اقدام بی سابقه تویوتا در گرماگرم بحران اقتصادی!

 

شركت تويوتا قصد دارد در اقدامی بی سابقه  3.8 ميليون دستگاه خودروي خود در امريكا را به منظور رفع نقص جمع آوری نماید..

خودروهاي كمري و لكسوس با بيشترين فروش در آمريكا ، بیشترین نقص فنی را نیز به ویژه در سیستم پدال گاز داشته اند و این مساله موجب شده تا شركت تويوتا فراخوان جمع آوري اين خودروها را اعلام كند .

به گزارش بانکی شركت تويوتا اعلام كرد نزدیک به ۴ ميليون دستگاه از خودروهاي توليدي اين شركت داراي اين عيب فني هستند . نقص فني خودروي لكسوس دو  هفته پیش  در يكي از بزرگراههاي كاليفرنيا منجر به كشته شدن سه عضو يك خانواده شد . نقص فني در سيستم پدال سرعت و شتاب دهنده خودرو عامل اصلي اين تصادف اعلام شده بود .

شركت تويوتا از ابتداي امسال با كاهش ۲۹ درصدي فروش در بازار آمريكا روبرو شده است . ايرو ميلر معاون بخش فروش تويوتا در آمريكا گفت ، تويوتا به زودي كميته ويژه اي را براي بررسي نقص فني مدلهاي كمري و لكسوس تعيين خواهد كرد .

راي لهود وزير حمل و نقل آمريكا نيز گفت :” كليه مالكين اين نوع خودروها بايد براي تعويض و جايگزيني سيستم پدال و شتاب خودروهاي خود مراجعه كنند . شركت تويوتا تحقيقات گسترده اي را در خصوص مدلهاي توليدي خود در ژاپن نيز آغاز كرده تا در خصوص مشاهده هر نوع نقص فني دستور جمع آوري و تعمير خودروهاي معيوب صادر شود.” .

گفتنی است در سال ۲۰۰۷ نيز تويوتا ۵۵ هزار دستگاه از خودروهاي كمري و لكسوس ئي اس ۳۵۰ را به همين علت از بازار آمريكا جمع آوري كرد .

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *