اطلاعیه های مهم کدال در بازار بورس مورخه ۷ شهریور ۹۴

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

سرمایه گذاری غدیر

شرکت در آخرین پیش بینی که برای سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۹۴ منتشر کرده ؛ سود هر سهم خود را با سرمایه ای بالغ بر ۳۶.۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۶۲ ریال اعلام نموده که در مقایسه با پیش بینی قبل ۶ درصد تعدیل منفی داشته است. پیش بینی تقسیم سود هر سهم نیز به مبلغ ۴۰۰ ریال می باشد.
سود حاصل از سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲.۹۳۹ میلیارد ریال دیده شده که نسبت به پیش بینی قبل ۶ درصد افت داشته است.این افت ناشی از کاهش سود نقدی گسترش نفت و گاز پارسیان از مبلغ ۷۵۶ ریال به مبلغ ۶۸۰ ریال می باشد که شرکت ۶۸ درصد سهام آن را در اختیار دارد.
در نتیجه تعدیل منفی شرکت به جهت کاهش سود نقدی گسترش نفت و گاز پارسیان صورت گرفته است.

پالایش نفت بندرعباس

براساس گزارش منتشره ؛ شرکت طی دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۹۴ ؛ با سرمایه ای معادل ۱۳.۸۰۰ میلیارد ریال مبلغ ۳۹ ریال سود به ازای هر سهم ساخته است.این رقم ۱۹ درصد مبلغ پیش بینی شده را پوشش داده است.هم چنین نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن افت ۷۱ درصدی را تجربه کرده است.
فروش طی این دوره بالغ بر ۴۳.۱۲۴ میلیارد ریال بوده و با افت ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ؛ حدود ۱۹ درصد مبلغ بودجه را پوشش داده است.مقدار فروش شرکت نیز برابر با ۳.۸۷۲.۲۸۹ متر مکعب بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴ درصد افت داشته است.هم چنین بهای تمام شده با پوشش ۱۹ درصدی بودجه بالغ بر ۴۲.۱۸۵ میلیارد ریال شناسایی شده است.بدین ترتیب حاشیه سود ناخالص شرکت مشابه بودجه به میزان  2.1 درصد رسیده است.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *