در خصوص وام های بانک آینده بیشتر بدانید

چهارشنبه ، 10 مهر 1398 ، 09:06

ارائه وام بانک آینده در قالب انواع تسهیلات

وام بانک آینده؛ در قالب طرح‌های تسهیلاتی متنوعی ارائه می‌شود.

پیشینه بانک آینده

فعالیت بانک آینده، با بیش از ۱۷ هزار سهامدار، به صورت خصوصی بوده و حضور کارآمد و مؤثر در حوزه خدمات بانک‌داری، راهبرد این بانک است. بانک آینده هم‌اکنون در سرتاسر کشور دارای ۲۰۴ شعبه است.

طرح‌های تسهیلاتی بانک آینده

وام بانک آینده در قالب چند طرح متنوع قابل ارائه است؛ طرح‌هایی چون طرح متخصصان، طرح ارزش، طرح توانا (ویژه سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات)، بسته اعتباری زندگی،‌ طرح تجلیل، حساب بانوان کیمیا (تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بانوان)،‌ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات صندوق توسعه ملی و آینده برای همه ارائه می‌شود. در این نوشتار به شرح شرایط وام بانک آینده در قالب طرح متخصصان و طرح ارزش می‌پردازیم.

طرح متخصصان

وام بانک آینده در این طرح تسهیلاتی به بخشی از گروه‌های متخصص جامعه اعطا می‌شود. گروه هدف در این طرح اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اعضای جامعه پزشکی، جامعه وکلا و سردفتران رسمی و مهندسین عضو نظام مهندسی می‌باشند. در این طرح وام بانک آینده در قالب بسته اعتباری ارائه می‌شود. این تسهیلات دو هدف را دنبال می‌کند؛ ۱- خرید دفتر کار، مطب و داروخانه؛ ۲- تجهیز دفتر کار، مطب و داروخانه.

در تسهیلات نوع اول که با عقود مشارکتی اعطا می‌شود؛ دو شیوه بازپرداخت وام در نظر گرفته شده است؛ ۱- بازپرداخت تدریجی اقساط در ۶۰ ماه (حداکثر ۵ سال)؛ ۲- در تسهیلات نوع دوم که با عقود مشارکت مدنی (بخش خدمات) ارائه می‌شود؛ دو شیوه بازپرداخت وام در نظر گرفته شده است؛ ۱- بازپرداخت تدریجی اقساط در ۶۰ ماه (حداکثر ۵ سال)؛ ۲- بازپرداخت یکجا با سررسید ۱۲ ماهه (حداکثر ۱ سال). سود این تسهیلات نیز بر اساس ضوابط مصوب بانک مرکزی تعیین می‌گردد.

در بخش تجهیزات، لوازم و وسایل کار؛ مبلغ وام بانک آینده برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معادل ۵۰۰ میلیون ریال است؛ در مشاغل مرتبط با رشته پزشکی؛ پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و فوق تخصص تا سقف ۵ میلیارد ریال و سایر پزشکان و داروسازان (داروخانه‌ها) تا سقف ۱ میلیارد ریال، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و رادیولوژیست‌ها (پزشکی و دندان‌پزشکی) تا سقف ۳ میلیارد ریال و کارشناسان سایر رشته‌های مرتبط تا سقف ۱ میلیارد ریال پرداخت می‌شود. سقف وام اعطایی در این بخش به وکلا و سردفتران رسمی ۵۰۰ میلیون ریال و مهندسین (ساختمان و عمران) عضو نظام مهندسی ۵۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

در بخش خرید دفتر کار و مطب؛‌ سقف وام بانک آینده به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ۵ میلیارد ریال، پزشکان و دندانپزشکان متخصص و فوق تخصص ۱۰ میلیارد ریال،‌ پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دام‌پزشکان ۵ میلیارد ریال، داروسازان (داروخانه‌ها) و کارشناسان علوم آزمایشگاهی ۱۰ میلیارد ریال،‌ رادیولوژیست‌ها (پزشکی و دندان‌پزشکی) و سایر کارشناسان رشته‌های مرتبط تا سقف ۵ میلیارد ریال، وکلا و سردفتران رسمی ۵ میلیارد ریال و مهندسان (ساختمان و عمران) عضو نظام مهندسی تا سقف ۳ میلیارد ریال قابل ارائه می‌باشد.

طرح ارزش

یکی از طرح‌های تسهیلاتی برای اعطای وام بانک آینده؛ در قالب طرح ارزش ارائه می‌شود. صاحبان حساب قرض‌الحسنه جاری نزد بانک آینده در اولویت دریافت وام بانک آینده در طرح ارزش هستند. مبلغ درخواستی تسهیلات وام بانک آینده در قالب طرح ارزش به متقاضیان؛ معادل میانگین حساب ۴ ماهه ایشان نزد این بانک است. این شرطی است علاوه بر داشتن حساب قرض‌الحسنه جاری نزد این بانک.

تسهیلات وام بانک آینده در سه زمینه و با نرخ مصوب بانک مرکزی جهت قراردادهای مبادله‌ای ارائه می‌شود؛ اعطای تسهیلات تا سقف ۸۰ میلیون ریال به منظور خرید کالای مصرفی ایرانی؛ اعطای تسهیلات جعاله تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال به منظور تعمیر مسکن؛ اعطای تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال جهت خرید خودرو. کلیه این تسهیلات با اقساط ۳۶ ماهه قابل بازپرداخت است و نرخ سود این تسهیلات؛ مطابق با نرخ سود مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

طرح تجلیل

وام بانک آینده در قالب طرح تجلیل یکی دیگر از انواع تسهیلات اعطایی از سوی بانک آینده است. جامعه هدف در این طرح به طور خاص بر روی کارفرمایانی متمرکز است که دستمزد-حقوق کارکنانشان از طریق حساب بانک آینده پرداخت می‌شود. همه حساب‌های طرح تجلیل با ماهیت سپرده پس‌انداز؛ در تمامی جشنواره‌های بانک آینده شرکت داده می‌شوند؛ همچنین این حساب‌ها با قرارگیری در فهرست قرعه‌کشی باشگاه مشتریان بانک آینده؛ از امتیاز بالقوه جوایز نفیس این بانک بهره‌مند خواهند شد.

تسهیلات اعطایی در طرح تجلیل به دو صورت ارائه می‌شود؛ در نوع اول؛ تسهیلات به صورت وام قرض‌الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری اعطا می‌شود. این تسهیلات به نسبت معدلی از حساب کارکنان واگذار می‌گردد؛ و منظور از حساب؛ همان حساب قرض‌الحسنه‌ای است که به صورت پس‌انداز و به منظور واریز حقوق ماهانه کارکنان نزد یکی از شعب بانک آینده افتتاح شده است.

در نوع دوم، این تسهیلات در قالب بسته رفاهی، به کارفرمایان و کارکنان مؤسسات و شرکت‌هایی که حساب‌های عملیاتی‌شان از تمرکز قابل قبولی نزد این بانک برخوردار باشد، اعطا می‌گردد.

تسهیلات ازدواج

تسهیلات ازدواج بانک آینده در قالب وام ازدواج به زوجین اعطا می‌شود. لازم است زوجین پیش از اقدام به اخذ این وام شرایط و دستور العمل آن را به دقت مطالعه کنند. سقف وام اعطایی در این تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریال است که در اقساط ۵ ساله (۶۰ ماهه) قابل بازپرداخت می‌باشد. در این طرح که بین تمامی بانک‌های اعطاکننده شرایط یکسانی دارد؛ نرخ کارمزد ۴ درصد مصوب بانک مرکزی بر روی تمامی اقساط جاری است.

نقش وام‌چی در تعاملات انواع وام بانک آینده

وام‌چی؛ به عنوان اولین مرجع تخصصی در حوزه خرید و فروش انواع وام،‌ امکان معاملات انواع وام های بانکی  را در سایت وام ‌چی برای تمامی متقاضیان و فروشندگان امتیاز وام فراهم نموده است. کلیه متقاضیان خرید و فروش وام می‌توانند با جستجویی ساده در فضای این سایت، از معامله‌ای امن در خرید یا فروش هر نوع وامی را تجربه نمایند.

 این مطلب با همکاری سایت وام چی منتشر شده و مسئولیت مطالب با نویسنده است

► آشنایی با وام بانک ملت
شرایط وام فوری بانک مهر اقتصاد ◄

مطالب مرتبط
بنر