چطوردر اولین روز کاری بدرخشیم؟

اولین روز کار همیشه استرس خاص خود را دارد. حضور در محیطی جدید با امید به آینده‌ای بهتر از یک طرف و آشنایی با افراد جدید، یادگیری چیزهای تازه و گذراندن فشار کاری آن روز از طرف دیگر.

به گزارش بانکی دات آی آر,در این روز پرمشغله‌ و مهم، قبل از انجام کارهای جدید به گروهی معرفی می‌شوید که به شما توجه داشته، کلید موفقیت شما هستند، پس در وهله اول خوب ظاهر شوید.

مجموعه مراحل زیر به شما کمک می‌کند مثبت به نظر برسید و برای جزئی از گروه شدن آماده شوید. با رعایت 12 مورد زیر به راحتی این روز را پشت سر بگذارید:

۱- خوب لباس بپوشید، مرتب و موقر ظاهر شوید. سعی کنید کفش و لباستان در عین راحتی مناسب باشد.

۲- سر وقت برسید. دیر رسیدن در اولین روز تاثیر بد خود را در کل روز خواهد گذاشت. بهتر است با توجه به ترافیک و مسائل احتمالی زودتر از خانه خارج شوید.

ده دقیقه زودتر در محل کار بودن، نشانه تبحر شماست.

۳- با همکاران با روی گشاده و لبخندی گرم روبه‌رو شوید. محکم با آن‌ها دست دهید و هنگام معرفی به چشم‌هایشان نگاه کنید.

دوستانه رفتار کنید. از آن‌ها در مورد کار و علاقه‌شان سوال کنید. این کار به شما در به یاد آوردن اسم آن‌ها کمک خواهد کرد. اسامی را تکرار کنید تا نام آن‌ها در ذهن شما باقی بماند.

۴- توجه به آن‌چه در اطراف شما می‌گذرد، در فهم سریع روش سازمانی به شما کمک می‌کند. به این که چطور سایر کارمندان رفتار می‌کنند، چطور با هم کار می‌کنند و چطور با مشتری رفتار می‌کنند، دقت کنید.

==================

استخدام های مهم روز:

===========================

۵- از شکایت در مورد کار و رئیس یا مسئول قبلی خود خودداری کنید.

۶- درگیر شایعات اداری نشوید.

۷- انعطاف‌پذیر باشید. محل کار جدید شبیه به کار قبلی شما نخواهد بود. برای چیزهای غیرمنتظره آماده باشید.

۸- نترسید. دلایلی که به خاطر آن شغل جدید را انتخاب کردید به یاد آورید و به چیزهای مثبت فکر کنید.

۹- سوال کنید. بهتر است کار را اولین بار صحیح انجام دهید نه این که صرفا انجام داده باشید.

سوال کردن نشان می‌دهد به کار و شرکت علاقه‌مندید و باعث می‌شود سریع‌تر کار‌ کنید.

اگر فکر می‌کنید چیزهای زیادی برای یادگیری است که ممکن است فراموش کنید، یادداشت بردارید. در عین حال از زیاد سوال کردن که باعث آزار سایرین شود، خودداری کنید. در مواقعی که سوال‌های شما مانع تمام شدن کار آن‌ها می‌شود، بهتر است سکوت اختیار کنید.

۱۰- در صورت اشتباه کردن عذرخواهی کنید. البته نه خیلی زیاد.

کتی بلک رئیس سابق مجلات هرست و مشاور مدارس نیویورک می‌گوید آن‌قدر معذرت نخواهید که انگار با اشتباه شما دنیا به آخر رسیده است. به یاد داشته باشید هر کسی ممکن است اشتباه کند. اگر واقعا از اشتباه خود متاسفید بهتر است دیگر آن را تکرار نکنید.

۱۱- وقت ناهار را به تنهایی بگذرانید تا فرصتی برای تنفس و استراحت پیدا کنید و بتوانید از استرس خود کم کنید.

۱۲- بعد از پایان کار، بیش‌تر بمانید و دیرتر از اداره خارج شوید.

ده دقیقه بیش‌تر ماندن، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که منتظر تمام شدن وقت اداری نیستید و نسبت به کار و شرکت متعهدید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *