استانداری هرمزگان برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی استان طبق مـفـاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کار گیری افراد در دستگاههای اجرایی و از محل سهمیه های استخدامی صادره از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به شماره 19321/200 مورخ 16/4/89 ( تعداد 9 نفر برای اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان هرمزگان ) و سهمیه استخدامی شماره 12122/90/224 مورخ 24/5/90 ( تعداد 3 نفر برای اداره کل پزشکی قانونی استان هرمزگان ) و یک نفر نیز از محل سهمیه های استفاده نشده برنامه چهارم اداره کل پزشکی قانونی و تعداد هفت نفر نیز از محل مانده جذب نشده سهمیه شماره 150018/200 2 مورخ 1/10/89 جمعا تعداد 20 نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی ، تخصصی ، مصاحبه تخصصی و گزینش به صورت پیمانی به شرح جدول پیوست استخدام می نماید :
شرایط عمومی استخدام:
– تدین به دین مبین اسلام و یایکی از ادیان رسمی کشور مطرح در قانون اساسی .
– تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران .
– التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
– داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت ( ویژه آقایان ) .
– عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر .
– نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر .
– داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند .
– داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی ثابت و پیمانی سایر دستگاههای دولتی و یا بازخرید خدمت باشند .
– نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی به موجب آراء مراجع قضایی ذیصلاح.
شرایط اختصاصی استخدام:
– داشتن حداقل سن 20 سال و حداکثر سن برای مقطع لیسانس 33 فوق ليسانس 36 و دكترا 40 سال تا آخرین روز مهلت ارسال مدارک .
تبصره – موارد زیر به شرط ارائه تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد .
الف- داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان مدت حضور
در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل .
ب- افراد خانواده معظم شهداء ، آزادگان ، مفقودالاثرها و جانبازان از کار افتاده کلی که قادر به انجام کار نمی باشند شامل همسر، فرزند، پدر، مادر،
خواهر و برادر تامیزان ۵ سال.
ج- فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۵۰% و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند ، از شرط حداکثر سن معاف می باشند .
د- داوطلبانی كه به صورت غیررسمی وتمام وقت در دستگاههاي دولتي از تاریخ ۲۲/۱۱/۵۷ به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت
غیررسمی آنها .
هـ- مدت زمان خدمت نظام به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد .
مدارک مورد نیاز:
۱- تکمیل برگ درخواست شغل ( با دقت و خوانا تکمیل گردد ).
۲- تصویرآخرین مدرک تحصیلی .
۳- تصویرصفحه اول شناسنامه ( درصورت داشتن توضیحات تصویر صفحه آخر ) .
۴- تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( ویژه برادران ) . تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از آخرین مهلت ارسال مدارک باشد .
۵- رسید بانکی ( نسخه صاحب حساب ) مبنی بر پرداخت مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال به حساب ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران به عنوان حق شرکت در آزمونهای تخصصی و آزمون عملی داوطلبان استخدام ( ایثارگران ۵۰% مبلغ مذکور را می پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت مبلغ مذکور معاف می باشند ) .
۶- دو قطعه عکس ۴×۳ جدید تمام رخ ، پشت نویسی شده ( یک قطعه عکس روی برگ ثبت نام الصاق شود ) .
۷- مدرک دال بر ایثارگری ، معلولین عادی ، بسیجیان فعال گردان های عاشورا و الزهرا حسب مورد از مراجع ذیربط .
۸- مدرک دال بر بومی بودن .
نحوه ارسال مدارک ومهلت آزمون
متقاضیان واجد شرایط ، مدارک لازم را به ترتیب یاد شده در پاکت قطع A4 قرار داده و حداکثر به مدت ده روز پس از انتشار آگهي فقط با پست سفارشی به نشانی :
متقاضیان استخدام در اداره کل امور اقتصادی و دارایی به نشانی : بندرعباس- بلوار امام خمینی میدان انقلاب اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان – امور اداری – کدپستی : 7914697865 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در اداره کل امور اقتصادی و دارایی.
متقاضیان استخدام در اداره کل پزشکی قانونی به نشانی : بندرعباس- خیابان آیت ا . . شهید مدرس . جنب اداره آگاهی . اداره کل پزشکی قانونی استان هرمزگان – امور اداری – کدپستی : 7914914815 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در اداره کل پزشکی قانونی .
متقاضیان استخدام در اداره کل اوقاف و امور خیریه به نشانی : بندرعباس- بلوار امام خمینی . جنب امامزاده سید مظفر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان – امور اداری – کدپستی : 7915744489 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در اداره کل اداره کل اوقاف و امور خیریه.
متقاضیان استخدام در اداره کل ورزش و جوانان به نشانی : بندرعباس- بلوار امام خمینی . ابتدای بلوار وحدت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان – امور اداری – کدپستی : 7916763769 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در اداره کل ورزش و جوانان.
متقاضیان استخدام در اداره کل مسکن و شهرسازی به نشانی : بندرعباس- کوی فرهنگیان اداره کل مسکن و شهرسازی – امور اداری – کدپستی : 7914954559 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در اداره کل مسکن و شهرسازی هرمزگان.
متقاضیان استخدام در اداره کل فنی و حرفه ای به نشانی : بندرعباس- خیابان رسالت جنوبی . کوچه بدر . اداره کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان – امور اداری – کدپستی : 7916853689 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در اداره کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان.
متقاضیان استخدام در استانداری به نشانی : بندرعباس- بلوار چمران . استانداری هرمزگان – امور اداری .- کدپستی : 7916613415 ارسال نمایند . روی پاکت قید گردد ویژه استخدام در استانداری هرمزگان .
به مدارک ناقص به ویژه عدم ذکر نشانی دقیق پستی و یا مدارکی که بعد از مهلت مقرر به پست تحویل شده باشد و یا از هر طریق دیگری ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد . مدارک ارسالی و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود . ( ملاک تاریخ مدارک رسید پستی می باشد )
زمان و محل توزیع کارت :
کارت ورود به جلسه آزمون توانمندیهای عمومی و تخصصی از ساعت 8 تا 17 روزهای سه شنبه مورخ 6/10/90 – چهارشنبه مورخ 7/10/90 و پنجشنبه مورخ 8/10/90 در محل دفتر آموزش و پژوهش استانداری واقع در بندرعباس ابتدای بلوار پاسداران بعد از میدان شهدا توزیع خواهد شد . زمان آزمون روز جمعه مورخ 9/10/90 تعیین شده است . محل برگزاري آزمون در موقع توزيع كارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید . ضمنا نتایج اولیه آزمون پس از تایید دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری ( حداکثر دو ماه پس از آزمون ) در پایگاه اینترنتی دفتر فوق به نشانیwww.maph.gov.ir و جایگاه اینترنتی استانداری هرمزگان به نشانی www.hormozgan.ir اعلام خواهد شد .
مواد آزمون عبارتند از:
الف) آزمون توانمندی های عمومی شامل ۱- زبان و ادبیات فارسی و آئین نگارش ۲- زبان انگلیسی عمومی ۳- ریاضی وآمار مقدماتی ۴- فن آوری اطلاعات ۵- معارف اسلامی ۶- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی که به تعداد (۱۰۰) سوال چهار گزینه ای طراحی خواهد شد .
تبصره : اقلیتهای دینی از پاسخ گویی به سوالات معارف اسلامی معاف می باشند و امتیاز آن در سایر موارد آزمون توزیع می شود .
ب) آزمون تخصصی شامل سوالات مرتبط با رشته شغلی مورد درخواست داوطلب می باشد .
تذکرات :
صد در صد استخدام برای ردیفهای 3 تا 7 به داوطلبان بومی اختصاص دارد .
داوطلبان بومی متقاضی استخدام در ردیفهای 1 و 2 جدول مشاغل در صورت کسب حدنصاب نمره لازم وداشتن شرایط مندرج در آگهی تا سقف 50% از مجوز استخدام از اولویت برخوردار ميباشند .
تبصره : بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگی های زیر باشند :
الف ) محل تولد داوطلب با محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام ( استان هرمزگان ) یکی باشد . در شرایط مساوی اولویت با داوطلبان بومی همان شهرستان است .
ب ) کلیه سنوات تحصیلی حداقل دو مقطع ازمقاطع تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و یا متوسطه را در محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام سپری کرده باشند
ج ) فرزندان پرسنل نیروهای مسلح در صورتیکه محل ۳ سال از سنوات تحصیلی آنها ( اعم از ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان ) با محل جغرافیایی مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد بومی تلقی میشوند .
توجه : داوطلبان موضوع این بند باید مدارک لازم را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ارسال کنند .
ایثارگران شامل جانبازان ، آزادگان و رزمندگانی که ۹ ماه متوالی و یا ۱۲ماه متناوب سابقه حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ تحمیلی را دارند و نیز فرزندان و همسر آنان درصورت دارا بودن شرایط مندرج در آگهی با رعایت قوانین ومقررات مربوط از اولویت قانونی به شرح زیر برخوردار خواهند بود .
۱/۲ – از کل سهمیه استخدامی 30% آن برای استخدام ایثارگران بومی اختصاص دارد که 25% آن به فرزندان شاهد ، فرزندان جانبازان( 50% و بالاتر ) و فرزندان آزادگانی که حداقل 5 سال سابقه اسارت دارند و 5% بقیه به سایر جانبازان ، آزادگان ، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص دارد . 25% سهمیه ایثارگران مذکور از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان معرفی شده و جذب خواهند شد . فرزندان معظم شاهد و جانباز 50% و بالاتر و فرزندان آزادگانی که از سوی بنیاد مذکور معرفی نشده اند می توانند در این آگهی ثبت نام نموده و در صورت عدم تکمیل سهمیه از باقی مانده سهمیه اختصاصی بهره مند شوند . انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده اند انجام خواهد شد .
۲/۲) استخدام مازاد بر ۳۰% سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبین واجد شرایط صورت خواهد گرفت .
۳/۲- ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارئه تصویر آن نیازی به اخذ و ارائه گواهی
از بنیاد مذکور ندارند .
۳- معلولين عادي بومی به شرط كسب حد نصاب نمره لازم و دارا بودن شرايط مندرج در آگهي به ترتیب نمره مکتسبه از 3% سهميه قانوني مربوطه برخوردار خواهند بود .
۴- انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان سه برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی ( ۶۰ درصد کل نمره آزمون عمومی ) را کسب کرده اند به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد .
۵- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندیهای عمومی صرفا به منزله تایید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و انتخاب داوطلبان بر اساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویتهای مقرر صورت میگیرد .
۶- کارکنان غیر رسمی بومی دستگاههای اجرایی مذکور در اگهی و همچنین نیروهای شرکتی آنان به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه ( در همان دستگاه ) از (۲) درصد و حداکثر (۲۰) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به طور جداگانه برخوردار خواهند شد . توجه : داوطلبان موضوع این بند باید مدارک لازم را به همراه سایر مدارک مورد نیاز ارسال کنند .
۷- اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین غیر رسمی بومی و نیروهای شرکتی بومی دستگاه اجرایی استخدام کننده در آگهی ، داوطلبان بومی و شاغلین غیر رسمی بومی مناطق محروم و دور افتاده برای همان مناطق خواهد بود . در شهرستانها به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته اولویت با افراد بومی همان مناطق یا شهرستانهای هم جوار می باشد . ادارات کل مرکز استان از این امر مستثنی می باشند .
۸- به مدارک ارسالی توسط دانشجویان ودارندگان مدرک تحصیلی بالاتر و پایین تر از مقطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی وهمچنین مدارک معادل ( به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آمزش کشور شرکت نموده و قبول شده اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند ) ترتیب اثر داده نخواهد شد. .
۹- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون ( حداکثر ۲ماه پس از اعلام نتیجه) باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۱۰- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک به صورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان ، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است ، داوطلب از انجام مراحل بعدی محروم و در صورت صدور حکم استخدامی ، حکم مذکور لغو و بلا اثر می گردد .
۱۱- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل مصاحبه تخصصي و گزينش صورت خواهد گرفت . داوطلبان دارای معدل بالاتر در مرحله
مصاحبه تخصصی از اولویت لازم برخودار خواهند بود .