برای پیدا کردن کار این چند نکته را رعایت کنید

پیدا کردن کار و شغل مناسب بستگی به خیلی از عوامل دارد اما نباید برای پیدا کردن کار عجولانه تصمیم گرفت چون اگر به دنبال کاری که مناسب اوضاع و شرایط مان باشد بگردیم پس باید هم تلاش زیادی کنیم و هم اینکه توقع نداشته باشیم که در مدت زمان کوتاه کار مورد نظرمان را پیدا کنیم. فرصت های شغلی متفاوت هستند هم از نظر جا و مکان و هم از نظر نوع کار و فعالیت اما در هر تجارت و صنعتی در هر صورت این نیروی کار است که باعث پیشبرد و پیشرفت آن کار میشود.

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارجویان نباید همیشه توقع داشته باشند که شغل ایده آل خود را در مدت زمان کوتاه بدست بیاورند چه بسا فرصت های کاری کوچکتر و یا فرصت های کاری که چندان خوشایند میل و سلیقه ی ما نیست گام هایی باشد که ما را به آنچه که میخواهیم برساند اگر واقعاً نیاز به کار و علاقمندی به آن وجود داشته باشد باعث میشود که از کارهای کوچک و کم درآمد آغاز کنیم و در نهایت به آنچه که مطلوب ماست برسیم.

 

نکته ی اول: فقط به منابع آنلاین اکتفا نکنیم، آگهی های روزنامه ها تنها راه پیدا کردن کار نیست سعی کنید خودتان داوطلبانه کاری را آغاز کنید اگر واقعاً انگیزه برای کار دارید مدت کوتاه را به صورت داوطلبانه مشغول به کار شوید در این صورت هم با شرایط و محیط کار آشنایی پیدا میکنید و هم اینکه کارفرما پس از اینکه علاقه و میل به کار را در شما ببیند مطمئنا شما را استخدام خواهد نمود.

نکته ی دوم: رزومه خود را جدی بگیرید اگر فقط باید رزومه ارسال کنید پس باید این رزومه کامل و جامع باشد به گونه ای که مهارت ها و تجربیات شما را تمام و کمال بیان کند. اما اگر علاوه بر رزومه  مصاحبه ی تلفنی هم وجود داشته باشد بهتر است که به صورت تلفنی هم مصاحبه انجام بدهید چون رزومه  تنها 10 ثانیه مورد مطالعه ی کارفرما قرار میگیرد.

نکته ی سوم: تماس بگیرید؛ همیشه شما باید پیگیر استخدام و کاریابی باشید پس وقتی رزومه تان را فرستادید تماس بگیرید و ار نتایج بررسی رزومه ها مطلع شوید .

نکته ی چهارم: اشتباهات در مصاحبه ها نیز میتواند مانعی برای استخدام شدن شما باشد و در بیشتر اوقات روند استخدامی شما را کند میکند بنابراین دیر رسیدن در مصاحبه، فن بیان ضعیف، اعتماد به نفس پایین باعث میشود که مصاحبه استخدامی شما با مشکل مواجه شود.

نکته ی پنجم: داشتن هدف؛ اگر برای کار پیدا کردن هدف داشته باشید مطمئنا به ان خواهید رسید وقتی شما هدفتان پویایی و فعال بودن ، کسب درآمد، موقعیت اجتماعی و… باشد پس باید نهایت تلاش خود را برای رسیدن به یک کسب و کار خوب انجام دهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35594

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *