انصراف ۹ هزار نفری در مسکن مهر استان تهران

تاکنون ۳۱۶ هزار و ۵۳۵ نفر در استان تهران برای دریافت زمین مسکن مهر به وزارت مسکن معرفی شدند که ۹ هزار و ۳۳۴ نفر از این تعداد انصراف دادند.

 آخرین وضعیت تعاونی های مسکن مهر استان تهران در قالب تعاونی های کارگری، کارمندی و مهر آزاد به نحوی است که تاکنون یک میلیون و 41 هزار و 969 نفر ثبت نام شده اند.

این گزارش حاکی است در ارتباط با ساماندهی متقاضیان مسکن مهر در تعاونی ها تاکنون هزار و ۶۰۰ تعاونی در سطح استان تشکیل شده است.

همچنین تاکنون ۳۱۶ هزار و ۵۳۵ نفر طبق آخرین پالایش واجد شرایط شناخته شدند که در گروههای حدود ۵۰۰ نفری در هزار و ۶۰۰ تعاونی سازماندهی و به وزارت مسکن و شهرسازی معرفی شده اند.

با توجه به اینکه سهم استان تهران در سال گذشته ۲۳۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده بود، در سال جدید هنوز سهمیه جدیدی اعلام نشده و افراد متقاضی در همین قالب معرفی می شوند.

تاکنون از افراد پالایش شده و معرفی شده به وزارت مسکن و شهرسازی ۹ هزار و ۳۳۴ نفر انصراف داده اند و ۱۳۴ هزار نفر نیز ۱۰ میلیون ریال اولیه خود را به تعاونی ها پرداخت کرده اند.

برهمین اساس تاکنون از پالایشهای صورت گرفته ۴۷ هزار و ۵۵۰ متقاضی مورد پذیرش واقع نشدند و به عبارتی حائز شرایط شناخته نشدند.

با اقدامات صورت گرفته و واگذاری زمین به ۹۰ درصد از تعاونی ها قرار است با آغاز پرداخت تسهیلات توسط سیستم بانکی کار ساخت و ساز واحدهای مسکونی مهر از خرداد ماه سالجاری در استان تهران آغاز شود.

با توجه به اینکه از شتاب اولیه ثبت نامها از طریق سایت مسکن مهر کم شده است، ولی کماکان افراد برای ثبت نام به سایت مراجعه می کنند، اما بانکها تاکنون تسهیلاتی به تعاونی ها در استان پرداخت نکردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *