آمارهایی خواندنی درباره شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی که این روزها از آنها با عنوان رسانه ی اجتماعی نیز یاد می شود، مرزهای جغرافیایی را مدت هاست که پشت سر گذاشته اند و آنچه منجر به مهم شدنشان شده، قلمرو و تنوع مخاطبانشان است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر، رسانه ی اجتماعی حالا دیگر تنها فیس بوک نیست و کاربران در کشورهای بزرگ نسبت به جذب شدن به شبکه های منطقه ای و محلی هم ذوق نشان می دهند.

هم اکنون ۲۴ شبکه اجتماعی با امکانات گوناگون در اختیار مردم جهان است و مردم دنیا می توانند دنیای مجازی شان را فراتر فیس بوک هم بسازند.

در این گزارش در مورد آمارهایی جالب درباره شبکه های اجتماعی بزرگ و کوچک با شما سخن ی گوییم:

۱. فیس بوک همچنان پرچمعیت ترین شبکه ی اجتماعی با ۱/۶ میلیارد کاربر فعال در ماه است. البته در میان از یوتیوب هم نباید غافل شد که در همسایگی فیس بوک با یک میلیارد کاربر فعال در ماه به کار خود ادامه می دهد.

۲. رسانه اجتماعی بزرگ چین به نام Qzone با 712 میلیون کاربر در رتبه بعدی قرار دارد. این رقم دو برابر جمعیت سرویس پیام رسان (چت) واتس آپ و سه برابر تعداد کاربران شبکه اجتماعی توئیتر است.

۳. تعدادی از پلت فرم های پیام رسان یا همان چت دنیای مجازی یعنی واتس آپ، لاین و ویچت هم در میان بهترین ها هستند.

۴. ۸۶% کاربران فیسبوک خارج از آمریکا هستند.

۵. ۹۵  با وجود اینکه فیس بوک در چین فیلتر است، هم اکنون 95 میلیون نفر چینی عضو این شبکه اجتماعی هستند. همچنین 68 میلیون هندی و 42 میلیون برزیلی هم اکنون عضو فیس بوک هستند. مجموع کاربران فیس بوک در این سه کشور بیش از دو برابر جمعیت 100 میلیونی کاربران آمریکایی است

۶. نزدیک به ۲۵% کاربران لینکدین هندی هستند. در حقیقت جمعیت هندی های لینکدین و گوگل پلاس از جمعیت آمریکایی این دو شبکه اجتماعی بیشتر است.

۷. گوگل پلاس ۱۰۰ میلیون، توئیتر ۸۰ میلیون و یوتیوب ۶۰ میلیون عضو چینی دارند.

۸. لینکدین تنها شبکه اجتماعی فیلترنشده در چین است که ۲۰ میلیون چینی عضو آن هستند.

۹. منطقه آسیا و اقیانوس آرام بیش ار سایر مناطق جهان کاربر فعال دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *