تحلیل اختصاصی از بازار بورس ۱۰ تیر ۹۴ و پیش بینی بازار فردا

بانکی دات آی آر: لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها نظرات اختصاصی کارشناسان کارگزاری آبان است و هیچ تضمینی برای سودآور بودن نیست.

شروع بازار طبق انتظار، مثبت اما عرضه ها پر حجم تر از دیروز پی گیری شد و مجددا با افزایش عرضه های حقوقی ها و در سایه تمدید یک هفته ای زمان مذاکرات شاهد تغییر جهت بازار و نوسانات منفی اکثر گروه ها بخصوص گروه های پیش رو (بانکی و خودرویی و لیزینگی) بودیم.

در نهایت با فروکش کردن هیجانات دادوستدها اکثر گروه ها علی رغم داشتن قثیمت های پایانی مثبت با نوسانات منفی بکار خود پایان دادند. همچنان گروه حمل و نقل به عنوان یکی از پرتقاضاترین گروه ها، معاملاتی مثبت را تجربه نمودند که در این بین ادامه رشد قیمتی و صف خرید حفارس چشم نوازی می نمود. حمایت دولت مردان از صنعت حمل و نقل و نگاه ویژه آنها به بخش ریلی کشور و انعقاد قراردادهای مهم و تاثیر گذاری همانند قرارداد توسعه ایستگاه های راه آهن اصلی کشور با شرکت ارپ فرانسه در کنار لغو تحریم ها می تواند گروه مذکور را علی رغم داشتن p/e های بالا همچنان جزء پرپتانسیل ترین گروه ها برای رشد قیمتی دسته بندی نماید.

در گروه پتروشیمی، دادوستدهایی متعادل و منطقی تر و اکثرا با گرایشی مثبت را شاهد بودیم که در این بین خبر تغییر کاربری زمین های صنعتی شکربن به مسکونی و احتمال گرفتن مجوز ساخت آنها، رشد قیمتی و صف های خرید شکربن و وپترو را در پی داشت. گروه پالایشگاهی بعد از شروعی مثبت همانند اکثر گروه های دیگر نوسانات منفی را تجربه نمودند که در این بین صف خرید و درصدهای کامل پالایشگاه شاوان نمایان تر بود. در گروه خودرویی و بانکی در شروع بازار، اکثرا دادوستدهای مثبت و در پایان بازار معاملات متعادل و منفی را نظاره گر بودیم که ولبهمن و وسینا با رشد کامل قیمتی و صف خرید چشم نوازی می نمودند.

در بازارهای جهانی با ادامه دار بودن بحران یونان و در نتیجه اتحادیه اروپا و ریزش حدود۲۵% ارزش بازار سرمایه کشور چین (البته بعد از رشد حدود۱۵۰% در دوازده ماه اخیر)  شاهد ادامه تقویت دلار امریکا و در نتیجه افت اکثر فلزات رنگین جهانی بخصوص طلا و حتی ادامه افت قیمت ها نفت هستیم. در نتیجه اکثر گروه فلزی و معدنی با بی اقبالی، معاملات فرسایشی و منفی را دنبال نمودند.

در این بین ذوب آهن همچنان در سایه خبر افزایش سرمایه، معاملاتی مثبت را تجربه نمود. گروه زغال سنگ نیز اکثرا با صف خرید و رشد قیمتی مواجه شدند. آزادشدن بخشی از دارایی های مسدود شده ایران توسط وزارت دارایی انگلیس (همچون دارایی های شرکت صنایع دریایی ایران) به نقل از خبرگزاری تسنیم در گروه تجهیزاتی، معاملات متعادل با گرایشی مثبت را در پی داشت.

تحلیل و اخبار حوزه بورس در سایت بانکی با همکاری و حمایت کارگزاری آبان تولید و عرضه می شود.
به اشتراک بگذارید
فریناز مختاری
فریناز مختاری
مقاله‌ها: 35586

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *