بانکی دات آی آر: با فراتر رفتن بازار جهانی تبلیغات از مرز نیم تریلیون دلار در سال ۲۰۱۴، ایالات متحده هم در مجموع و هم بصورت سرانه به پرخرج ترین بازار تبلیغات جهان تبدیل شد.
بنا بر اعلام موسسه ی Strategy Analytics، در سال گذشته مخارج در حوزه ی تبلیغات در آمریکا به 181 میلیارد دلار رسید؛ رقمی که تقریبا معادل مجموع مخارج تبلیغات در دیگر 9 کشور پر خرج این حوزه میباشد.
از حیث سرانه ی مخارج تبلیغات، امریکا کماکان در صدر پرخرج ترین کشورهاست_ میانگین مخارج تبلیغات در این کشور بصورت سرانه ۵۶۷دلار میباشد.
پس از آمریکا، کشورهای استرالیا و نروژ با ۴۸۶ و ۴۷۲ دلار خرج تبلیغات به ازای هر شخص به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند. چیـن که اخیرا با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بزرگترین بازار تبلیغات جهان تبدیل شده است، از حیث سرانه ی مخارج تبلیغات، با فاصله ای چشمگیر بسیار پایین تر از دیگر ۱۰ کشور برتر قرار گرفته است؛ که این امر ناشی از جمعیت بسیار بالای این کشور میباشد.
شکل زیر مخارج حوزه ی تبلیغات در بزرگترین بازارهای تبلیغات جهان در سال 2014 را نشان میدهد:
منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی