بانکی دات آی آر: صنعت بسته بندی مواد غذایی رشد چشمگیری دارد و این صنعت همواره محصولات نوینی را به بازار معرفی میکند. یکی از این محصولات بستهبندیهای یک نفره مواد غذایی است.
بستهبندی یک نفره نوعی بسته بندی یکبار مصرف است که پس از بازکردن، فرآورده آن قابل نگهداری نباشد و میبایست بلافاصله مصرف شود.
محصولات قابل تولید به شکل یک نفره عبارتند از :
انواع ترشی لیته، بندری، گل کلم و غیره، ادویه و چاشنی، سماق، عسل، رب انار، روغن زیتون، قند و شکر و نمک، آبلیمو، انواع سس و پودر و …. وزن بسته بندی ادویه جات و چاشنیها برای هر ساشه ۵ گرم، برای آبلیمو یک نفره ۱۰ گرم، روغن زیتون یک نفره ۱۰ گرم و برای رب انار ۲۰ گرم خواهد بود.
بسته بندی یک نفره سسها و ادویهها از جمله موادی هستند که بسیار در بازار محبوب است. سایر محصولات نیز کمابیش در بازار وجود دارند. شما میتوانید با کارتحقیقاتی سایر محصولاتی را که میتوان بصورت یک نفره بستهبندی نمود شناسایی کنید و در بازار تست کنید.
به عنوان نمونه انواع میوههای تازه پوست کنده و بستهبندی شده بصورت مخلوط یا جدا از هم میتواند یک ایده اولیه باشد. تصور کنید وارد سوپرمارکت شوید و یک بسته سیب، موز یا پرتغال پوست کنده خریداری کنید و به عنوان میان وعده مصرف کنید. با افزایش زندگی ماشینی بسیاری از افراد فرصت خریدن ، شستشو و پوست کندن میوه را ندارند. دانش آموزان مدارس و کارمندان و خانمهای شاغل میتوانند از مشتریان این فبیل محصولات باشند. البته سلامت از اطمینان محصولات و برندسازی نقش مهمی در ایجاد اعتماد مشتریان دارد.
اقبال به محصولات یک نفره با افزایش مصرف کنندگانی که تنها زندگی می کنند، سریعتر شدن سرعت زندگی و کمبود زمان هر وعده غذایی در اروپا و انگلستان در حال افزایش است. این خود یک مثال زنده از پاسخ گویی تولید کنندگان به نیاز مشتریان است. رواج بسته بندیهای یک نفره باعث نوآوریهای بسیاری در حوزههای مختلف صنایع غذایی شده است. افزایش بستهبندیهای متنوع یک نفره برای مشتریان ایجاد ارزش میکند مثلا با اینکه یک بسته بندی منفرد در مقایسه با بستهبندیهای عمومی نسبت به حجم، گرانتر تمام میشوند، مشتریان به خاطر راحتتر بودن آنها را ترجیح میدهند.
منبع: دریک آنلاین