افزایش کیفیت روابط با مشتریان و کاهش هزینه های جاری با معجزه Auto Responder

چند سال پیش برای دانلود یک مقاله، در یکی از سایتهای علمی انگلیسی زبان ثبت نام کردم، یک دقیقه بعد ایمیلی با عنوان خوش آمد گویی از مدیر بخش ارتباط با مشتریان شرکت برایم آمده بود که در آن با ذکر نام و عنوان شغلی، به من بابت عضویتم در سایت خوش آمد گفته، و حساب کاربریم را برای دانلود چند مقاله شارژ کرده بودند. اولین چیزی که با خودم فکر کردم این بود که چطور به این سرعت این اتفاق افتاده؟ آن روزها هنوز جزو معتادان استفاده از Auto Responder نبودم و اکثر کارهای مربوط به ارتباط با مشتریانم را خودم انجام میدادم. امروز بعد از گذشت سالها هنوز از مقالات آن سایت استفاده میکنم و حتی بدون اغراق نام آن مدیر هنوز در ذهنم حک شده است…

 

 

مزایای استفاده از Auto Responder
مهم ترین فلسفه برای پیدایش Auto Responder قطعا صرفه جویی در زمان و هزینه است. تصور کنید یک کارمند بخش روابط عمومی بخواهد بابت تبریک روز زن با تمام مشتریان خانمی که در فقط در سال گذشته از فروشگاه شما خرید کرده اند، تماس بگیرد. چه قدر زمان لازم است تا به عنوان مثال 1000 تماس موفق صورت گیرد؟ قطعا پاسخ به این سوال شما را برای اختصاص زمان لازم برای طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ با استفاده از Auto Responder قانع خواهد کرد. گذشته از این، طراحی یک کمپین خوب با رعایت نکات فنی، و استفاده مناسب و به جا از Auto Responder میتواند باعث کاهش Spam Rate شما شود. (در صورتی که برای طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ نیاز به راهنمایی دارید، میتوانید ۲۱ نکته در ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.)

اما توجه داشته باشید که برای بدست آوردن هر چیز ارزشمندی، باید زمان و انرژی مناسبی را صرف کرد. داشتن یک کارمند بسیار دقیق و متعهد اما بدون جیره و مواجب، برای شما چقدر ارزشمند است؟ استفاده از Auto Responder نیز میتواند همان قدر جذاب باشد. ابزاری قدرتمند که میتواند درست استفاده شود و موجب رضایت مندی مشتری، تبدیل بازدید کننده عادی به مشترک، ارتقای کیفیت روابط با مشتریان و از همه مهمتر صرفه جویی در منابع سازمان باشد و یا با بد سلیقه گی و افراط و تفریط در استفاده، مشتری را آزرده خاطر نماید.

تحقیقات گسترده بازار نشان میدهد که بیش از ۳۵ درصد از مشتریان شما بعد از چند مرتبه تماس و دریافت اطلاعات، برای خرید اقدام میکنند و اینجاست که Auto Responder میتواند این مسیر را برای شما کوتاه و به صرفه نماید. در واقع تنها شعبه از کسب کار شما که در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال میتواند بدون تعطیلی به مشتریانتان خدمات ارایه کند Auto Responder میباشد.
آیا نرم افزار مناسبی برای ایمیل مارکتینگ تهیه کرده اید؟ فکر میکنید Auto Responder چگونه میتواند به کسب و کار شما کمک کند؟ چه تجربیات خوشایندی از دریافت ایمیل های خودکار داشته اید؟ و یا بی تجربه گی در استفاده از این ابزار قدرتمند شما را چگونه آزرده کرده است؟

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35584

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *