اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۱۱ فروردین ۹۴

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات کارشناسان اختصاصی کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

ارتباطات سیار ایران

طبق اطلاعات منتشره سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ ؛ سود هر سهم شرکت با سرمایه معادل ۴.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶.۳۰۸ ریال محقق شده است که بیانگر پوشش ۹۵ درصدی مبلغ پیش بینی شده می باشد.این رقم نسبت به سال ۹۲ حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.سود هر سهم تلفیقی نیز با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به مبلغ ۶.۳۲۵ ریال می باشد.
درآمد شرکت طی این دوره بالغ بر ۸۱.۵۰۳ میلیارد ریال بوده و ۹۷ درصد رقم بودجه را پوشش داده است.۹۱ درصد این مبلغ از محل درآمد کارکرد مشترکین حاصل شده است.این درحالی است که ۵۳ درصد درآمد کارکرد مشترکین را خطوط اعتباری و مابقی را دائمی تشکیل داده است.درآمد ناشی از واگذاری خطوط مبلغ ۸۴۵ میلیارد ریال بوده که درمقایسه با سال ۹۲ حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است.بهای تمام شده شرکت نیز با ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به مبلغ ۵۱.۷۰۴ میلیارد ریال شناسایی شده است که درنتیجه آن حاشیه سود ناخالص ، از میزان ۳۵ درصد در سال ۹۲ به میزان ۳۷ درصد در سال ۹۳ ؛ تغییر یافته است.
عدم پوشش کامل رقم بودجه برای شرکت در سال ۹۳ ؛ محقق نشدن مبالغ فروش و سایر درآمدهای عملیاتی شرکت می باشد.سود انباشته نیز تا پایان سال ۹۳ مبلغ ۶.۳۹۶ ریال به ازای هر سهم می باشد.
گفتنی است که در بودجه اعلامی شرکت برای سال مالی ۹۴ ؛ سود هر سهم با ۸ درصد رشد نسبت به سال ۹۳ ؛ به مبلغ ۶.۸۰۸ ریال برآورد شده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.
به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *