وام بانک اقتصاد نوین؛ و همه چیز درباره آن

يكشنبه ، 28 مهر 1398 ، 13:43

آشنایی با خدمات بانک اقتصاد نوین

در این مقاله، قصد داریم تا شما عزیزان را با وام بانک اقتصاد نوین و سایر خدمات و ویژگی های این بانک در خصوص ارائه تسهیلات آشنا کنیم.

وام بانک اقتصاد نوین؛‌ در قالب طرح کوشان به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌شود. وام بانک اقتصاد نوین که با افتتاح حساب سپرده قابل دریافت است؛ ضمن برخورداری مشتری از سود سپرده، توان خرید مشتری را نیز در نوسانات اقتصادی جامعه حفظ می‌کند.

در سال ۱۳۸۰، متولیان بانک اقتصاد نوین اقدام به دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی ج.ا.ایران و نیز سازمان بورس و اوراق بهادار نمودند. در پی این اقدام، پذیره‌نویسی سهام این بانک نیز آغاز شد. در مرداد همان سال فعالیت بانکی بانک اقتصاد نوین با سرمایه اولیه ۲۵۰ میلیارد ریال و پس از ثبت در «اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران»، آغاز گشت. با افزایش سرمایه پایه در طول چند سال، در سال ۱۳۹۵ مجموع این سرمایه از عدد ۱۱٫۳۱۲ میلیارد ریال به ۱۳٫۱۳۱ میلیارد ریال افزایش یافته و در همان سال به ثبت «اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری تهران» رسید.

قابل ذکر است که پس از پذیرش بانک اقتصاد نوین در سازمان بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۸۲، سهامداران قادر به معامله سهام درج‌شده این بانک بر تابلوی اصلی این سازمان می‌باشند.

بانک اقتصاد نوین،‌ مأموریت خود را در ارائه خدمات بانکی و مالی به مشتریان مختلف از طریق شبکه خدمات‌رسانی گسترده و روزآمد می‌داند؛ انجام این مأموریت در قالب بانک‌داری اسلامی صورت گرفته و جلب رضایت مشتریان در رأس اهداف این بانک است. در اهداف پیش روی بانک اقتصاد نوین، پیش‌بینی شده تا سال ۱۴۰۰ این بانک از نظر سودآوری جزء سه بانک برتر ایران باشد. در بخش مسئولیت‌های بانک اقتصاد نوین نیز، رعایت صداقت، پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای و کمک به توسعه نظام اقتصادی کشور، مسئولیت‌های اصلی این بانک تعریف شده است. پایبندی به ارزش‌های استراتژیک پنج‌گانه؛ چابکی، خوشنامی، نوآوری، روزآمدی و چند مهارتی دستیابی بانک به چشم‌انداز این بانک در ۱۴۰۰ را آسان می‌نماید.

بدون ضامن، وام بانک اقتصاد نوین دریافت کنید

وام بانک اقتصاد نوین در قالب طرح کوشان به مشتریان ارائه می‌شود. جامعه هدف در ارائه تسهیلات کوشان (وام بانک اقتصاد نوین)؛ بازنشستگان، زنان خانه‌دار،‌ کارگران، کارمندان و… می‌باشند. در طرح کوشان سعی شده است شرایط دریافت وام بانک اقتصاد نوین آسان شده و مدت زمان لازم برای دریافت این تسهیلات ارزان‌قیمت تا حد امکان کاهش یابد. در این طرح سپرده‌گذار علاوه بر برخورداری از سود سپرده، توان خرید خود را نیز از دست نخواهد داد. امید است با اجرای این طرح، در شرایط اقتصادی خانواده‌ها بهبود حاصل شود.

در صفحه طراحی‌شده توسط بانک اقتصاد نوین مربوط به طرح کوشان؛ امکان درج مبلغ سپرده، نرخ سود سپرده مورد نظر مشتری،‌ مدت سپرده‌گذاری/بازپرداخت وام و درصد وام دریافتی به ازای مبلغ سپرده، فراهم شده و از این طریق مشتریان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به بانک؛ مبلغ سود سپرده، کارمزدها و مبلغ اقساط بازپرداخت را به راحتی محاسبه نمایند. بعد از اطلاع از شرایط مختلف وام بانک اقتصاد نوین، متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر با شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه نموده و نسبت به افتتاح سپرده مورد نظر در طرح کوشان اقدام نمایند. در انتها کافی است تسهیلات دلخواه را بر اساس مبلغ سپرده، نرخ سود و تعداد اقساط ماهانه درخواست نمایند. در این طرح سپرده‌گذاران می‌توانند تسهیلات خود را به افراد مورد تأیید خود اعطا کنند.

یکی از ویژگی‌های وام بانک اقتصاد نوین در قالب طرح کوشان، عدم نیاز به ارائه ضامن است؛ سپرده‌ای که سپرده‌گذار نزد بانک افتتاح حساب می‌کند؛ به منزله وثیقه تسهیلات در نظر گرفته شده و اجازه دخل و تصرف در آن تا انتهای بازپرداخت اقساط تسهیلات گرفته خواهد شد. درخواست‌های دریافت تسهیلات وام بانک اقتصاد نوین از جهاتی مانند کفایت اهلیت اعتباری، وضعیت چک برگشتی، محدودیت سنی و تسهیلات دریافتی معوق  بررسی خواهد شد.

دریافت تسهیلات طرح کوشان به چه کسانی پیشنهاد می ‌شود؟

دسته اولی که پیشنهاد می‌شود از تسهیلات طرح کوشان بهره‌مند شوند؛ اشخاصی هستند که قصد هزینه کردن پس‌انداز خود را برای سرمایه‌گذاری و خرید کالا ندارند. این افراد می‌توانند با سپرده‌گذاری در طرح کوشان، هم از سود ماهانه برخوردار شوند و هم به کمک تسهیلات این طرح جهت سرمایه گذاری و خرید دارایی (طلا، ملک و…) بهره‌مند شوند.
والدینی که امکان سپرده‌گذاری دارند و قصد کمک به فرزندان و یا اطرافیانی را دارند که خود شرایط دریافت این تسهیلات را نداشته اما توان بازپرداخت اقساط ماهیانه این تسهیلات را دارند؛ دسته دومی هستند که بهره‌مندی از تسهیلات طرح کوشان به آنها پیشنهاد می‌شود. این افراد می‌توانند با سپرده‌گذاری در طرح کوشان، از سود سپرده خود استفاده نموده و علاوه بر آن گرهی از مشکل فرزندان یا اطرافیان خود باز نمایند.

دسته سومی که پیشنهاد می‌شود از مزایای طرح کوشان استفاده کنند؛ شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی هستند که منابع مالی خود را در حساب‌های پس‌انداز یا حساب‌های جاری نزد چند بانک مختلف به ودیعه سپرده‌اند. این دسته از افراد می‌توانند پس از تجمیع این منابع مالی و افتتاح حساب سپرده در طرح کوشان، از مزایای پرداخت تسهیلات این طرح، به منظور ایجاد انگیزه و نیز بهره‌مندی کارکنان منتخب خود از شرایط رفاهی بیشتر برخوردار شوند.

شرایط سپرده‌گذاری و بهره‌مندی از وام بانک اقتصاد نوین در طرح کوشان

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در طرح کوشان ۵۰ میلیون ریال بوده و سپرده‌گذار قادر است از ۶۰ تا ۸۰ درصد مبلغ سپرده خود را با توجه به نرخ سود سپرده، مدت سپرده و مدت بازپرداخت وام دریافت نماید. در طرح کوشان، تمامی سپرده‌گذاران می‌توانند از نرخ سود مصوب سپرده خود بهره‌مند شوند و از سوی دیگر چنانچه درخواست دریافت تسهیلات را داشته باشند، مبلغ مصوب اقساط را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت می‌نمایند.

قابل ذکر است که بعد از میزان مبلغ سپرده،‌ نرخ سود سپرده عامل تعیین‌کننده‌ای در شرایط تسهیلات وام بانک اقتصاد نوین است. نرخ سود سپرده در طرح کوشان به میزان ۷%، ۱۰% و ۱۵% قابل انتخاب است. چنانچه سپرده‌گذار به نرخ سود ۷% قانع باشد،‌ می‌تواند درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه نماید. برای درک بهتر شرایط وام بانک اقتصاد نوین در قالب طرح کوشان کافی است به ایـنــجـــــــــــا و جدول مربوطه در این صفحه مراجعه نمایید.

نقش وام‌چی در معاملات وام بانک اقتصاد نوین

با توجه به امکان واگذاری تسهیلات طرح کوشان به شخص معرفی‌شده از سوی سپرده‌گذار و عدم نیاز به ضامن، خرید و فروش امتیاز این تسهیلات به راحتی امکان‌پذیر است. وام‌چی با فراهم نمودن فضای معاملات انواع وام، امکان معاملات وام بانک اقتصاد نوین در قالب طرح کوشان را نیز در میان آگهی‌های درج‌شده در سایت وام‌چی فراهم آورده است.

 این مطلب با همکاری بخش بلاگ وام چی منتشر شده و مسئولیت مطالب با نویسنده است


► نحوه محاسبه سود بانكی
طرح نیکان بانک آینده و همه چیز در مورد آن ◄

مطالب مرتبط
بنر