اخاذ اینترنتی دختران جوان در دام پلیس فتا شهرستان دورود

رئیس پلیس فتا استان لرستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به اخاذی از دختران جوان در فضای مجازی می کرد خبر داد .


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد حسین سپه وند، رئیس پلیس فتا استان لرستان در تشريح اين خبر اظهار داشت: این متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی قربانیان خانم در فضای مجازی، اقدام به اخاذی از آنان می‌کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه در پی شکایت و مراجعه حضوری ۳ تن از شهروندان لرستانی مبنی بر تهدید و اخاذی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار مامورین پلیس فتا قرار گرفت، افزود: برابر اظهارات شاکیان وضمن بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متهم با طرح دوستی و ارتباط گرفتن با قربانیان در شبکه های اجتماعی ، آن ها را فریب داده و اقدام به گرفتن تصاویر خصوصی از آنان می کرده است. 

وی ادامه داد: با اقدامات و شگردهای خاص پلیسی کارشناسان فتا دورود، متهم به هویت‌ معلوم دراین شهرستان شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سپه وند گفت: متهم در تحقیقات اولیه، منکر بزه ‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌ رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کرده و در تشریح این شگرد گفت که از طریق شبکه اجتماعی قربانیان خود را در فضای مجازی انتخاب کرده و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه دوستی ، از آن ها درخواست فیلم و تصاویر خصوصی می کرده است و نهایتا با تهدید به انتشار تصاویر ، اقدام به اخاذی از آنها می‌کرده است که توسط پلیس فتا شهرستان دورود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان لرستان با بیان اینکه فیلم ها و تصاویر افراد زیادی در سامانه های ذخیره ساز در اختیار متهم کشف شده است، به کاربران توصیه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌ گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

سپه وند خاطرنشان کرد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *