بانکی: روابط عمومي شرکت مخابرات ايران اعلام کرد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزي،بانکها در قبال پذيرش هر نوع قبض تلفن هاي ثابت و همراه و به طور کلي هر نوع قبض آبونمان مخابراتي ، ۶۰۰ تومان (۲۰۰ تومان از مشتري و ۴۰۰ تومان از مخابرات )به عنوان کارمزد دريافت مي کنند.
برخي از مشترکين مخابراتي به اشتباه تصور کرده اند که ۲۰۰ تومان دريافتي بانک به حساب شرکت مخابرات ايران واريز مي شود و به همين لحاظ ، طي روزهاي اخير از طريق تماسهاي پي در پي تلفني با دفتر روابط عمومي و حتي ديگر بخشهاي شرکت مخابرات ايران به اين موضوع اعتراض مي کنند.
به گزارش واحد مركزي خبر اين روابط عمومي در اطلاعيه خود ضمن روشن کردن اين نکته که مبلغ ۲۰۰ تومان نه تنها به حساب شرکت مخابرات ايران واريز نمي شود بلکه علاوه بر اين مبلغ ۴۰۰ تومان به عنوان بخشي از کارمزد بانکها از اين شرکت نيز دريافت مي شود، به نقل از غفاريان رئيس هيئت مديره شرکت مخابرات ايران آورده است: به منظور رفاه حال مشترکين مخابراتي سه راه حل پيشنهاد مي شود، يکي اينکه مشترکين مخابراتي به جاي مراجعه به بانکها و صرف وقت ، مبلغ هزينه هاي خود را به صورت الکترونيکي پرداخت کنند.
در اين زمينه هم اکنون علاوه بر پرداخت از طريق شبکه اينترنتي و خودپرداز بانک ها ، براي تلفن ثابت از طريق تلفن ۱۸۱۸ و تلفن همراه با شماره ۲۷۸۴ -۰۲۱نيز ممکن شده است.
غفاريان در خصوص برنامه آينده شرکت مخابرات ايران براي پرداخت قبوض مشترکين افزوده است: سياست کلي ما در آينده حذف قبض و توسعه بانکداري الکترونيک است ، اما تا آن زمان ، ابتدا دفاتر خدمات ارتباطي را در اين زمينه فعال مي کنيم به نحوي که مشترکان تلفن همراه و ثابت با مراجعه به اين دفاتر ، بدون پرداخت کارمزد ، هزينه هاي خود را پرداخت کنند و در مرحله دوم با توجه به فضاي رقابتي حاکم بر بانکها ، با بانکهاي مختلف مذاکره و از ميان آنها بانکي که کارمزد کمتري دريافت کند به مردم معرفي مي کنيم.
منبع: سایت بازتاب