آغاز كنكور دانشگاه آزاد از پنجشنبه

سه شنبه ، 13 تیر 1391 ، 14:08

 

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با تشريح جزئيات برگزاري آزمون سراسري سال 91 اين دانشگاه با تشريح نحوه برخورد با متخلفان آزمون، گفت: آزمون سراسري رشته‌هاي غير پزشكي دانشگاه آزاد طي روزهاي 15 و 16 تير ماه با شركت491 هزار و 261 داوطلب برگزار مي‌شود كه از اين تعداد 49 درصد داوطلبان را زنان و 51 درصد را مردان تشكيل مي‌دهند.

دكتر عبدالله سجادي جاغرق با اشاره به كاهش 13 درصدي تعداد داوطلبان آزمون امسال، گفت: در كليه رشته‌هاي پزشكي و غير پزشكي آزمون سراسري 91 دانشگاه آزاد حدود 400 هزار نفر پذيرفته مي‌شوند.

وي با بيان اينكه آزمون نوبت صبح راس ساعت 8 و آزمون نوبت بعدازظهر راس ساعت 16 برگزار مي‌شود، اظهار كرد: داوطلبان بايد يك ساعت قبل از شروع آزمون در محل‌هاي امتحاني حضور داشته باشند.

وي با اشاره به آغاز مهلت توزيع كارت ورود به جلسه آزمون تصريح كرد: تاكنون 312 هزار و 725 داوطلب معادل 64 درصد از داوطلبان كارت ورود به جلسه دريافت كرده‌اند.

سجادي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد هر چه سريعتر نسبت به دريافت كارت ورود به جلسه خود اقدام كنند، تصريح كرد: داوطلبان از اين طريق علاوه بر مطلع شدن از حوزه امتحاني در صورت مشاهده مغايرت در كارت ورود به جلسه نسبت به رفع آن اقدام كنند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با بيان اينكه 385 واحد، مجري برگزاري آزمون سراسري هستند، اظهار كرد: اين دوره از آزمون در 439 رشته و 7 هزار و 477 رشته محل برگزار مي‌شود.

امكان تكميل ظرفيت كنكور دانشگاه آزاد

وي در خصوص نحوه انتخاب رشته مجدد پس از اعلام نتايج نهايي آزمون سراسري، گفت: شيوه تكميل ظرفيت اين دوره از آزمون نسبت به سال گذشته متفاوت است به گونه‌اي كه در گذشته داوطلبان در صورت قبول نشدن در شش انتخاب اول در انتخاب هفتم به انتخاب دانشگاه پذيرفته مي‌شدند ولي در كنكور امسال شرايطي فراهم مي‌شود كه داوطلبان در صورت قبول نشدن مي‌توانند انتخاب رشته مجدد داشته باشند تا از اين طريق علاوه بر افزايش مطلوبيت انتخاب توسط داوطلبان از كاهش ريزش ثبت‌نام جلوگيري شود.

وي با تاكيد بر اينكه آزمون امسال نسبت به سال گذشته تغييري ندارد، خاطر نشان كرد: داوطلبان بايد از داشتن وسايل اضافي، همچنين تلفن همراه و ماشين حساب در جلسه آزمون خودداري كنند، چرا كه داشتن تلفن همراه حتي تا 10 سال مي‌تواند محروميت از كليه آزمون‌ها را در پي داشته باشد.

تعداد داوطلبان به تفكيك گروه‌هاي آزمايشي مختلف

وي با تاكيد بر برگزاري آزمون امسال در امنيت كامل در خصوص تعداد داوطلبان به تفكيك گروه‌هاي آزمايشي مختلف، گفت: گروه رياضي با 250 هزار و 817 داوطلب داراي بيشترين داوطلب در اين دوره از آزمون است كه از اين تعداد 39 درصد را زنان و 61 درصد را آقايان تشكيل مي‌دهند.

سجادي افزود: پس از گروه رياضي، گروه مجموعه 4 علوم انساني با 97 هزار و 564 داوطلب بيشترين تعداد داوطلب را دارد.

وي با اشاره به شركت 51 هزار و 912 داوطلب در مجموعه 3 گروه آزمايشي علوم انساني، اظهار كرد: گروه آزمايشي علوم تجربي و كشاورزي داراي 72 هزار و 241 داوطلب، گروه آزمايشي زبان داراي 12 هزار و 63 داوطلب و گروه هنر داراي 6 هزار و 664 داوطلب است.

نحوه ارسال و تامين امنيت دفترچه سوالات كنكور

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با بيان اينكه تعدادي از همكاران دانشگاهي بيش از 40 روز را در قرنطينه سپري مي‌كنند، خاطر نشان كرد: ارسال دفترچه‌هاي سئوالات از امروز آغاز شده است و بر اساس بعد مسافت به شهرهاي مختلف ارسال مي‌شود.

وي افزود: البته ارسال دفترچه‌هاي حوزه‌هاي امتحاني تهران و اطراف آن از چند ساعت قبل از شروع آزمون آغاز مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه بسته‌هاي سئوالات آزمون به صورت پلمپ شده در چند بسته به حوزه‌هاي امتحاني ارسال مي‌شود، اظهار كرد: در هر واحد مخازني براي تحويل سئوالات در نظر گرفته شده است كه پس از جادهي بسته‌هاي سئوالات، مخازن مهر و موم و پلمپ مي‌شوند و چند ساعت قبل از برگزاري آزمون با حضور همه عوامل اجرايي پلمپ مخازن باز و به قرنطينه حوزه‌هاي مربوطه ارسال مي‌شود.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد افزود: بسته‌هاي نايلوني دفترچه سئوالات در حضور داوطلبان باز و در ميان آنان توزيع مي‌شود.

سجادي با اشاره به فراهم كردن مكاني براي استقرار همراهان داوطلبان، خاطر نشان كرد: آزمون امسال با امنيت كامل و در آرامش برگزار خواهد شد.

ايجاد ظرفيت به اندازه متقاضيان ورود به دانشگاه

وي در خصوص ظرفيت پذيرش آزمون‌هاي ورودي دانشگاه گفت: در حال حاضر به تعداد داوطلبان صندلي در دانشگاه‌ها وجود دارد، اما نكته مهم اين است كه در حال حاضر رقابت بر سر رشته و شهر است، چرا كه داوطلبان به دنبال رشته‌ها و شهرهاي خاص هستند.

نتايج نهايي آزمون هفته دوم شهريور اعلام مي‌شود


رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با بيان اينكه در حال حاضر 70 درصد از ظرفيت‌ها به سلايق داوطلبان نزديك است، اظهار كرد: نتايج نهايي آزمون سراسري دانشگاه آزاد هفته دوم شهريور ماه اعلام مي‌شود.

سجادي با اشاره به برگزاري آزمون رشته‌هاي پزشكي در 29 تير ماه با رقابت 245 هزار و 299 داوطلب گفت: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون 25 تا 28 تيرماه انجام مي‌شود.

وي با اشاره به افزايش 14 درصدي تعداد داوطلبان رشته‌هاي پزشكي اظهار كرد: 68 درصد داوطلبان رشته‌هاي پزشكي آزمون سراسري دانشگاه آزاد را زنان تشكيل مي‌دهند.

ایسنا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/ دانشگاه آزاد قزوین!
تصویر/نتیجه اختلاط دختروپسردردانشگاه ها! ◄

مطالب مرتبط
بنر