توکن نات کوین (Notcoin) اخیراً به بازار معاملاتی نوبیتکس اضافه شده است. کاربران نوبیتکس در حال حاضر می‌توانند علاوه‌بر خرید و فروش، واریز و برداشت‌های نات کوین را نیز در نوبیتکس انجام دهند. ساختار شبکه تون کوین...

آموزش واریز و برداشت نات کوین (NOT) در نوبیتکس

توکن نات کوین (Notcoin) اخیراً به بازار معاملاتی نوبیتکس اضافه شده است. کاربران نوبیتکس در حال حاضر می‌توانند علاوه‌بر خرید و فروش، واریز و برداشت‌های نات کوین را نیز در نوبیتکس انجام دهند. ساختار شبکه تون کوین (The Open Network) تا حدودی متفاوت از بسیاری از شبکه‌های ارز دیجیتال است و این مسئله روی شکل واریز و برداشت‌های آن، خصوصاً در صرافی‌ها تأثیر می‌گذارد. در این مطلب واریز و برداشت نات کوین در نوبیتکس را آموزش می‌دهیم و به نکات مهم در رابطه با انتقال نات کوین در نوبیتکس اشاره می‌کنیم.

آموزش انتقال نات کوین از تون کیپر به نوبیتکس

برای واریز نات کوین به نوبیتکس باید ابتدا وارد داشبورد حساب خود شوید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن یا وب‌سایت نوبیتکس استفاده کنید. اگر از قبل در نوبیتکس حساب ندارید، می‌توانید با کمک راهنمای نوبیتکس، ثبت‌نام خود را در زمانی بسیار کوتاه انجام دهید.

پس از مشاهده صفحه داشبورد روی گزینه واریز بزنید. سپس از بین گزینه‌ها NOT را انتخاب کرده یا نام آن را جست‌وجو کنید. در ادامه باید شبکه The Open Network را انتخاب کنید که واریز و برداشت‌های نات کوین بر بستر آن انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر از اپلیکیشن نوبیتکس استفاده می‌کنید، برای نمایش نات کوین باید برنامه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید.

واریز نات کوین به نوبیتکس

در مرحله بعد هشداری درباره ریسک وارد نکردن ممو یا تگ هنگام واریز نات کوین به نوبیتکس به شما نمایش داده می‌شود. به این هشدار توجه کنید؛ چون وارد نکردن کامنت (همان ممو یا تگ) هنگام واریز نات کوین به نوبیتکس می‌تواند به از دست رفتن دارایی شما منجر شود. تیک «نسبت به ریسک عدم ثبت ممو/تگ آگاهی دارم» را فعال و روی دکمه تأیید بزنید. در ادامه آدرس کیف پول به همراه ممو (در بخش برچسب واریز) به شما نمایش داده می‌شود. هر دو مورد را جداگانه کپی کرده تا در ادامه از آنها استفاده کنید. اگر آدرس نات کوین ندارید، گزینه‌ای برای ساخت آدرس به شما نمایش داد می‌شود که می‌توانید روی آن کلیک کنید تا آدرس نات کوین شما در نوبیتکس ایجاد شود.

در ادامه باید وارد محیط کیف پولی شوید که قصد انتقال نات کوین از آن به نوبیتکس را دارید. در این مطلب برای نمونه کیف پول تون کیپر را بررسی کرده‌ایم که بین کاربران شبکه TON محبوب است. رابط کاربری و مراحل سایر کیف پول‌ها نیز تا حد زیادی شبیه به تون کیپر است و این مطلب در واریز نات کوین از سایر کیف پول‌ها به نوبیتکس نیز راهنمای شما خواهد بود.

پس از ورود به کیف پول، روی نماد ارز نات کوین بزنید. در ادامه گزینه Send را انتخاب کنید. در صفحه بعدی بخش‌هایی برای وارد کردن آدرس و کامنت به شما نمایش داده می‌شود. آدرس و کامنتی که در حساب نوبیتکس خود وارد کرده بودید را به ترتیب در این بخش نیز وارد کنید و از درستی آن مطمئن شوید. آدرس یک رشته طولانی و ترکیبی از حروف اعداد است، در حالی که کامنت یک رشته صرفاً عددی است. بعد از چک کردن آدرس و کامنت روی Continiue بزنید.

توجه داشته باشید که در این بخش گزینه‌ای تحت عنوان Encrypt comment وجود دارد که نباید از آن استفاده کنید. با زدن روی این گزینه، کامنت شما رمزنگاری شده و دیگر برای هر شخصی که قصد چک کردن تراکنش شما را داشته باشد، قابل نمایش نخواهد بود. بنابراین در کیف پول تون کیپر یا سایر کیف پول‌ها این گزینه را فعال نکنید.

در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود مقداری که قصد انتقال آن را دارید مشخص کنید. پس از وارد کردن مقدار روی Continue بزنید. در صفحه بعدی اطلاعات تراکنش برای آخرین بار به شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید در این مرحله آدرس و کامنت را یک بار دیگر بررسی کنید و در صورت درست بودن روی Confirm and Send بزنید. در ادامه از شما خواسته می‌شواد برای تأیید تراکنش رمز کیف پول خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن رمز، تراکنش نهایی شده و تنها باید برای دقایقی منتظر واریز آن به نوبیتکس بمانید.

آموزش برداشت نات کوین از نوبیتکس به تون کیپر

برای برداشت نات کوین از نوبیتکس، ابتدا به کیف پول تون کیپر خود مراجعه کرده و آدرس کیف پول مبدأ را دریافت کنید. برای این کار کافیست در صفحه اول تون کیپر یک بار روی آدرس خود بزنید تا کپی شود.

در ادامه مطابق تصویر زیر وارد داشبورد نوبیتکس شده، گزینه برداشت را بزنید، نات کوین را از بین ارزها انتخاب کرده یا نام آن را جست‌وجو و سپس شبکه The Open Network را انتخاب کنید. در صفحه برداشت که به شما نمایش داده شده، باید آدرسی که در تون کیپر کپی کرده‌اید را از بخش «آدرس کیف پول گیرنده» وارد کنید. برای برداشت از نوبیتکس به مقصد تون کیپر و سایر کیف پول‌های غیرامانی نیازی به وارد کردن ممو نیست و باید در این مرحله تیک بدون برچسب را فعال کنید. در ادامه مبلغ برداشت را وارد کرده و روی «برداشت not» بزنید و باقی مراحل را طی کنید تا تراکنش نهایی شود.

توجه داشته باشید که اگر قصد برداشت از نوبیتکس به سایر صرافی‌های متمرکز را دارید، باید مجدداً کامنت را از مبدأ دریافت و در این بخش وارد کنید.

سؤالات متداول

حداقل برداشت نات کوین از نوبیتکس چقدر است؟

حداقل برداشت نات کوین از نوبیتکس ۲۰۰ NOT است.

کارمزد برداشت نات کوین از نوبیتکس چقدر است؟

کارمزد برداشت نات کوین از نوبیتکس در حال حاضر ۱۰۰ NOT است.

واریز نات کوین به نوبیتکس نیاز به ممو دارد؟

بله. واریز نات کوین به نوبیتکس نیاز به ممو یا همان کامنت دارد و وارد نکردن کامنت هنگام واریز می‌تواند به از دست رفتن دارایی شما منجر شود.

برداشت نات کوین از نوبیتکس به کیف پول تون کیپر نیاز به کامنت دارد؟

خیر. در برداشت نات کوین از نوبیتکس به مقصد کیف پول غیرامانی تون کیپر نیاز به واردکردن ممو یا کامنت نیست.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 422

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *