱ انجام می گیرد.

اسامی دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی در رشته های MBA منابع انسانی،  MBA استراتژی،  MBA بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت رسانه، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، مدیریت منابع انسانی، حسابداری، علوم اقتصادی، مدیریت آموزشی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای، طراحی شهری، مهندسی انرژی و محیط زیست، تصویر متحرک (انیمیشن)، معماری-معماری، حقوق-خصوصی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی، زبان انگلیسی-ادبیات، زبان انگلیسی-آموزش زبان انگلیسی، مهندسی شیمی -مهندسی داروسازی، مهندسی صنایع، مهندسی مخابرات-سیستم، مهندسی مکاترونیک، مهندسی مکانیک -ساخت و تولید، مهندسی مکانیک -طراحی کاربردی و مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی اعلام شده است.

متقاضیان بایستی مدارک مورد نیاز جهت شرکت در مصاحبه های تخصصی یعنی کارت شناسایی معتبر، مدارک تحصیلی (کارشناسی-دیپلم –پیش دانشگاهی)، ریز نمرات دوره کارشناسی، سوابق  پژوهشی (مقاله، ارائه در کنفرانس ها ،کارهای تحقیقاتی)، افتخارت علمی (مسابقات علمی، المپیاد علمی و جشنوارها)، سوابق  کاری واجرایی (مستند)، نمونه آثار طراحی، آلبوم فعالیت های دانشگاهی و کارهای حرفه ­ای، ویژه متقاضیان رشته­ های گروه هنر به دانشگاه ارائه دهند و این افراد حداکثر تا تاریخ 11/14/1390فارغ التحصیل شده باشند.

شهریه این دانشگاه همانند شهریه پردیس بین الملل دانشگاه تهران محاسبه می شود.

تاسیس شعبه پولی برای معتبرترین دانشگاه کشور از این جهت عجیب به نظر می رسد که مدتهاست دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی در کشور مشغول فعالیت هستند و از طرف دیگر دانشگاههای دولتی هم به پذیرش دانشجوی شبانه و همین طور تاسیس شعبه بین الملل دست زده اند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران که وظیفه ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه را بر عهده دارد از آغاز کلاس نیم سال دوم از اردیبهشت ماه خبر داد در حالی که کلاس های نیمسال دوم دانشگاه تهران از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

شروع دیر هنگام این دوره و برگزاری آزمون زبان و مصاحبه با سرعت بسیار بالا چیزی را جز سوء استفاده از اعتبار دانشگاه برای درآمد زایی به ذهن متبادر نمی کند.

اعتراض دانشجویان نسبت به پذیرش دانشجوی پولی از سالهای اولیه دهه 80 شروع شد به عنوان مثال دانشگاه صنعتی اصفهان در همین سال، بدون برگزاری آزمون اقدام به پذیرش 40 دانشجو در رشته عمران با اخذ شهریه 45 میلیونی (در هرترم) کرد که این دانشگاه طی  چند هفته شاهد اعتراض وسیع تشکل های دانشجویی به پولی شدن دانشجو بود.

اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه های کشور در شهرهای مختلف به پذیرش دانشجوی پولی، بدون توجه به رتبه های پائین دانشجویان پذیرش شده و تنها بر اساس دریافت دهها میلیون تومان پول صورت گرفت و منجر به صدور بیانیه ها و اعتراضات از سوی دانشجویان شد و در نهایت و با وجود همه این اعتراضات این مصوبه در مجلس هشتم شکل قانونی هم پیدا کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بدهی دانشگاه تهران به اساتید
آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسي علمي كاربردي از 11 ارديبهشت ◄

مطالب مرتبط
بنر