اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه۷ مرداد ۹۴

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

گروه بهمن

شرکت در آخرین پیش بینی برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۴؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای معادل ۵.۰۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۴ ریال اعلام نموده است. این رقم نسبت به پیش بینی قبل با ۱۳ درصد تعدیل منفی همراه شده است. شرکت در سه ماهه موفق به پوشش ۳ درصدی بودجه(معادل ۸ ریال) شده است که با توجه به ماهیت هلدینگ بودن شرکت غیر معقول نمی باشد. سود هر سهم تلفیقی به مبلغ ۵۲۳ ریال پیش بینی شده است و نیز مبلغ ۱۵۰ ریال هم به ازای هر سهم به منظور سود تقسیمی در نظر گرفته شده است.

سایر درآمدهای عملیاتی شرکت بالغ بر ۱.۰۶۸ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به پیش بینی قبل ۱۸ درصد افت داشته است. سود سهام سرمایه گذاری عملیاتی بالغ بر ۱.۰۹۸ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بابت زیان ناشی از تسعیر دارایی ها از آن کسر گردیده است. کاهش سود سرمایه گذاری؛ مربوط به فروش سهم شرکت های مزدا یدک و سرمایه گذاری اعتبار ایران و هم چنین کاهش سود نقدی شرکت سیبا موتور از مبلغ ۱۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱.۰۰۰ ریال می باشد که شرکت مالکیت ۲۵ درصدی آن را دارا می باشد. در پی آن سود عملیاتی شرکت با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به بودجه قبل به مبلغ ۸۷۳ میلیارد ریال رسیده است. هزینه های مالی نیز با ۳۷ درصد افزایش نسبت به بودجه قبل بالغ بر ۱.۰۳۰ میلیارد ریال محاسبه شده است. قابل ذکر است که در این میان سایر درآمدهای غیر عملیاتی ۲۴ درصد رشد را نسبت به بودجه قبل پیدا کرده و به مبلغ ۱.۵۴۷ میلیارد ریال رسیده است. این رشد ناشی از شناسایی مبلغ ۹۵ میلیارد ریال سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها و ۶۰ میلیارد ریال سود سپرده بانکی و هم چنین مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال سود حاصل از فروش دارایی های ثابت بوده که در بودجه قبل به مبلغ ۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری های عملیاتی و افزایش هزینه های مالی منجر به تعدیل منفی شرکت گردیده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.
به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *