وام موسسه مالی و اعتباری مهر

دوشنبه ، 14 مرداد 1387 ، 14:07
 
وام های موسسه مالی و اعتباری مهــر
 
طرح خرید دین :
• در این طرح موسسه به منظور سهولت در تامین منابع مالی و سرمایه در گردش بنگاههای اقتصادی ( شرکتها و فروشگاهها ) با خرید دیون ، اقدام به تنزیل ( خریداری ) اوراق تجاری ( فقط چک ) می نماید .
• در این طرح شرکت یا فروشگاه هایی که محصولات و کالای خود را به صورت مدت دار به متقاضیان و خریداران واگذار و از بابت آن اسناد تجاری ( چک ) دریافت می کنند ، می تواند جهت تامین سرمایه در گردش خود با موسسه توافق نموده ، تا موسسه دیون مشتریان وی را با نرخ توافقی خریداری یا چکهای آنان را تنزیل نماید.
•  دین باید حقیقی و اسناد دریافتی الزاما باید ناشی از انجام یک معامله واقعی تجاری باشد و از اینرو و سر رسید اسناد و اوراق تجاری ( چک ) نباید از 6 ماه بیشتر باشد.

اجاره به شرط تملیک :
به منظور هدفمند کردن تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن ، خودرو و تجهیزات ،و افزایش قدرت اشخاص حقیقی و حقوقی در رفع تمامی نیازهای خویش در بخشهای خدماتی ، کشاورزی ، صنعتی ، و معدنی موسسه اقدام به طراحی خدمت ارائه تسهیلات در قالب عقد اجاره به شرط تملیک نموده است .
• در این طرح پس از درخواست مستاجر ، و پس از بررسی های لازم موسسه اقدام به خرید اموال مورد تقاضا نموده و سپس در قالب عقد اجاره در اختیار مستاجر قرار می دهد ، واگذاری یا فروش به مستاجر در پایان قرارداد و در صورتی که مستاجربه کلیه تعهداتش عمل کرده باشد، انجام می گیرد .
•  عقد اجاره به شرط تملیک در دو بخش اموال منقول و غیر منقول قابل انجام می باشد .
• عمر اموال غیر منقول : در این طرح برای اموالی تسهیلات پرداخت می گردد که حداکثر از عمر مفید آنها بیش از پانزده سال نگذشته باشد .
• عمر اموال منقول : با توجه به اینکه عمر مفید خودروی سواری حداکثر پنج سال و ادوات کشاورزی و دستگاههای صنعتی حداکثر هفت سال می باشد از اینرو در زمان پرداخت تسهیلات ، نباید حداکثر بیش از یکسال از عمر مفید آن گذشته باشد.
• مبلغ تسهیلات اجاره به شرط تملیک حداکثر 80درصد ارزش کارشناسی ملک مورد نظر میباشد.
•  حداکثر مدت اقساط تسهیلات اجاره به شرط تملیک برای اموال منقول و غیر منقول برابر با طول عمر مفید عین مستاجره خواهد بود. 

 تسهیلات سلف :

به منظور کمک به جریان نقدینگی واحدهای تولیدی و کشاورزی و به منظور رفع نیاز اینگونه واحدها ، موسسه اقدام به تکمیل سبد خدمات خویش با گسترش اعطای تسهیلات در قالب عقود شرعی ، منجمله سلف نموده است .
• موسسه در این راستا اقدام به پیش خرید نقدی محصولات واحدهای تولیدی به قیمت معین و به منظور تامین قسمتی از سرمایه در گردش واحدهای فعال در بخشهای صنعت ، معدن ، و کشاورزی می نماید.
•  درخواست کننده باید خود تولید کننده کالای مورد معامله باشد که این کالا باید دارای کیفیت مناسب بوده و در زمان تحویل سهل البیع و فاسد نشدنی باشد .

تسهیلات مشارکت :
این موسسه به منظور تامین منابع مالی اشخاص حقیقی و حقوقی و بر اساس ماده 7قانون بانکداری بدون ربا ، در زمینه فعالیتهای تولیدی ، بازرگانی و خدماتی به مدت محدود و پس از اطمینان از توجیه اقتصادی ، فنی و مالی طرحها، اقدام به مشارکت مدنی ، بمیزان حداکثر 80 درصد پروژه را می نماید.

انواع مشارکت :
الف – مشارکت مدنی در امور احداث و تکمیل فعالیتهای ساختمانی :
• پس از دریافت در خواست مشارکت ، طرح های احداث و یا تکمیل پروژه های ساختمانی از جنبه های فنی و اقتصادی توسط کارشناسان این موسسه مورد بررسی قرار گرفته ، در صورتیکه نتیجه مثبت و حاکی از بازدهی مناسب طرح بوده و قدرت بازگشت منابع در موعد مقرر را داشته باشد ، موسسه نسبت به پذیرش طرح و اعطای کل اعتبار تخصیص یافته طی چهار مرحله بر اساس پیشرفت فیزیکی طرح و پس از تایید ناظر موسسه به شرح ذیل اقدام می نماید :
مرحله اول :
پس از انجام مراحل پی ریزی ، فونداسیون و تکمیل 10 درصد از سفت کاری با تایید نماینده موسسه ، 40 درصد کل مبلغ تسهیلات پرداخت می شود .
مرحله دوم :
پس از بازدید مجدد نماینده موسسه و در صورت انجام 70 درصد سفت کاری ، میتوان 25 درصد مبلغ کل مشارکت را به حساب مشترک جهت مصرف آتی پرداخت می گردد .
مرحله سوم :
در این مرحله با توجه به پیشرفت فیزیکی کار و تایید نماینده موسسه و در صورت انجام 10 درصد نازک کاری ، 15 درصد کل مبلغ مشارکت مدنی پرداخت می گردد .
مرحله چهارم :
در صورت پیشرفت پروژه در مرحله نازک کاری به میزان 50 درصد و تایید نماینده موسسه الباقی مبلغ مشارکت به میزان 20 درصد به حساب مشترک قابل واریز است .بدیهی است در این صورت ارائه گواهی پایان کار از شهرداری ( قبل از دریافت وجه ) الزامی است .
خلاصه جدول مراحل پرداخت سهم الشرکه موسسه
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

مراحل

درصد پیشرفت پروژه 

میزان تسهیلات

مرحله اول

در صورت انجام فونداسیون و انجام 10 درصد سفت کاری

40% کل مبلغ مشارکت

مرحله دوم

در صورت انجام 70 درصد سفت کاری

25% کل مبلغ مشارکت

مرحله سوم

در صورت انجام 10 درصد نازک کاری

15% کل مبلغ مشارکت

مرحله چهارم

در صورت انجام 70 درصد نازک کاری

20% کل مبلغ مشارکت

 
ب – مشارکت در امور بازر گانی داخلی :
به منظور تامین بخشی از سرمایه در گردش بازرگانانی که فعالیت اصلی آنها خرید و فروش کالا در داخل کشور می باشد ، موسسه اقدام به مشارکت با این اشخاص می نماید .

ج- مشارکت در امور بازرگانی خارجی :
در صورتی که متقاضی ( بازرگان ) کالای خویش را از خارج از کشور تامین و بخواهد در بازار داخلی به فروش برساند ، موسسه صرفا از طریق حوزه مرکزی خویش ، اقدام به مشارکت در امور بازرگانی خارجی با متقاضی می نماید .
 د- مشارکت خدماتی :
این تسهیلات به متقاضیان فعال در بخش خدمات قابل پرداخت می باشد . بخش خدمات به مجموعه ای از فعالیتهای اقتصادی از جمله گروه عمده رستورانها و هتلها ، حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات ، موسسه تامین مالی ، بیمه و مستغلات ، شرکتهای پیمانکاری و ... اطلاق می گردد.
طرح پرداخت تسهیلات به سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت و ویژه :
در این طرح صاحبان سپرده سرمایه گذاری ویژه شش ماهه و بلند مدت در صورت نیاز وجوه خرد در طی دوره سپرده گذاری ، بدون اینکه قرارداد خود را فسخ نمایند میتوانند به میزان حداکثر 100 درصد مبلغ سپرده ، تسهیلات عقود اسلامی جهت خرید خودرو ، لوازم منزل ، تجهیزات اداری ، مسکن و غیره در قالب عقود مشارکتی دریافت نمایند.
نکته مهم :
کاهش سیر مراحل تصویب تسهیلات و بوروکراسی اداری زائد و همچنین عدم اخذ وثیقه ملکی و تعدد ضامنین از مزایا و ویژگی برجسته این طرح میباشد
 
بنر