اپـل در بـازار تلفن های هوشمند چیـــن رشــد چشمگیری نـداشته است

بانکی دات آی آر: به رغم تمام تلاشها برای تسلط بر بزرگترین بازار بالقوه ی تلفن های هوشمند در جهان(بازار چین)، اپل کماکان در تلاش برای داشتن یک جای پا در چین است.

بر اساس Kantar World Panel Data، بین ماه مارس تا می 2015، ایفون تنها 14.7درصد از فروش تلفن هوشمند در چین را بخود اختصاص داده است. در ماه ژانویه انتظار میرفت که سهم اپل در بزرگترین بازار موبایل جهان افزایش یابد؛ حال آنکه بنظر میرسد وضعیت برعکس شده است: در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش، سهم آیفون در بازار تلفن هوشمند چین، 9درصد کاهش یافته است.

در قیاس با چین و اروپا که دستگاه های اندروید سهم عمده ای از فروش تلفن های هوشمند را بخود اختصاص داده اند، بازارهای آمریکا و بخصوص ژاپن، دژهای مستحکم اپـل بحساب میآیند. در ژاپن، اکثریت میزان فروش تلفن های هوشمند متعلق به آیفون است. وضعیتی که اپل حتی در بازار داخلی خود (در آمریکا) نیز ندارد.
شکل زیر فروش تلفن هوشمند در چهار بازار عمده بین مارس و می ۲۰۱۵ را نشان میدهد:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *