بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان چیست؟

تعیین بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان، یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت ایمپلنت است. تعیین این زمان به عواملی نظیر تشخیص پزشک، سلامتی عمومی بدن، بهداشت دهان و میزان مناسب بودن محل قرار گرفتن ایمپلنت بستگی دارد. اما چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد و مدت زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان چقدر است؟ اگر به‌دنبال پاسخ این سئوالات هستید تا انتهای مقاله را بخوانید!

از آنجایی که ایمپلنت دندان بسیار حساس است سؤالات زیادی درباره نحوه انجام و همچنین بهترین زمان کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان مطرح می‌شود از جمله: چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت کرد؟ چه عواملی در تعیین زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت مؤثر هستند؟ بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان، چه زمانی است؟ در صورت داشتن عفونت لثه چه مدت برای کاشت ایمپلنت دندان باید صبر کرد؟ در این مقاله به سئوالات متعددی پیرامون بهترین زمان ایمپلنت پاسخ می‌دهیم.

عوامل موثر در تعیین مدت زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان چیست؟

سؤال دیگری که در این مقاله به دنبال پاسخ دادن به آن هستیم؛ این است که آیا با گذشت چند سال بعد از کشیدن دندان نیز، امکان کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد یا خیر؟! و در آخر در مورد بهترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان بحث خواهیم کرد و عوامل مؤثر را بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان ایمپلنت را چطور تشخیص دهیم؟

تشخیص بهترین زمان برای ایمپلنت دندان بعد از کشیدن به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به بررسی همه موارد می‌پردازیم.

·           تاثیر میزان تراکم، ارتفاع و پهنای استخوان فک در بهترین زمان ایمپلنت

میزان تراکم، ارتفاع و پهنای استخوان فک مورد نظر برای ایمپلنت دندان اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از اقدام به ایمپلنت دندان حتماً میزان تراکم استخوان با استفاده از رادیوگرافی سنجیده شود. بعد از بررسی عکس‌ها، دندانپزشک تشخیص می‌دهد بهترین زمان ایمپلنت دندان بعد از کشیدن دندان چه زمانی است. در برخی از موارد بیمار به‌منظور ترمیم بافت استخوان فک خود، نیاز به عمل جراحی پیوند استخوان دارد که این عمل کاشت ایمپلنت را حداکثر تا ۶ ماه به عقب می‌اندازد.

·           اثرگذاری نحوه کشیده ‌شدن دندان در بهترین زمان انجام ایمپلنت

نحوه کشیده شدن دندان در تعیین بهترین زمان برای ایمپلنت دندان بسیار مهم است. اگر کشیدن دندان توسط افراد غیرمتخصص به صورت غیراصولی صورت پذیرد. باعث عوارضی مثل خونریزی، ابتلا به حفره خشک دندان، آسیب اعصاب صورت و از همه مهم‌تر عفونت لثه و آسیب به استخوان فک می‌شود و زمان ایمپلنت دندان را ماه‌‌ها عقب می‌اندازد و فاصله بین کشیدن دندان و ایمپلنت بسیار زیاد خواهد شد.

·           میزان تاثیر عفونت لثه در بهترین زمان ایمپلنت دندان

در صورت وجود عفونت لثه، ایمپلنت دندان بسیار پر‌ریسک است و امکان شکست روش ایمپلنت زیاد است. لذا در مواردی که لثه دارای عفونت است لازم است به‌منظور درمان بافت‌های عفونی لثه، بنابر تشخیص پزشک، عمل کاشت ایمپلنت را به تعویق انداخت. در این صورت نتیجه کاشت ایمپلنت دندان هم از لحاظ زیبایی و هم استحکام بهتر خواهد بود.

·           تاثیر دفعات جراحی در بهترین زمان برای ایمپلنت دندان

در بسیاری از موارد عمل کاشت ایمپلنت دندان هم‌زمان و بعد از کشیدن دندان طبیعی صورت می‌گیرد. بنابراین بهترین زمان برای ایمپلنت دندان (در صورت صلاح‌دید دندانپزشک) بعد از کشیدن دندان است. زیرا عمل جراحی به یک جلسه خلاصه می‌شود و دیگر نیازی برای جراحی مجدد برای کاشت فیکسچر نیست.

·           اهمیت سن افراد در بهترین زمان ایمپلنت دندان

برای کاشت ایمپلنت دندان لازم است استخوان فک بیمار به‌طور کامل رشد کرده باشد. اگر در زمان رشد عمل کاشت ایمپلنت صورت بگیرد، در نتیجه‌ی رشد عمودی صورت و دندان‌ها، ایمپلنت در جای خودش ثابت می‌ماند در نتیجه با دندان‌های کناری اختلاف سطح پیدا می‌کند که از لحاظ زیبایی نامطلوب است و در عمل جویدن، اختلال ایجاد می‌کند.

·           تاثیر سلامت عمومی بدن و بیماری‌های زمینه‌ای در بهترین زمان ایمپلنت

یکی دیگر از عواملی که در تعیین بهترین زمان برای ایمپلنت بعد از کشیدن دندان ضروری است. شرایط جسمانی بیمار است. کسانی که دارای دیابت بالا و بیماری‌های زمینه‌ای هستند لازم است با مشورت پزشک مدت‌زمان بین کشیدن دندان و کاشتن ایمپلنت را افزایش دهند. همچنین کسانی که دارای پوکی استخوان هستند برای ترمیم استخوان فک به مدت‌زمان بیشتری نیاز دارند و در برخی از موارد نیاز به پیوند استخوان جهت ترمیم بهتر استخوان فک است.

چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد؟

بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان در افراد مختلف با شرایط زیر طبق نظر پزشک مشخص می‌شود:

  • تراکم استخوان فک
  • نحوه کشیده شدن دندان
  • عفونت لثه
  • دفعات جراحی
  • سن افراد
  • محل قرار گیری دندان
  • سلامت عمومی بدن

انواع رویکرد کاشت ایمپلنت براساس بهترین زمان برای ایمپلنت دندان

بعد از کشیدن دندان لازم است تمهیداتی برای دندان از دست‌رفته انجام شود در غیر این صورت سلامت دهان صدمات زیادی می‌بیند؛ کج شدن و تغییر شکل دندان‌های دیگر که ممکن است باعث ایجاد حفره دندانی شود که روند پوسیدگی دندان را تسریع می‌کند. بنابراین لازم است جای خالی دندان قبل از ایجاد مشکلات بعدی پر شود تا به زیبایی و همچنین سلامت دندان‌های دیگر آسیب نرسد. اما برای تعیین بهترین زمان برای ایمپلنت بعد از کشیدن دندان، عوامل متعددی وجود دارد که تعیین بهترین زمان انجام ایمپلنت را به چهار نوع تقسیم می‌کنند که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

  • کاشت ایمپلنت فوری
  • کاشت ایمپلنت ۱ ماهه
  • ایمپلنت ۳ ماهه
  • کاشت ایمپلنت ۱ ساله

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان بر اساس نوع کاشت به سایت میخک مراجعه کنید. 

برچسب ها : ایمپلنت دندان,دندانپزشکی,سلامت

به اشتراک بگذارید
مازیار بسیطی
مازیار بسیطی
مقاله‌ها: 26

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *