شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد

يكشنبه ، 31 شهریور 1398 ، 15:00

معرفی بانک مهر اقتصاد

بانک مهر اقتصاد در سال ۱۳۷۲ فعالیت بانکی خود را به منظور بهبود رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی با عنوان مؤسسه قرض‌الحسنه بسیجیان آغاز نموده است؛ این مجموعه در سال ۱۳۷۹ با توسعه فعالیت‌های مؤسسه و عدم توان پاسخگویی به تعداد زیاد مشتریان، مجبور به درخواست جهت توسعه اختیارات خود از بانک مرکزی گردید. در سال ۱۳۸۱ این درخواست جامه عمل پوشیده و مؤسسه قرض‌الحسنه به مؤسسه مالی و اعتباری ارتقا یافت.

فعالیت‌های بانکی بانک مهر اقتصاد متناسب با رقابت موجود در عرصه بانکی و نیازهای روز جامعه به خدماتی نوین، گسترش یافته و سیستم این بانک به ارائه خدماتی چون دستگاه‌های خودپرداز ATM، دستگاه POS، اینترنت بانک و… مجهز شده است.

مدل بانکداری بانک مهر اقتصاد بر اساس مدل جامع بانکداری بدون ربا تنظیم شده است؛ اولویت راهبردی این بانک تحقق طرح «توسعه بانکداری اسلامی» است.
بانک مهر اقتصاد در راستای افزایش جذب مشتریان، تاکنون طرح‌های مختلف در زمینه اعطای تسهیلات و وام ارائه نموده است؛ طرح‌هایی که با سپرده‌گذاری ارائه شده‌اند عبارت‌اند از: طرح مهر نوین، طرح شمیم مهر، طرح مشارکت، طرح مسدودی، طرح مهر ۵، طرح میثاق، طرح ارمغان مهر. گروه کارت‌های اعتباری بانک مهر اقتصاد نیز با ارائه کارت اعتباری کالای ایرانی، با هدف حمایت از کالای ایرانی، اقدام به توزیع کارت‌ اعتباری جهت تهیه و خرید کالای ایرانی نموده است. در کنار این طرح‌ها، طرح‌های بدون سپرده‌گذاری بانک مهر اقتصاد نیز به چشم می‌خورد؛ طرح حامی (ویژه تولیدکننده‌ها) در راستای حمایت از بخش تولید به مشتریان واجد شرایط دریافت وام ارائه می‌شود. طرح جدیدی که از سوی بانک مهر اقتصاد به منظور جذب مشتری ارائه شده است؛ طرح ثمین ۳ است.

طرح ثمین ۳

مدتی است که به دلیل نوسانات بازار ارز و سکه و به تبع آن نوسان در بخش‌های اقتصادی، بانک‌ها از ارائه وام به مشتریان خودداری می‌کنند. با این حال برخی از بانک‌ها به منظور تأمین نیاز فوری مشتریان به پول نقد، اقدام به پرداخت وام و تسهیلات با شرایط ویژه نموده‌اند. بانک مهر اقتصاد نیز با ارائه طرح ثمین ۳ رسالت بانکی خود را در روزهای اخیر انجام می‌دهد. طرح ثمین ۳ از وجوه مثبت و منفی برخوردار است؛ کمک به پرداخت فوری وجه نقد به مشتریان، مهمترین وجه اعطای این وام است؛ اما شاید بتوان گفت سود ۱۸ درصدی که بر این وام بسته شده و در کنار آن کارمزد ۵ درصدی این وام از ویژگی‌های منفی این وام به شمار می‌رود. از طرفی برای پرداخت این وام ده درصد منابع مالی مشتری نیز مسدود می‌شود.

شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد

با اینکه اعطای وام‌ها به دلیل منابع مالی محدود و افزایش روزافزون متقاضیان وام با اهداف خاصی چون تخصیص در بخش‌تولید، اشتغال و ازدواج اعطای می‌شود؛ و به همین دلیل دریافت انواع وام برای همگان مقدور نیست، با این حال برخی بانک‌ها از جمله بانک مهر اقتصاد به منظور جلوگیری از به خواب رفتن سنت اعطای وام، اقدام به پرداخت وام بدون سپرده به مشتریان نموده است. ساز و کار وام‌های بدون سپرده متفاوت از وام‌های قرض‌الحسنه و طرح‌های تسهیلاتی وابسته به سپرده‌گذاری است. در این طرح‌ها پشتوانه مالی و ضامن برگرداندن وام، بخشی از مبلغ وام است که توسط بانکدار نزد بانک بلوکه می‌شود. این مسدود شدن بخشی از وام تا انتهای بازپرداخت قسط نهایی ادامه دارد.
شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد به گونه‌ای است که افرادی که از شرایط حقوقی خوبی در انتهای هر ماه برخوردارند، می‌توانند نسبت به دریافت وام فوری بانک مهر اقتصاد اقدام کنند. وام فوری بانک مهر اقتصاد در زمره طر‌ح‌های اعطای وام بدون سپرده‌گذاری است؛ شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد طوری برنامه‌ریزی شده که برای طیف خاصی از جامعه می‌تواند کار راه‌انداز باشد.

از جمله شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد می‌توان به بلوکه شدن ۱۰ درصد از منابع مالی متقاضی وام نزد بانک اشاره کرد. این مبلغ ۱۰ درصدی به منزله وجه الضمان و جایگزینی برای مبلغ سپرده‌گذاری مشتری به شمار می‌رود.

سود ۱۸ درصدی که بر اقساط ماهیانه این وام وضع شده، از دیگر شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد است.

مورد دیگری که باید متقاضیان وام در مورد شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد به آن توجه داشته باشند؛ کارمزد ۵ درصدی جاری بر اقساط این وام است که البته در ابتدای اعطای وام از مبلغ اصلی وام به صورت نقد کسر خواهد شد.

بازپرداخت وام در قالب اقساط ۶۰ ماهه، ویژگی دیگری است که در شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد به ان اشاره شده است.

در شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد؛ لزومی به سپرده‌گذاری از سوی متقاضیان وام نمی‌باشد؛ بلکه اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی به لحاظ سابقه خوش‌حسابی شرط اولیه در اعتماد بانکداران به متقاضیان وام است. مورد دوم که در نظر گرفتن آن از سوی مشتریان ضروری است؛ توجه به مبلغ دریافتی از سوی بانک در قبال درخواست وام فوری است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که اکثر وام‌های بانکی در قبال سپرده‌گذاری مشتریان بانک قابل ارائه است؛ در صورتی که در شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد، سپرده‌گذاری شرط نیست؛ متقاضی می‌بایست از خیر ۱۰ درصد از کل مبلغ وام خود تا انتهای زمان تصفیه اقساط وام صرف نظر کند. لزوم تأکید بر این شرط از آن روست که متقاضیان هنگام دریافت وجه وام، متعجب نشوند. همچنین در نظر گرفتن کسر مبلغ کارمزد بانک که شامل ۵ درصد از کل مبلغ وام در ابتدای پرداخت وجه وام است نیز مورد دیگری است که بعضی از متقاضیان در ابتدای درخواست وام به آن توجه نمی‌کنند و هنگام مواجهه با مبلغ دریافتی سؤالات و ابهاماتی برایشان مطرح می‌شود. توجه به نکات فوق درباره شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد، افراد را از سردرگمی در روال دریافت وام نجات خواهد داد.

مراحل و شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد

افراد پس از مراجعه به یکی از شعب بانک مهر اقتصاد، بابت افتتاح حساب درخواست می‌دهند؛‌ افتتاح حساب باید در قالب طرح ثمین باشد. شعبه بانک نسبت به شرایط مشتری، تسهیلات قابل ارائه را بررسی نموده و شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد را به متقاضی وام تشریح و تفهیم می‌کنند. در صورت توافق متقاضی وام،‌ سپرده مشتری در طرح مورد نظر وی افتتاح می‌شود. بعد از اینکه مدت تعیین‌شده برای سپرده‌گذاری طی شد؛ لازم است متقاضی وام مدارک مورد نیاز بانک را ارائه نماید. بانک بعد از آخرین اعتبارسنجی‌، تسهیلات را به متقاضی وام پرداخت نموده و مشتری می‌تواند مبلغ تسهیلات را برداشت نماید.

 این مطلب با همکاری سایت وام چی منتشر شده و مسئولیت مطالب با نویسنده است

► در خصوص وام های بانک آینده بیشتر بدانید
خط و ربط‌ های ضمانت از دیدگاه حقوقی ◄

مطالب مرتبط
بنر