دانش آموختگان بیکار بیشترین متقاضی جذب هیئت علمی

دوشنبه ، 21 آذر 1390 ، 14:44

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه برخی متقاضیان جذب هیئت علمی در این دانشگاه دانش آموختگان بیکار هستند، گفت: این افراد به دلیل نداشتن فرصت کاری، بیشترین تعداد داوطلبان برای جذب و استخدام را تشکیل می دهند.

حسن صدقی گمچه با اشاره به وضعیت جذب هیئت علمی در دانشگاه ارومیه، گفت: متقاضیانی که برای جذب در رشته های مختلف درخواست داده اند، بیشتر دانش آموختگان بیکار بودند. به عنوان مثال متقاضیان در رشته های دامپزشکی به علت نداشتن فرصت کاری به دانشگاه روی می آورند تا استخدام شوند.

 

وی افزود: با وجود اینکه برای رشته های مختلف ظرفیت اعلام کرده بودیم تعداد داوطلبان بیشتر از میزان ظرفیت بود و به علت تعداد زیاد متقاضیان، ارزیابی آنان کمی دشوار صورت می گیرد.

صدقی گمچه با اشاره به مطابقت نیازهای اعلام شده با تعداد متقاضیان، اظهار داشت: در برخی رشته های فنی و مخابرات متقاضی زیادی برای جذب وجود نداشت اما در رشته هایی مثل عمران و مکانیک تعداد متقاضیان مناسب بود.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به تناسب میان تقاضا و ظرفیت اعلام شده در برخی رشته ها، خاطر نشان کرد: در برخی رشته ها نیازهای دانشگاه برطرف شده اما در رشته هایی مثل الکترونیک و کامپیوتر هنوز کمبود هیئت علمی داریم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

 

► طنز / تفاوت شب امتحان درخوابگاه دختران و پسران
آخرین وضعیت درس تنظیم خانواده ◄

مطالب مرتبط
بنر