“مشتری مداری” از جمله عبارت هایی است که این روزها زیاد از آن می شنوید و اهمیت فراوانی پیدا کرده است. در اقتصاد این روزهای ایران و البته جهان کسب و کارهایی رنگ موفقیت و کامیابی را می بیینند که بیش از رقبا و همتایان خود به مشتری و نیازهایش اهمیت دهند.
به گزارش بانکی دات آی آر، اگر فروشنده هستید، کسب و کاری دارید یا به نوعی با مشتری و ارباب رجوع سروکار دارید، خوب است بدانید که راضی نگه داشتن مشتری یا حتی وادار کردن وی به سپاسگذاری و قدردانی کار چندان سختی نیست. کافیست این نکات ساده را رعایت کنید.
۱. مشکلات را ریشه یابی کنید
اگر “خدمات پس از فروش” در کار و حرفه شما کم است، بدانید که راه را برای گله و شکایت مشتریان باز کرده اید.
اما تلاش کنید به جای اینکه از شکوه مشتریان ناراحت شوید و با آنان برخورد قهری داشته باشید، با کمک مشتریان مشکلات این حوزه را تشخیص و آن را ریشه یابی کنید.
۲. راه حل پیدا کنید
تشخیص مشکلات، اولین گام برای جلب رضایت مشتری است. پس از آن باید به دنبال راه حلی باشید که به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل را برطرف نماید.
سعی کنید از خود مشتری ها کمک بگیرید. به حرف های آنها گوش کنید و برای انتقادات و پیشنهادهای آنها ارزش قائل شوید؛ شاید بتوانید از میان آنها راهی مناسب پیدا کنید.
۳. مثل کوه پشت مشتریان خود بایستید
با پشتیبانی همه جانبه از مشتریان خود کاری کنید که به جای اینکه شما به دنبال مشتری باشید، مشتری به دنبال شما بیاید.
حمایت از مشتری، آنهم از نوع همه جانبه بهترین تبلیغ برای شماست و تجربه ای فراموش نشدنی را برای مشتریان شما رقم خواهد زد؛ تجربه ای که نتیجه اش حفظ و وفادار ماندن مشتری برای شما خواهد بود.
با به کار گیری همین سه راهکار به ظاهر ساده اما کارآمد می توانید کاری کنید که مشتری همواره قدردان شما و خدمات تان باشد، پس تا دیر نشده دست به کار شوید!
اخبار منتخب بانکی دات آی آر:
=================
- مایکروسافت و شناسائی مشکل محصولات اپل و گوگل
- هالانگ بای، بهشت بر جای مانده روی زمین
- دوست داشتید سوژه خنده بازار باشید؟
- گوگل از خیر برخی محصولاتش گذشت
- دل های سنگی و منی که به درد فراموشی دچار شده ام
- راهکارهایی برای اینکه کارها را سر وقت انجام دهید
- طراحی فرشهای ایرانی با تصاویر گوگل ارث + عکس
- گوگل اینبار خودروی بدون راننده می سازد!-۲
- جوانترین ها
- چگونه باید در بازی روابط در کسب و کار پیروز شویم؟
- عادل میلیاردی از شایعه تا واقعیت
- گوگل اینبار خودروی بدون راننده می سازد!-۱
- راهکارهایی که جابز و سیبش را ماندگار کرد
- تصاویر دیدنی طرحهای ساختمانهای آینده دنیا/ زندگی در روبان شکلاتی!
- شغل دوم هنرمندان ایرانی +تصویر
- چگونه وام دانشجویی بگیریم؟
- مرد وام مسکن ایران, با رکورد ۴۸ وام
- برترین بناهای باستانی دنیا
- یک فقره دعوا چه قدر آب می خورد؟
- لوکس ترین هتل دنیا+عکس
- خانم عصبانی با لنگه کفش به جان خودپرداز افتاد + عکس
- تصویری/ از کاخ سفید رشت تا …
- ریشه ۱۰ اصطلاح رایج در دنیای کامپیوتر و اینترنت
- عکس های فیس بوک بزرگتر می شوند
- ۳۵ سال فعالیت جادوگر اپل از نگاه تصویر/ اسطوره رایانه اعجاب انگیز رفت
- راه حل آزار چشم توسط کامپیوتر +لینک دانلود
- آخرین وضعیت کارت های بانکی در ایران
- ماجرای مدیر عاملی که از داخل زندان مدیریت می کند!!
- چگونه رئیس خود باشید؟
- اسامی قبول شدگان آزمون استخدامی بانک تات مورخ ۶ خرداد ۹۰
- بد نیست گاهی از اجانب هم بیاموزیم !
- باغ پرندگان فریدون کنار+تصویر
- استیو جابز استعفا داد!
- تصویری/ حکایت بچه های بالا وپایین شهر
- آدم فروشی ؛ جدیدترین خدمت توئیتر !
- هر آنچه درباره شتاب باید بدانید (۱)
- شاید برای شما هم اتفاق بیفتد + عکس
- شهرهای شناور واقعی می شوند +عکس
- حریم ها در فیس بوک بیشتر می شود
- طنز/ مهمترین مزایای افزایش قیمت سکه
- جزئیات پرداخت حقوق به بیکاران
- چطور رئیس و همکاری دوست داشتنی باشیم؟
- ۱۰ جاذبه گردشگری مذهبی ایران وجهان
- توئیتر صاحب گالری عکس می شود
- ۱۰روش برای اینکه دیگر وقتتان را تلف نکنید
- ۵ اشتباه بزرگ در سرمایه گذاری
- فايرفاكس ۷ كم توقع ميشود!+ لینک دانلود
- سکه از نیم میلیون هم گذشت!
- بچه های سومالی کمی دورتراز ما+۱۶
- تبلت بخریم یا لپ تاپ؟
- گزارش تصویری/اینجا همه چیز مثل شکلات شیرین است!
- چگونه بدون تلاش سخت کارها را انجام دهیم؟
- کنکاش در خبراختلاس ۳ هزار میلیاردی بانک آریا
- ارزش سیب فناوری برابر بانک های اروپا
- شا سفید, کوه بلورین رامسر+تصاویر بسیار دیدنی
- ۱۰ نکته برای اینکه مدیری نمونه باشید
- ۱۰ نکته برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی
- کلیدهای موفقیت / جلسه چهل و دوم/ تکمیلی ؛ نماز – ۱
- هتل های رویایی آینده + عکس (۲)
- گرانترین خریدهای گوگل