سرانجام پس از سالها، فیسبوکی ها به این نتیجه رسیده اند که باید اهمیت بیشتری به کادر جستجوی بالای صفحه این شبکه اجتماعی بدهند و به همین دلیل نگاه فیس بوکی ها به تازگی به مسئله سرچ و جستجو در این شبکه اجتماعی بسیار جدی تر ازگذشته شده است.
به گزارش بانکی دات آی آر، فیس بوکی ها دیروز کار جدیدی را معرفی کردند که موتور جستجوی گراف نام دارد.
کارکرد این موتور جستجو به شدت به “لایک” و سایر کانکت ها بستگی دارد و به این ترتیب مشخص می کند که چه نوع نتیجه ای را به کاربر نشان دهد که بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر داشته باشد.
این موتور جستجو همچنین قابلیت این را دارد که براساس داده های گسترده کاربران در سیستم خود، جستجو را انجام دهد.
موتور جستجوی گراف فیس بوک طبق آنچه سازندگانش می گویند با یک موتور جستجوی وب تفاوت دارد. کارکرد موتورهای جستجوی معمول و مورد استفاده فعلی کاربران به این ترتیب است که کاربر یک عبارت را در وب جستجو می کند و موتور جستجو تلاش می کند آنچه به عنوان نتیجه به کاربر ارائه می کند، بیشترین ارتباط با کلیدواژه های مورد نظر کاربر داشته باشد.
این در حالیست که در فیسبوک کاربر می تواند چند ترکیب را در کنار هم بیاورد تا به اطلاعات جامعی راجع به آن افراد، عکس ها، اماکن یا مطلب مورد نظر دست یابد.
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
================
- درقاب تصویر/ بازار سنتی کاشان
- چرا کنترل کارمندان نتایج فاجعه باری دارد؟
- کلاهبرداری های میلیاردی بایک کلیک
- هفت چالش برای ارتباطات بهتر
- در قاب تصویر/ هتل یخی
- بهترین شغل های جهان آی تی در سال آینده
- مردم دنیا چگونه سال نو را جشن می گیرند؟
- ۶ عادت آدم های به یاد ماندنی
- ۶ راهکار برای اینکه تصمیمات قابل اجرای بهتری بگیرید
- اعلام پرسرچ ترین کلمات در ویکی پدیا فارسی
- در قاب تصویر/ قطار شکلاتی
- چطور در کمترین زمان ممکن و به سادگی ذهن خود را ساکت کنیم!؟
- فضای کسب و کار ۵۰ سال آینده
- ۷ روش ساده برای اینکه خلاق باشید
- درقاب تصویر/ تفاوت گوشی های اپل باسایر گوشی ها
- ۱۰ نوع کلاهبرداری اینترنتی نزدیک کریسمس را بشناسید
- آمازون، شگفتی در قلب آمریکای لاتین
- ۵ دروغی که فروشندگان تلویزیون تحویلمان می دهند!
- ۲۲ نکته مهم امنیتی دربانکداری اینترنتی
- حداقل مزد ۹۲ چقدر است؟
- تاثیرگذارترین شخصیت های سال ۲۰۱۲+ عکس