فقر به شبکه های اجتماعی می آید

 

 

در طرحی منحصر به فرد که جنبه های اجتماعی وا قتصادی در آن نهفته است ، شبکه اجتماعی توییتر بی خانمان سطح شهر نیویورک را با خود همراه می کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در طرحی به نام  ”  Underheard in New York”  که می توان به فراسوی شنیده های در شهر نیویورک تعبیر کرد، سه کارآموز در یک شرکت تبلیغاتی با نگاهی اجمالی تلاش کرده اند  به رنج  ها ، آرزوها ، دغدغه ها و  جاه طلبی های بی خانمان در سطح بزرگترین شهر تجاری دنیا بپردازند.

در این طرح به چهار مرد بی خانمان از هر گوشه این شهر بزرگ تلفن همراهی  داده می شود که از طریق توییتر به جامعه شبکه های اجتماعی بپیوندند و از آنچه بر بی خانمانان می گذرد و نسبت به وجود آنان صدای آگاهی باشند

.

دنی، بی خانمان شرکت کننده در طرح

روزمری ملچیور یکی از کارآموزان محقق در این پروژه معتقد است که در این جامعه میلیونی که از شبکه های اجتماعی به وجود آمده است ، ما می توانیم صدای جمعیت بی خانمان را بهتر به گوش سایرین برسانیم تا صدای آنان  بهتر و بسیار بیشتر و موثرتر از گذشته شنیده شود.

بنابراین بر اساس طرح ،۴ نفر بی خانمان نیویورکی به نام های دنی، دریک ، آلبرت، و کارلوس از طریق جامعه حمایت از بی خانمان انتخاب شده اند و به هر کدام یک تلفن همراه داده شد که به برنامه توییتر مجهز شده بود و آموزش های لازم نیز به هر کدام داده شد.

دریک شرکت کننده دوم در طرح

تا به حال هر یک از این بی خانمانان موفق شده اند ۲۰۰۰ دوست و دنباله رو خود پیدا کنند.

آقای ملکیور ۲۲ ساله از آژانس تبلیغاتی بی اچ اچ می گوید، “هدف ما این است که به زندگی بی خانمانان غنای بیشتری ببخشیم  و صدای آنان را بهتر از گذشته انعکاس دهیم تا شرایط آنان نیز به جهان به درستی معرفی شود.”

 

آلبریت شرکت کننده منتخب سوم

او در بخشی دیگر از اظهار نظر خود  ادامه می دهد، ” با در اختیار قرار دادن تکنولوژی روز دنیا برای بی خانمان همانند سایر مردم ساکن کشور آمریکا به مبارزه مفاهیم غلط اجتماعی چون بی فرهنگی این قشر می رویم و از طرفی دیگر قدرت شبکه های اجتماعی را در این زمینه به دنیا معرفی می کنیم.”

 

 

 

 

اخبار منتخب بانکی:

===================

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *