این فرد مورد اطمینان است / طلای سرخ در دست …

یک تاجر اسپانیایی به صورت رسمی مشغول خرید «طلای سرخ» و فراهم آوردن زمینه های سرمایه گذاری و احداث کارخانه زعفران در تربت حیدریه است. به گزارش بانکی دات آی آر فرماندار تربت حیدریه با تایید این مطلب به خبرنگار خراسان گفت: از حدود ۲ سال پیش برای جذب سرمایه گذار در منطقه و سورت بندی و بسته بندی زعفران تلاش می کنیم.

 

 

«سیدمجتبی صادقیان» افزود: در این مدت سرمایه گذاری به نام «پینو» از کشور اسپانیا با حضور در منطقه و آشنایی با زمینه های سرمایه گذاری اقدام به خرید ۲هکتار زمین برای احداث کارخانه زعفران کرده است.وی ادامه داد: در حال حاضر این فرد با همکاری شریک ایرانی خود به نام «معصومی» در حال خرید، پرکردن، بسته بندی و صادرات زعفران از تربت حیدریه است.

 

«صادقیان» همچنین با بیان این که اقدامات این فرد کاملا مورد تایید است گفت: این تاجر از وزارت خانه های بازرگانی و صنایع و معادن و نیز اداره کل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی مجوز دریافت کرده است.وی گفت: کارخانه ای که احداث خواهد شد شامل سردخانه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، پرکنی مکانیزه و خط بسته بندی خواهد بود.به گفته وی در حال حاضر نیز یک دستگاه مکانیزه پرکنی زعفران در تربت حیدریه مشغول فعالیت است.

 

اما از آن جایی که تاکنون کشور اسپانیا به عنوان رقیب اصلی کشورمان در بازارهای جهانی، با تولید سالانه فقط ۳۰۰کیلو زعفران اقدام به خرید فله ای طلای سرخ از ایران و بسته بندی و صادرات آن با نام تجاری شرکت های اسپانیایی می کرده است، خبرنگار ما از فرماندار تربت حیدریه سوال کرد، زعفرانی که توسط این تاجر خریداری و بسته بندی می شود با نام کدام کشور صادر خواهد شد که صادقیان پاسخ داد: زعفران این کارخانه با نام «زعفران ایران» در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

 

در همین حال «ساربان»مدیر جهادکشاورزی تربت حیدریه نیز با تایید حضور این شخص به خبرنگار خراسان در تربت حیدریه گفت: این فرد نماینده شرکت «گلوبال زعفران» اسپانیاست که با مشارکت یک شرکت ایرانی مستقر در مشهد در حال پرکنی، بسته بندی و صادرات زعفران تحت نظارت مجاری قانونی است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *