استراتژی های جدید بازاریابی در آینده

بازاریابان جهان در انتظار جدیدترین روش های بازاریابی هستند. هر روز در دنیای بازاریابی یک عنوان جدید، کتاب، مقاله و … ورود پیدا میکند. در دنیا تجارت که تشکیل شده از مشتریان، محصولات، بازاریابان هر روز ممکن است تکنیک های جدیدی به وجود بیاید در اصل دنیای تجارت هر لحظه رو به تغییر و نوسان است پس نیاز به به روز بودن دارد.

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر الگوها و تکنیک های قدیمی در دنیای تجارت اینگونه بود که کسب و کاری محصولی را تولید میکردند و بازاریابان به معرفی محصول پرداخته و مشتریان هم گوش میکردند و محصول در نهایت فروخته میشد. در سال های اخیر تغییراتی در دنیای بازاریابی به وجود آمده است مهمترین آن تعامل دو طرفه بین فروشنده و مشتری بوده است یا مثلا افزایش کانال های ارتباطی برای مشتریان باعث حرکت این روند رو به جلو بوده است.

آنچه که بازاریابان بیش از هر چیزی به آن نیاز دارند زمان است. در عرصه ی بازاریابی افراد سعی میکنند در مقابل تغییرات بایستند تا محصول کمتر دستخوش رکورد باشد و در نهایت به فروش برسد اما بیزینس هم به نوعی دارای تغییر و تحول بوده و اتفاقا با تغییر نوسانات اقتصادی دچار تغییر خواهد شد.

با وجود تجارت الکترونیک بازاریابی الکترونیک نیز به طبع در کنار این نوع از تجارت رونق گرفته است. خوبی این نوع از تجارت این است که اتلاف وقت نداشته و نظم بهتری نسبت به تجارت سنتی دارد. در دنیای تجاری امروز بیشتر سنگینی کفه ترازو به سمت مشتریان است در هر صورت این مشتری که باید محصول را خریداری کند بنابراین باید تمام منافع برای مشتری در نظر گرفته شود.

در دنیای بازاریابی امروز باید دید که مشتریان به چه چیزهایی علاقه بیشتر نشان میدهند؟ در ابتدا یک بازاریاب باید مشتری را خوب بشناسد امروزه بیشتر افراد به دنبال تجهیزاتی میگردند که در زندگی را برایشان راحت تر سازد. ویزیتورهای حضوری باید لحظه به لحظه به این نکته توجه کنند که نیاز مشتری بیش از هر چیزی لازم است تا اقدام به خرید کند.

مشتری خود تجربه خرید دارد بنابراین باید واقع بین باشید هر زمان که مشتری از خرید انصراف بدهد حتما تجربیات قبلی باعث شده که او از خرید صرف نظر کند. اما تغییرات کوچک در نوع بازاریابی شما حتما میتواند اثر گذار باشد در این زمینه باید مجرب باشید. فن بیان مناسب بیش از هر چیز لازمه ی یک بازاریابی خوب است.

امروزه بازاریابی از حالت قدیمی که بازاریاب باید به دنبال مشتری بگردد اندکی تغییر کرده به این صورت که تبلیغات بهتر و قوی تر مشتری را به سمت بازاریاب و محصولش میکشاند. البته مشتری یابی هم فلسفه ی مربوط به خود را دارد که باز به دلیل الکترونیکی شدن نوع تجارت تبلیغات در بازاریابی استفاده میشود تا مشتری به نوعی احساس تحمیل خرید کالا را نداشته باشد.

در حال حاضر هزاران کسب و کار کوچک در اطراف جهان برای آشنایی مشتریان با نوع تجارت و نام برندشان از روش پرسش و پاسخ استفاده میکنند. این نوع از پرسش و پاسخ تحت این عنوان است که “نام فلان برند را شنیده اید؟” در این صورت تجارت های کوچک با معرفی ابتدایی خود به دیگران مشتری را به دنبال خود میکشانند و البته در این راه به خاطر استفاده از استراتژی های جذب و ارزش گذاری برای مشتری موفق میشوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *