بانکی دات آی آر: با توجه به نیاز مشتریان بانک رفاه به ویژه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و مشتریان تجاری به استفاده از موبایل بانک با ویژگی سهولت و سرعت در ورود به سامانه و دسترسی سریع به خدمات پرکاربرد، نسخه جدید موبایل بانک رفاه (نگارش ۲.۰.۰) با کاربری آسان ویژه تلفنهای همراه با سیستم عامل اندروید( نسخه 4 و بالاتر) ارائه شد.
در این نسخه امکان استفاده از نرم افزار موبایل بانک در دو حالت «استاندارد» و «ساده» فراهم شده است که منظور از حالت استاندارد همان نسخه قبلی با امکانات جدید و حالت ساده ویرایش جدیدی از سامانه با تمرکز بر طراحیهای نوین متناسب با فناوریهای روز و ایجاد امکان دسترسی راحت تر کاربران به خدمات پرکاربرد موبایل بانک است.
کاربران در زمان ورود به سیستم میتوانند یکی از دو حالت کاربری مذکور را انتخاب کنند.
ویژگیهای نسخه جدید که در هر دو حالت «استاندارد» و «ساده» ارائه شدهاند به شرح زیر است:
حذف نام کاربری به منظور سهولت در ورود به سیستم موبایل بانک.
امکان استفاده از اثر انگشت جهت اعتبارسنجی هویتی کاربر به جای رمز عبور در گوشیهای مجهز به حسگر اثر انگشت ( اندروید 6 و بالاتر).
امکان دریافت شماره شبای حسابهای خود و دیگران و امکان به اشتراکگذاری آن.
نمایش رسیدهای مورد نیاز مشتری از جمله رسید انتقال وجه، پرداخت قبض، خرید شارژ و پرداخت اقساط تسهیلات (در منوی «پیگیری» حالت استاندارد و در منوی «سابقه» حالت ساده).
امکان افزودن متن مورد نظر مشتری بابت توضیحات انتقال وجه برای درج در رسیدهای الکترونیکی قبل از به اشتراکگذاری آنها.
امکان ارسال و به اشتراکگذاری رسیدهای مورد نظرمشتری از طریق پیام کوتاه و شبکههای اجتماعی.
استعلام شماره شبای حساب مقصد به هنگام انتقال وجه پایا و ساتنا.
امکان فعالسازی و اخذ کد فعالسازی موبایل بانک در بستر اینترنت.
ویژگیهایی از نسخه جدید که صرفاً در حالت «ساده» ارائه شده نیز به شرح زیر است:
امکان ورود به سیستم و اعتبار سنجی هویت مشتریان بصورت همزمان.
امکان اخذ بدون وقفه فرامین کاربر و ارسال درخواست به سرور مرکزی.
نمایش پاسخ دریافتی از سرور مرکزی به محض حصول و ذخیره در منوی سابقه.
افزودن گزینه «انتقال وجه به حساب خودم» به منظور به حداقل رساندن ورود اطلاعات از سوی کاربر.
امکان تنظیم اندازه فونت سیستم در ۳ سایز کوچک، متوسط و بزرگ به دلخواه کاربر.
افزودن «گزینه سابق» به منوی اصلی (در حالت ساده) به منظور مشاهده سوابق عملیات انجام شده روی حسابها و بررسی جزئیات تراکنشهای انجام شده در سیستم برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتری.
افزودن منوی تغییر وضعیت کارت جهت فعال و غیرفعالسازی کارتهای مشتری.
مشتریان میتوانند با مراجعه به پورتال بانک رفاه به آدرس www.refah-bank.ir نسبت به دریافت نرمافزار و نصب آن بر روی تلفن همراه خود اقدام کنند.
منبع: روابط عمومی بانک رفاه